Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
BvanWijk
Level 14

Verschil splitters

Wat is het verschil tussen een POA-01-B en een POA 254?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als er verder geen TV/decoder is aangesloten via coax, dan kun je het modem direct op het AOP aansluiten met een IEC/F-kabel. Andere optie is een afsluitweerstand (TIF 75 of IEC/F-verloopstekker + T-75-N) plaatsen op de open aansluiting van de POA-01-B. In dit geval is het om het even of je een POA-01-B of POA-254 gebruikt.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

braun teleCom Shop | POA-01-B | Coaxial technology, Cabinets and accessories for power supply, Optic...

2-poorts breedband push-on adapter 5 – 2.000 MHz.

braun teleCom Shop | POA-254 | Coaxial technology, Cabinets and accessories for power supply, Optica...

Push-on adapter met banddoorlaatfilter 254 – 862 MHz op de TV/Radio-poort (IEC-male), de rest is geblokt en 1 poort 5 – 2.000 MHz.

BvanWijk
Level 14
Topicstarter

Dank voor je antwoord @Bert ik heb een Next mini en gebruik nu de POA-01-B, maar is het niet verstandiger dan om die ter vervangen voor een POA-254?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als er verder geen TV/decoder is aangesloten via coax, dan kun je het modem direct op het AOP aansluiten met een IEC/F-kabel. Andere optie is een afsluitweerstand (TIF 75 of IEC/F-verloopstekker + T-75-N) plaatsen op de open aansluiting van de POA-01-B. In dit geval is het om het even of je een POA-01-B of POA-254 gebruikt.

BvanWijk
Level 14
Topicstarter

Hi @tobiastheebe ik gebruik nu een POA-01-B met afsluitweerstand omdat als ik het modem gelijk op het AOP aansluit dan worden mijn waardes veel te hoog. Ze zitten nu rond de +10dBmV en dat vind ik al aan de hoge kant. en als ik het modem rechtstreeks aansluit dan worden de waardes met 4dBmV verhoogd. Mijn upstream waardes worden dan wel beter want die zitten in de huidige situatie op +46dBmV en als je hem aansluit zonder splitter gaat daar 4dBmV vanaf.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een downstream van 10 dBmV is inderdaad aan de hoge kant. Op het modem moeten de waarden tussen -8 en 11 dBmV liggen, op het AOP tussen -3,5 en 12 dBmV. In jouw geval is er dus ~14 dBmV aanwezig op het AOP, bij mij een vergelijkbare situatie, 15~16 dBmV. Een upstream van ~46 dBmV is goed, maar ~42 dBmV is beter.

De splitter zorgt inderdaad voor een demping van ~4 dB. In dit geval is het een prima oplossing om de POA-01-B te blijven gebruiken. Voor optimale waarden zou de POA-01-B door een 10/15 dB FPA (forward path attenuator) vervangen kunnen worden, maar de huidige waarden zijn al acceptabel (DS) tot goed (US).

0 Kudos
BvanWijk
Level 14
Topicstarter

Het was met mijn vorige modem wel minder. Het zal wel te maken hebben met het type modem dat gebruikt word. Ik heb nu het Sagemcom modem

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het vermogen in de downstream houdt ook verband met de buitentemperatuur. Bij een lagere temperatuur is er minder demping in de huisaansluitkabel en dus een hoger vermogen.

0 Kudos
BvanWijk
Level 14
Topicstarter

Oké dat wist ik niet. 

0 Kudos