1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jumpstra

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verslechterde internet verbinding

Ik ben een paar weken geleden benaderd door Ziggo, om te vragen of ik tevreden was. Heb aangegeven van wel, maar dat mijn Wifi niet helemaal top was en dat ik lasst had van dode hoeken in mijn huis. Dat wilde ze wel voor mij oplossen. Er was een serviceteam in de wijk aanwezig en daarvan zouden ze iemand met een bakfiets bij mijn langssturen, die alles bij zich had en niet weg zou gaan voor alles opgelost zou zijn. Had een servicemonteur verwacht, maar uiteindelijk kwamen er twee man met weinig kennis van zaken, die het probleem op gingen lossen door een nieuw modem op te laten sturen en dat was het dan. Twee dagen later een Connect Box ontvangen ter vervanging van mijn Cisco modem. Tijdens het installeren sloeg de box al vast, waarna de Helpdesk er aan te pas moest komen. Uiteindelijk alles werkend gekregen, met als resultaaat dat de Wifi geen klap beter iis geworden en tot overmaat van ramp, mijn bekabeld internet een stuk slechter. Heb grote problemen om pagina's als Nu.nl of Facebook te laden. Met name Facebook laadt amper en heeft vaak tegen de 10 pogingen nodig. Heb zoiets al eens eerder meegemaakt en toen was het een DNS lookup probleem. Heb toen de DNS servers in mijn Cisco modem aangepast, waarna het probleem was opgelost. Dacht nu hetzelfde te proberen, maar ik kan die DNS Servers in de Connect Box niet vinden en de Helpdesk kan mij ook niet vertellen waar ze zitten. Mijn vraag dus, is er iemand die het wel weet, of iemand met een ander idee wat het probleem kan zijn? Heb spijt dat ik hier ooit aan ben begonnen.

16 Reacties 16
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je deze geoptimaliseerde instellingen willen toepassen? Vooral de instelling Stateful is van belang. Op de Connect Box is het niet mogelijk om de DNS-servers te wijzigen, de servers die aan WAN-zijde worden ontvangen uit het Ziggo-netwerk, worden in het LAN uitgedeeld via DHCP.

 

Heb je de snelheid al eens getest bij een directe, bekabelde verbinding met de CB, via speedtest.net of dslreports.com? Zo ja, wat is hiervan het resultaat?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

 

en een printscreen van de down en upstream https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geoptimaliseerde instellingen lijkt te werken. Allleen kan ik de DHCPv6 leasetijd niet wijzigen. Die blijft op 57600 staan. De rest lukt wel.

 

Speedtest had ik al gedaan. Die is wat het moet zijn. 250/50

 

Verbinding is bekabeld. Via de Wifi kan ik niet eens in het modem komen. Krijg ik de melding dat ik al ingelogd ben, terwijl dat dus nioet zo is.

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

AOP kan ik slecht bijkomen. Het is de signaalverdeler van Ziggo die je er met een kwartslag opklikt. Zitten nu nieuwe kabels op.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Downstream en upstream zien er goed uit. Wellicht dat de log (tabblad Netwerk historie) nog bijzonderheden meldt. De splitters die je met een kwartslag op het AOP bevestigt (UMU-01/UMU-1006/SQ601) zijn overigens verouderd.

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb UMU-1006. Log zo goed als het gaat bijgevoegd.

 

Kunnen ze bij Ziggo nieuwe splitters leveren, of moet ik dan mijn hele AOP weer om gaan bouwen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De UMU-1006 is op leeftijd, die dient vervangen te worden. Ziggo levert de POA-01-B/POA 01-UPC als standaardsplitter. Je verliest hiermee wel de radio-uitgang, echter Ziggo stopt dit jaar met analoge radio.

 

Ik zie nog geen aanleiding om het AOP (DIO-01) te laten vervangen. Mocht je later een upgrade gaan doen naar 500/40 of 1000/50, dan zou ik wel adviseren om een nieuw AOP (btv 1 IEC-NL) te laten installeren.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan je kosteloos een nieuwe splitter en modemkabel toesturen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

 

In het stukje log staan overigens geen vreemde zaken.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom op de Community @Jumpstra! Je bent al super geholpen en geadviseerd door @tobiastheebe, lees ik. Nu nog een hedendaagse splitter en je bent er! De splitter + modemkabel is zojuist besteld en heb je binnen uiterlijk 5 werkdagen in huis. Als er nog wat is, geef gerust een gil.

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt. Dan wacht ik daar wel even op.

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je hulp. Radio gebruik ik toch niet via de kabel.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan! Lees het graag als ik je verder nog ergens mee kan helpen.

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat weten we over 5 dagen 😉

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wil graag toch nog wel even iets kwijt. Ik zit nu al 26 jaar bij Ziggo en ben er wel aan gewend dat als je eenmaal klant bent er verder weinig aandacht aan je wordt besteed. Nieuwe klanten krijgen allerlei voordelen en bestaande klanten hebben gewoon pech. Als bestaande klant moet je ook nog eens overal zelf achteraan want Ziggo neemt weinig verantwoordelijkheid. Blokken op je TV? Zelf dure Hirschman kabels en versterker aanschaffen. Beperkt Wifi bereik? Zelf een extra Wifi punt aanschaffen. Was dus blij verrast dat Ziggo mij nu benaderde en aanbood mijn Wifi te verbeteren. Er zou iemand komen die alles wat nodig was bij zich zou hebben en niet weg zou gaan voordat mijn Wifi optimaal zou werken. Dat is nu dus uitgelopen op een bittere teleurstelling. Serviceteam komt met 2 man sterk, maar geven duidelijk blijk van weinig kennis. Het is meer een promotieteam. Ze besluiten dat ik maar een nieuw modem nodig heb en dat zullen ze wel op laten sturen. That's it. Daarna mag ik het weer zelf uitzoeken. Nieuwe modem loopt vast bij eerste installatie, dus ik heb de Helpdesk nodig. Mazzel dat het telefoon gedeelte wel werkte, want anders was ik helemaal de Sjaak geweest. Intallatie lukt uiteindelijk, maar bekabeld internet werkt amper nog, dus maar weer de Helpdesk bellen. Ze zullen me nieuwe kabels sturen om het modem aan te sluiten. Drie dagen later zijn de kabels binnen. Coax kabels voor de TV, terwijl ik een internet probleem heb. Maar weer bellen dan. Ze gaan nu de goede kabels sturen. Vijf dagen later nog steeds niets, dus opnieuw bellen. Oeps, vergeten bestelling te plaatsen, maar nu worden de kabels echt opgestuurd. Inderdaad, goede kabels komen binnen, maar lossen niets op. Dus maar eens hier mijn probleem neerleggen en dan krijg je eindelijk eens goede hulp, maar dan wel van iemand die niet voor Ziggo werkt, maar doet wat dat Serviceteam had moeten doen. Die zien toch ook de kabels. Die zien toch ook het AOP en de splitter? Die weten toch ook dat de instellingen in het modem moeten worden aangepast? Enige waar ze het over hadden was dat ik misschien mijn TV kabels moest vervangen, omdat die al meer dan een jaar oud waren. Ja natuurlijk. Ik leg wel even ieder jaar voor een vermogen nieuwe Hirschman kabels neer! Ik had niet de beste Wifi. Heb nog steeds niet de beste Wifi en heb er gratis een probleem met bekabeld internet gekregen. Ben nu zelf al een aantal weken bezig het opgelost te krijgen. Ik noem dat geen Serviceteam. Dat is eerder een Demolitionteam. Is het nu wel zeker dat ik die splitter ga ontvangen, of kan ik over 5 dagen opnieuw gaan bellen? Als ik het al krijg mag ik het opnieuw zelf gaan monteren. Is ook altijd een lolletje. Iedere keer weer een stroomstoot van dat ding krijgen. Verheug me er nu al op.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik begrijp je frustratie... Heb een paar dagen geleden nog een zeer negatieve ervaring gehad met een servicemonteur gehad. Ben daarentegen zeer te spreken over het forum. Erg veel geleerd in de 1,5 jaar dat ik hier actief ben, fijn contact met moderators en medeklanten. Sinds ik het forum heb ontdekt, heb ik de eerstelijns ondersteuning (telefoon/chat) nooit meer nodig gehad. Daar is het altijd maar de vraag of je wordt doorverbonden naar een medewerker met de juiste kennis en kunde.

Jumpstra
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Absoluut mijn ervaring. Je moet geluk hebben wie je aan de telefoon krijgt. Maar dan nog. Hoe moeilijk is het om de juiste kabels op te sturen? De meeste medewerkers aan de telefoon doen echt wel hun best, maar soms zit er eentje tussen die je nog niet eens je auto wil laten wassen. Forum vind ik wel een meerwaarde hebben, maar de helpdesk heeft mij hier naartoe gestuurd. Het is toch diep triest dat medewerkers geen problemen op kunnen lossen en dat je daarom maar vrijwilligers in moet schakelen. Ik betaal Ziggo best wel een behoorlijk bedrag iedere maand. Mogen ze jou best wel de helft van geven.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Vooral het administratieve gedeelte van Ziggo is - met een eufemisme - ondoorzichtig. Vooral bij mutaties gaat het mis: bij een verhuizing, contractovername of abonnementswijziging is het maar de vraag of alle diensten goed ge(her)activeerd worden en blijven werken. Verder kunnen de verschillende afdelingen niet elkaars tickets inzien en worden werkbonnen gebrekkig ingevuld door monteurs. Om nog maar te zwijgen over de verwarrende technische verschillen tussen fUPC en fZiggo, overigens is Ziggo wel langzaam maar zeker bezig om deze weg te werken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic