1
Vraag
2
Reacties
TW

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Verouderde modem, meerdere keren herstartern

Beste Ziggo,

 

Wij gebruiken al heel lang dezelfde modem: Ubee320b.

Wij moet de modem steeds vaker resetten, om nog een beetje een wifi verbinding te krijgen/behouden, tot frustratie van iedereen in huis.

 

Is het mogelijk dat deze modem omgeruild kan worden voor een nieuwere/stabielere modem?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@TW gaan we regelen! Er komt een nieuw modem jouw kant op, kosteloos. Via de post krijg je ook een retourdoos voor je oude modem.

Zo moet het op te lossen zijn. Laat je ons het resultaat weten? Alvast dank!

Bekijk in context

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Tot muntvoet is onze WiFi een stuk stabieler, we hebben nog geen herstart hoeven uit te voeren. Wat ons betreft was een nieuwe modem de oplossing.

Bekijk in context

21 Reacties 21
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw modem (SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal resp. geschikt zijn en voldoen voor een nieuwe modem:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies? Indien je een EVM3200 gebruikt, dan is dit misschien niet mogelijk, in geval van een EVW3200 zou het wel moeten lukken.

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

aansluiting.jpeg

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

TW_0-1658233505779.png

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

In de downstream zijn uncorrectable errors aanwezig, vermoedelijk door instraling van Digitenne, deze zouden 0 moeten zijn. Vermogen en MER/SNR zijn goed.

 

Het AOP (btv 1 IEC-NL) en de kabels zijn modern en in orde. Beide splitters (PDF-65 en Hama) zijn echter verouderd en moeten vervangen worden door twee stuks POA-01-B, deze kunnen kosteloos toegestuurd worden.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @TW, een ouder modem kan zeker wat problemen veroorzaken maar zoals @tobiastheebe al aangeeft is de aansluiting ook aan vernieuwing toe. Ik stuur je nieuwe materialen op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis.  Laat je weten hoe het daarna gaat? 

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Lotte,

 

Super, dank je wel.

Ik laat het weten of eea hiermee is opgelost.

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik wilde even een paar dagen afwachten hoe het zou gaan.

Net nadat ik de nieuwe aansluitingen had geplaatst, hadden wij het idee dat het wel beter ging. maar de laatste 2 dagen hebben wij toch weer erge instabiliteit en moeten wij weer geregeld de modem herstarten.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Klopt het dat beide splitters nu zijn vervangen, zou je eventueel een nieuwe foto van het AOP willen plaatsen?

 

Zou je tevens nogmaals de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

 

Gezien de EVM/EVW3200 op leeftijd is (~10 jaar oud), behoort vervangen door een SmartWifi modem tot de beschikbare opties.

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
 

3979041c-6453-4beb-8bde-90b9948af457.jpg

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

splitter voor de televisie heb ik even niet meer gekoppeld. Modem gereset ivm dat ww niet goed gewijzigd was oid. 

TW_1-1658910670709.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

In de downstream is nog steeds CER (uncorrectable errors) zichtbaar, het vermogen is echter verbeterd.

 

Het lijkt erop dat de splitter niet maximaal aangedrukt is op het AOP, zou je dat willen controleren?

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gecontroleerd en splitter zit goed aangedrukt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Hoe zijn je ervaringen geweest de afgelopen week? Indien je nog steeds problemen ervaart, dan zou ik overwegen om over te stappen op een SmartWifi modem, zoals je eigen al aangaf aan het begin van dit topic.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@TW wat vliegt de tijd, het weekend alweer om .. En hoe is het gegaan met je verbinding en het signaal? 

Heb je nog kuren ervaren? Of liep het goed? We horen het graag!

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas ondervinden wij nog steeds instabiliteit en moeten geregeld de modem herstarten.

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Is inderdaad een optie om over te stappen naar een SmartWifi modem, zodat hopelijk e.e.a. stabieler wordt?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht, zij kunnen een nieuw modem toesturen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@TW gaan we regelen! Er komt een nieuw modem jouw kant op, kosteloos. Via de post krijg je ook een retourdoos voor je oude modem.

Zo moet het op te lossen zijn. Laat je ons het resultaat weten? Alvast dank!

TW
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Jacob,

 

Super dank je wel en ga ik doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic