@anoniemforum schreef:....het zou best van een externe partij kunnen zijn die acties regels voor ziggo
Inderdaad.
Algemeen: Maar waarom ontstaat dan heel vaak ( bijna altijd ? ) deze discussie?
Iedereen weet ( toch ?! ) dat tegenwoordig het bellende telefoonnummer niets zegt ( over waar de beller werkelijk vandaan belt ) en ook iedere email adres gespoofd kan worden.
Veel bedrijven en overheden hebben de mond vol, dat ze dit soort praktijken actief aanpakken, maar doen verder niets. Ook Ziggo laat onbekende externe bedrijven bellen en mailen namens Ziggo, maar doet geheel niets om de te verwachte verwarring bij de klant te voorkomen. Waarom ? Waarschijnlijk omdat e.e.a. dan ( meer ) geld kost om te verduidelijken. Maar ik verwacht dat de kans groter is, omdat het uiteindelijk toch de klant is die de rekening betaald ( m.b.t. de gevolgen van een eventuele phishing/spam/.... ) en niet Ziggo.
Wanneer gaat Ziggo iets bedenken, zodat klanten ( bijna ) direct kunnen controleren of ze werkelijk door een Ziggo gelieerd bedrijf zijn benaderd. Zo kan Ziggo haar klanten beschermen en hebben Ziggo's klanten-acties misschien ook wat meer nut, want zodra bij mij iemand belt namens Ziggo ( of welk bedrijf ook ), dan gaat hij/zij niets aan mij verkopen.