Hi,
Ik heb al denk ik meer dan 8 jaar + een ouder modem (Technicolor TC7200). Is er een mogelijkheid om een nieuwe te krijgen? Internetverbinding is al jaren niet best.
Met vriendelijke groet,
Bas
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Fredemmer van harte welkom op de Ziggo Community, leuk dat je komt buurten. Een verbinding die ''niet best'' is, daar balen we natuurlijk van. Dus tijd voor een oplossing.
En yes, we kunnen dit allemaal aanvliegen. Het meest praktisch is om eerst de materialen, plus het modem, te sturen. Is het dan nog niet in orde? Dan regelen we uiteraard de monteur voor je, die het aansluitpunt een upgrade kan geven!
Nu ben ik op je adres gaan zoeken, maar het staat niet als zodanig in ons systeem. Wel een vergelijkbaar adres (met een beetje fantasie), maar daar staat een compleet andere naam. Dus om zeker te zijn dat we niet iemand random verrassen met allemaal materiaal: zou je via een privébericht je klantnummer en volledige naam willen doorgeven? Dan zijn we altijd safe!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Hi,
Bedankt. In de bijlage de screenshots.
Hieronder de down/upstreamgegevens:
VerbindingsstatusOpstartstatusBeveiligingKabelmodem IP-adresKabelmodem huurtijdKabelmodem-huurtijd verlopenSysteemtijd
Operationeel |
Operationeel |
Ingeschakeld |
10.249.13.53 |
😧 07 H: 00 M: 00 S: 00 |
Tue Feb 08 08:21:08 2022 |
Wed Feb 02 16:24:53 2022 |
Mvg,
Bas
AOP (vermoedelijk een GUT 14/15D), splitter (MCP-03) en beide kabels zijn verouderd en aan vervanging toe. Naast een nieuwe modemrouter kan ook nieuw aansluitmateriaal worden toegestuurd en een monteursafspraak worden ingepland voor het vervangen van het AOP.
Welke lengte moet de TV-kabel zijn? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan worden toegestuurd, een kabel van 7,5/10 meter kun je aanschaffen met klantkorting via Ziggo Randapparatuur.
Ik mis de downstream/upstream-gegevens, zou je die nog willen plaatsen? Hieronder een voorbeeld van de bedoelde gegevens:
Hi,
Graag op beide! Wat betreft de kabe is die van 3,5 meter is genoeg.
Zie hieronder de up en downstream:
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 | 1 | Vergrendeld | 57800000 | 64QAM | 5120000 | ATDMA | 44.3 |
2 | 2 | Vergrendeld | 50900000 | 64QAM | 5120000 | ATDMA | 44.8 |
3 | 3 | Vergrendeld | 44000000 | 64QAM | 5120000 | ATDMA | 43.3 |
4 | 4 | Vergrendeld | 37100000 | 64QAM | 5120000 | ATDMA | 43.3 |
Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 | 21 | Vergrendeld | 762000000 | 256QAM | 6952000 | 40.8 | -2.4 |
2 | 22 | Vergrendeld | 770000000 | 256QAM | 6952000 | 40.4 | -2.7 |
3 | 23 | Vergrendeld | 778000000 | 256QAM | 6952000 | 39.9 | -3.0 |
4 | 24 | Vergrendeld | 786000000 | 256QAM | 6952000 | 40.3 | -2.9 |
5 | 25 | Vergrendeld | 794000000 | 256QAM | 6952000 | 37.3 | -3.4 |
6 | 26 | Vergrendeld | 802000000 | 256QAM | 6952000 | 38.6 | -3.5 |
7 | 27 | Vergrendeld | 810000000 | 256QAM | 6952000 | 37.9 | -3.7 |
8 | 28 | Vergrendeld | 818000000 | 256QAM | 6952000 | 38.2 | -3.3 |
Mvg,
Bas
In de downstream is ruis door instraling van 4G en 5G zichtbaar, waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de verouderde TV-kabel. Het vermogen is goed.
Ik heb alle informatie doorgegeven aan de moderators, een van hen komt waarschijnlijk morgen langs in het topic.
@Fredemmer van harte welkom op de Ziggo Community, leuk dat je komt buurten. Een verbinding die ''niet best'' is, daar balen we natuurlijk van. Dus tijd voor een oplossing.
En yes, we kunnen dit allemaal aanvliegen. Het meest praktisch is om eerst de materialen, plus het modem, te sturen. Is het dan nog niet in orde? Dan regelen we uiteraard de monteur voor je, die het aansluitpunt een upgrade kan geven!
Nu ben ik op je adres gaan zoeken, maar het staat niet als zodanig in ons systeem. Wel een vergelijkbaar adres (met een beetje fantasie), maar daar staat een compleet andere naam. Dus om zeker te zijn dat we niet iemand random verrassen met allemaal materiaal: zou je via een privébericht je klantnummer en volledige naam willen doorgeven? Dan zijn we altijd safe!
Gedaan!
@Fredemmer dankje! Ik heb ze gevonden.
Wat gaat er nu gebeuren: je krijgt (in verschillende leveringen, dat kan helaas niet anders) een nieuw modem en een nieuwe kabel + splitter set. Voor je oude modem komt een retourdoos.
Test het geheel eens voor pakweg een week. Is het dan nog steeds niet goed? Dan is de vervolgstap een monteur, die kan je AOP vervangen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.