Op 13-01-2022 een mailtje gekregen van Ziggo met aanbieding gratis verdubbeling internetsnelheid gedurende 12 maanden. (zie bijlage Verdubbeling snelheid)
Om een lang verhaal kort te maken zou dit niet bij mijn abbo passen(aldus een afwijzingsmail van Ziggo, zie bijlage Afwijzing). De helpdesk kent deze aanbieding überhaupt niet en weet ook niet waar dat mailtje vandaan komt....
Raar verhaal vind ik.
Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en/of kent iemand die aanbieding?
(huidige abbo: 300Mbit/s)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is vandaag keurig opgelost door een Advisor Pro Active Service van VodafoneZiggo.
E.e.a. naar aanleiding van een negatieve feedback door mij afgegeven aan Ziggo
Ik krijg 2x de aanbieding 6 maanden gratis 600Mbit/s.
Iedereen bedankt voor de reacties!!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
heb je de voorwaarde al bekeken ?
je had geen vorige bestelling nog open staan ?
kun je een link sturen van de aanbieding
Dat is geen link.
Ik vind dit wel opgewekt vertrouwen. De e-mail is aan jou gericht en even later opeens niet van toepassing op jouw abonnement!
Waarom stuurt Ziggo dan deze e-mail?
Ik denk phising
Als ik de link stuur staat daar ook gelijk mijn klantnummer in. Ik weet niet of dat de bedoeling is?
Precies, en helemaal raar dat bij de helpdesk deze aanbieding niet bekend is.
Ne denk ik niet, want ik krijg wel een antwoord (afwijzingsmail) van Ziggo.
vanuit welk e-mailadres komt de mail?
het zou best van een externe partij kunnen zijn die acties regels voor ziggo
Ziggo <ziggo.nl@ziggo.com>
Is het adres waar de mail vandaan komt.
@anoniemforum schreef:....het zou best van een externe partij kunnen zijn die acties regels voor ziggo
Inderdaad.
Algemeen: Maar waarom ontstaat dan heel vaak ( bijna altijd ? ) deze discussie?
Iedereen weet ( toch ?! ) dat tegenwoordig het bellende telefoonnummer niets zegt ( over waar de beller werkelijk vandaan belt ) en ook iedere email adres gespoofd kan worden.
Veel bedrijven en overheden hebben de mond vol, dat ze dit soort praktijken actief aanpakken, maar doen verder niets. Ook Ziggo laat onbekende externe bedrijven bellen en mailen namens Ziggo, maar doet geheel niets om de te verwachte verwarring bij de klant te voorkomen. Waarom ? Waarschijnlijk omdat e.e.a. dan ( meer ) geld kost om te verduidelijken. Maar ik verwacht dat de kans groter is, omdat het uiteindelijk toch de klant is die de rekening betaald ( m.b.t. de gevolgen van een eventuele phishing/spam/.... ) en niet Ziggo.
Wanneer gaat Ziggo iets bedenken, zodat klanten ( bijna ) direct kunnen controleren of ze werkelijk door een Ziggo gelieerd bedrijf zijn benaderd. Zo kan Ziggo haar klanten beschermen en hebben Ziggo's klanten-acties misschien ook wat meer nut, want zodra bij mij iemand belt namens Ziggo ( of welk bedrijf ook ), dan gaat hij/zij niets aan mij verkopen.
Via de link kom je volgens de topicstarter direct in de mijnziggo omgeving, dus komt de mail gewoon van Ziggo.
Daarmee kom je helemaal niet direct in mijn ziggo, daarmee kom je op de inlogpagina.
met iemand anders zijn link kom je echt niet in zijn mijn ziggo omgeving
Men verdubbelt gratis je huidige abonnement naar het jaarabonnement 600Mbps. Je betaalt gewoon 12 maanden volle bak. Na dat jaar mag je pas downgraden.
Dan moet topicstarter de link plaatsen.
https://www.ziggo.nl/campagne/sneller-internet/bedankt
Dit is de link in de mail die ik kreeg van Ziggo nadat ik de gebruik maak van de aanbieding.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.