1
Vraag
2
Reacties
tmag

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Versterker kapot, Geen diensten

Ik heb op dit moment geen internet, tv en telefonie. Connect box geeft, ook na diverse resets, groene knipperende lampjes. Wie weet hoe ik kan controleren of er uberhaupt wel een signaal mijn huis binnen komt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
tmag
Heeft u een signaalversterker? Zo ja "brandt" het LED-lampje? (Voeding van de versterkertjes gaan na ca 3 a 4 jaar vaak stuk).
Hebben de buren ook Ziggo en wel signaal?

Bekijk in context

7 Reacties 7
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
tmag
Heeft u een signaalversterker? Zo ja "brandt" het LED-lampje? (Voeding van de versterkertjes gaan na ca 3 a 4 jaar vaak stuk).
Hebben de buren ook Ziggo en wel signaal?
tmag
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie. Mijn Ziggo buren hadden nog wel internet/tv. Dus ik ben toen maar weer in mijn eigen meterkast gaan kijken. Het groene led lampje van de signaal versterker (Tratec FRA-752/N) brandt nog. Echter als ik de signaalversterker ertussen uit haal dan werkt alles weer. Ik heb nu een 2 weg splitter tussen binnenkomend signaal gezet. 1 gaat nu naar kabelmodem en 1 gaat naar tv in woonkamer. Dan werkt alles prima. Als ik signaal versterker er weer tussen zet dan werkt het weer niet. Geen internet, telefonie en tv. Probleem zit dus in de signaal versterker.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
tmag Die zie ik de laatste tijd heel vaak defect zijn.
Hier ook net een nieuwe FRA 752X neergehangen.
tmag
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt Bedankt voor de tip. Ik heb een bericht naar Ziggo gestuurd. Volgens mij hebben zij de signaal versterker geinstalleerd. Kijken wat zij adviseren.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
tmag
Nu de oorzaak gevonden is, kan je naar de oplossing toe werken. De Tratec FRA-752/N was toch niet toekomst bestendig (gezien frequentiebereik). De FRA 752X is nu de norm en betaalbaar.
Pinky67

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geen internet en tv. Ziggo gebeld, geven aan dat de monteur aanstaande donderdag pas kan komen. 6 dagen zonder internet en tv. Betalen we daarvoor!?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Pinky67,

Balen dat het allemaal niet werkt ? En nee, gelukkig betalen we niet voor de storingen! Was het maar zo'n feest, dan zou ik niet veel hoeven te betalen ?

Dat de monteur niet eerder kan komen, kan ik begrijpen. Vakantie dus minder personeel en waarschijnlijk ook extra storingen door het warme weer. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niets aan.

Heb je het eerste bericht in dit topic gelezen? Zo ja, beantwoord dan de vragen die daar gesteld worden, dat geeft namelijk veel informatie 🙂

Trouwens, als de storing door Ziggo komt, dan kun je als alles weer werkt bij Ziggo een vergoeding vragen voor de dagen dat het niet gewerkt heeft 🙂

Groet,
Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic