1
Vraag
2
Reacties
lobar

Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Verrassing: verdubbel gratis je internetsnelheid

Op 13-01-2022 een mailtje gekregen van Ziggo met aanbieding gratis verdubbeling internetsnelheid gedurende 12 maanden. (zie bijlage Verdubbeling snelheid)

 

Om een lang verhaal kort te maken zou dit niet bij mijn abbo passen(aldus een afwijzingsmail van Ziggo, zie bijlage Afwijzing). De helpdesk kent deze aanbieding überhaupt niet en weet ook niet waar dat mailtje vandaan komt....

Raar verhaal vind ik.

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en/of kent iemand die aanbieding?

(huidige abbo: 300Mbit/s)

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het is vandaag keurig opgelost door een Advisor Pro Active Service van VodafoneZiggo.

E.e.a. naar aanleiding van een negatieve feedback door mij afgegeven aan Ziggo 

Ik krijg 2x de aanbieding 6 maanden gratis 600Mbit/s.

Iedereen bedankt voor de reacties!!

 

 

Bekijk in context

32 Reacties 32
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7664Posts
  • 480Oplossingen
  • 1626Likes

heb je de voorwaarde al bekeken ?

je had geen vorige bestelling nog open staan ?

 

kun je een link sturen van de aanbieding 

lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik kreeg de aanbieding via mijn mailbox. Na ongeveer 1 uur kwam er een afwijzingsmail, mijn abbo past niet bij deze aanbieding.

Twee keer met de helpdesk gebeld, hoewel van goede wil kon niemand mij vertellen hoe de vork in de steel zit. 

lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dit is de mail die ik kreeg.

youriy
Expert
Expert
  • 2028Posts
  • 112Oplossingen
  • 356Likes

Dat is geen link.

wewanl
Expert
Expert
  • 876Posts
  • 9Oplossingen
  • 253Likes

Ik vind dit wel opgewekt vertrouwen. De e-mail is aan jou gericht en even later opeens niet van toepassing op jouw abonnement! 

Waarom stuurt Ziggo dan deze e-mail? 

Erik-Rik
Expert
Expert
  • 476Posts
  • 11Oplossingen
  • 22Likes

Ik denk phising

 

lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Als ik de link stuur staat daar ook gelijk mijn klantnummer in. Ik weet niet of dat de bedoeling is?

lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Precies, en helemaal raar dat bij de helpdesk deze aanbieding niet bekend is.

lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ne denk ik niet, want ik krijg wel een antwoord (afwijzingsmail) van Ziggo.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7664Posts
  • 480Oplossingen
  • 1626Likes

vanuit welk e-mailadres komt de mail?

 

het zou best van een externe partij kunnen zijn die acties regels voor ziggo

lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo <ziggo.nl@ziggo.com>

Is het adres waar de mail vandaan komt.

Pasi
Expert
Expert
  • 5370Posts
  • 312Oplossingen
  • 2313Likes

@anoniemforum  schreef:

....het zou best van een externe partij kunnen zijn die acties regels voor ziggo


Inderdaad.

Algemeen: Maar waarom ontstaat dan heel vaak ( bijna altijd ? ) deze discussie?


Iedereen weet ( toch ?! ) dat tegenwoordig het bellende telefoonnummer niets zegt ( over waar de beller werkelijk vandaan belt ) en ook iedere email adres gespoofd kan worden.

Veel bedrijven en overheden hebben de mond vol, dat ze dit soort praktijken actief aanpakken, maar doen verder niets. Ook Ziggo laat onbekende externe bedrijven bellen en mailen namens Ziggo, maar doet geheel niets om de te verwachte verwarring bij de klant te voorkomen. Waarom ? Waarschijnlijk omdat e.e.a. dan ( meer ) geld kost om te verduidelijken. Maar ik verwacht dat de kans groter is, omdat het uiteindelijk toch de klant is die de rekening betaald ( m.b.t. de gevolgen van een eventuele phishing/spam/.... ) en niet Ziggo.

Wanneer gaat Ziggo iets bedenken, zodat klanten ( bijna ) direct kunnen controleren of ze werkelijk door een Ziggo gelieerd bedrijf zijn benaderd. Zo kan Ziggo haar klanten beschermen en hebben Ziggo's klanten-acties misschien ook wat meer nut, want zodra bij mij iemand belt namens Ziggo ( of welk bedrijf ook ), dan gaat hij/zij niets aan mij verkopen.

youriy
Expert
Expert
  • 2028Posts
  • 112Oplossingen
  • 356Likes

Via de link kom je volgens de topicstarter direct in de mijnziggo omgeving, dus komt de mail gewoon van Ziggo.

Pasi
Expert
Expert
  • 5370Posts
  • 312Oplossingen
  • 2313Likes

@youriy  schreef:

Via de link kom je volgens de topicstarter direct in de mijnziggo omgeving, dus komt de mail gewoon van Ziggo.


Via deze link ook, maar dat zegt geheel niets over eventuele de andere links. Overigens ontkent Ziggo hier iets van te weten.

youriy
Expert
Expert
  • 2028Posts
  • 112Oplossingen
  • 356Likes

Daarmee kom je helemaal niet direct in mijn ziggo, daarmee kom je op de inlogpagina. 

robinjoo19
Expert
Expert
  • 2127Posts
  • 27Oplossingen
  • 624Likes

 met iemand anders zijn link kom je echt niet in zijn mijn ziggo omgeving

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 7387Posts
  • 326Oplossingen
  • 3630Likes

Men verdubbelt gratis je huidige abonnement naar het jaarabonnement 600Mbps. Je betaalt gewoon 12 maanden volle bak. Na dat jaar mag je pas downgraden.

youriy
Expert
Expert
  • 2028Posts
  • 112Oplossingen
  • 356Likes

Dan moet topicstarter de link plaatsen.

lobar
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

https://www.ziggo.nl/campagne/sneller-internet/bedankt

Dit is de link in de mail die ik kreeg van Ziggo nadat ik de gebruik maak van de aanbieding.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic