Maan1

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verouderde Wifi voorzieningen

Mijn huidige Wifi met modem Ubee EVW 321B voldeed al jaren prima. Door uitbreiding van het aantal aangesloten apparaten hapert het steeds meer en meer en ik merk dat het bereik ook erg beperkt is.

Ziggo biedt handige diensten aan via SmartWifi, moderne modems met extra wifi punten, waar ik geen gebruik van kan maken. Communiceren via andere kanalen vraagt veel geduld en geeft me geen goed beeld van de service.
Help!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De (actuele) downstream- en upstream-waarden zijn goed.

 

Het AOP (DIO-01) is verouderd, maar voldoet nog voor een SmartWifi modem. Als je later overweegt over te stappen naar Internet Giga, dan moet er wel een nieuw AOP (TRISZ-DG300) geplaatst worden door een monteur.

 

De aansluitwijze modem op versterker is niet meer aanbevolen. Tegenwoordig dient het modem via een splitter op het AOP te worden aangesloten, in jouw geval samen met de versterker.

 

Ik heb de moderators gevraagd om een SmartWifi modem, splitter POA-01-B en IEC/F-kabel toe te sturen.

Bekijk in context

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Maan1

Fijn dat @tobiastheebe direct met jou mee heeft gekeken en tot de conclusie is gekomen dat er een nieuw modem en aansluitmateriaal nodig is. Ik stuur je dit ook graag op. Dit is voor jou natuurlijk kosteloos.
Ben jij ook akkoord met deze oplossing? 

hoor graag even van je 😄 

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een SmartWifi modem toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Om na te gaan in hoeverre installatie en signaal resp. geschikt zijn en voldoen voor voor een nieuw modem:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Maan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn foto's en verdere info reeds bekeken @tobiastheebe ? Hoe verder?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Deze zijn niet zichtbaar in het topic.

Maan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Herhaalde poging voor afbeeldingen meterkast en Docsis-Ubee

Maan1_0-1664108220039.png

 

Maan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu wel? @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De (actuele) downstream- en upstream-waarden zijn goed.

 

Het AOP (DIO-01) is verouderd, maar voldoet nog voor een SmartWifi modem. Als je later overweegt over te stappen naar Internet Giga, dan moet er wel een nieuw AOP (TRISZ-DG300) geplaatst worden door een monteur.

 

De aansluitwijze modem op versterker is niet meer aanbevolen. Tegenwoordig dient het modem via een splitter op het AOP te worden aangesloten, in jouw geval samen met de versterker.

 

Ik heb de moderators gevraagd om een SmartWifi modem, splitter POA-01-B en IEC/F-kabel toe te sturen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Maan1

Fijn dat @tobiastheebe direct met jou mee heeft gekeken en tot de conclusie is gekomen dat er een nieuw modem en aansluitmateriaal nodig is. Ik stuur je dit ook graag op. Dit is voor jou natuurlijk kosteloos.
Ben jij ook akkoord met deze oplossing? 

hoor graag even van je 😄 

 

Maan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, uiteraard ben benieuwd of dat voldoende bereik geeft en of ik dat zelf kan installeren?

Zie het graag tegenmoet. Dank alvast.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt altijd overwegen om een of meerdere SmartWifi pods te lenen, waarmee je de dekking kunt uitbreiden.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Oke, top! @Maan1

 

Ik heb alles jouw kant op gestuurd! Je krijgt een bevestiging in de mail 🙂

Laat je even weten hoe het met de nieuwe aansluitmaterialen en modem gaat? Kunnen we altijd de optie voor de SmartWiFi pods nog achter de hand houden indien nodig 😄  

Maan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dank je wel. 

Maan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Madelon, @tobiastheebe ik heb inderdaad het modem ontvangen, geïnstalleerd en alleen de vaste telefoon niet aan het werk gekregen.

Paar dagen later POA-01-B (splitter?)+coaxkabel ontvangen, weer paar dagen later nog zo'n zelfde kabel.

1. Hoe moeten deze er tussen geplaats worden

2. Is dit de oorzaak van het niet werken van de telefoonverbinding? Zo nee, wat is dan jullie advies?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Maan1 Op de eerste foto's was er een versterker aangesloten op het AOP en vanaf de versterker was dan het modem aangesloten + de aansluitingen naar de televisie. 

De aansluitwijze modem op versterker is niet meer aanbevolen zoals @tobiastheebe al aangaf. Tegenwoordig dient het modem via een splitter op het AOP te worden aangesloten. Op het AOP plaats je dan de splitter en vanaf de splitter sluit je op 1 uitgang het modem aan en op de andere uitgang kun je de versterker aansluiten. Vanaf de versterker lopen dan dus enkel de aansluitingen richting de televisie(s) in huis. 

De vaste lijn zou moeten werken via het nieuwe modem. Heb je deze wel aangesloten op de TEL1 poort van het modem?

Stuur bij twijfel over je aansluiting gerust nieuwe foto's. Dan kijken we mee. 

Maan1
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon werkt nu ook! Was de goede poort maar ik stak er een verkeerde (oude) kabel in!

Met de splitter gaat ook wel lukken.
Dank voor de hulp!

Uitgelicht topic