1
Vraag
2
Reacties
xRambo

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Verouderde Apparatuur?

Hallo,

Ik had net iemand van Ziggo aan de lijn en we hadden het er ook over dat de laatste tijd onze wifi wat minder stabiel is dan normaal.

Ze keek toen op de computer en zag dat we een ouder model modem hadden (volgens mij hebben we die nu 2-3 jaar) en ze gaat ons een nieuwe opsturen.

Nu heb ik hier even gekeken en onze modem staat er bij. (weet niet of ze ons dan nu een Connectbox Giga gaat opsturen, we zullen het zien.

Maar toen begon ik me af te vragen of misschien onze andere apparatuur inmiddels misschien ook verouderd is. (dit zit er al zeker 10 jaar in denk ik)

Heb even wat foto's gemaakt van wat me nu hebben.

Zijn er nog meer onderdelen die aan vervanging toe zijn?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je modem lijkt me ok, de rest van je aansluiting lijkt ook goed. Op twee dingen na.

Het kapje van je splitter past niet altijd goed.

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

 

Maar belangrijker deze kunnen veel instraling veroorzaken .

 

Steefb_0-1618595191523.png

 

Slechte wifi kan heel veel oorzaken hebben, waarbij drukte op het netwerk (buren) een grote rol speelt.

Alles over wifi | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je modem lijkt me ok, de rest van je aansluiting lijkt ook goed. Op twee dingen na.

Het kapje van je splitter past niet altijd goed.

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

 

Maar belangrijker deze kunnen veel instraling veroorzaken .

 

Steefb_0-1618595191523.png

 

Slechte wifi kan heel veel oorzaken hebben, waarbij drukte op het netwerk (buren) een grote rol speelt.

Alles over wifi | Klantenservice | Ziggo

xRambo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oke,

Heb dus net een mail van ziggo gekregen met bevestiging dat er een nieuwe modem aankomt (staat ook bij dat na 2 weken de oude niet meer werkt..)

Heb het witte kapje (POA 01-UPC) er afgehaald, zat inderdaad gewoon los erop.

Moet ik nu ook nog het kapje eraf proberen te halen van de foto die jij gestuurd hebt?
Die zit namelijk vast aan/op de kabel.

Edit: even gekeken, die van jouw foto is de kabel die naar onze woonkamer loopt (die gaat naar buiten en dan ongeveer 10meter onder klinkers, niet even zo te vervangen.)

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

En toch is dat misschien noodzakelijk . Bekabeling is in het huidige tijdperk belangrijk .

Let wel ik zeg niet gelijk dat dit de oorzaak is.

Het effect van goede bekabeling; Wat is de beste k... - Ziggo Community

Het 4G signaal tussen de antenne en de telefoon komt hier samen op de onvoldoende beschermde coaxkabel. Het gevolg hiervan is dat het televisie beeld wordt verstoord.

 

 

Maar heb je naar de wifi tips gekeken?

Googelen kan ook wat opleveren. Kpn en andere aanbieders hebben de zelfde problemen.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-niet-verantwoordelijk-voor-slecht-wifi-thuiswerkers-dit-...

 

 

 

xRambo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

helpt het van zulke dingen erop te zetten?
Coax Plug Set

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@xRambo  schreef:

helpt het van zulke dingen erop te zetten?
Coax Plug Set


Dat is een begin, maar je kabel zal net zo oud zijn als je pluggen, en is ook niet volledig afgeschermd.

En je schreef ''die gaat naar buiten en dan ongeveer 10meter onder klinkers'', voor consumenten kabels zijn dat verre van ideale omstandigheden .

xRambo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

wat raadt jij me aan? andere kabel?
moet daar een (gratis) monteur voor komen?

Is verder ook een splitter nodig? of is het ook mogelijk om het kastje (waar ik dat witte plastic van heb afgehaald) te vervangen voor 1 met 2 tv aansluitingen zodat ik de splitter helemaal niet meer nodig heb?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@xRambo "wat raadt jij me aan? andere kabel?
moet daar een (gratis) monteur voor komen?"

 

Voor eigen kabels komt geen gratis monteur, dat kost minstens € 50,00 en de monteur gaat niet breken en afwerken.

Ik zou eerst nieuwe stekkers proberen, als er een folielaag tussen de spinnenweblaag en de kunststoflaag zit, dan is dat al voldoende afscherming.

 

Ziggo verkoopt ook materialen als splitters tegen kostprijs, mocht je er nog één willen vernieuwen:

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Tof om te lezen dat je hele mooie adviezen van @Steefb en @Bert hebt ontvangen! Als iets nog onduidelijk is of een monteur gewenst wordt, laat het ons weten. 

xRambo
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Komt goed,

Heb nu ook de nieuwe modem binnen en tot nu toe (even afkloppen) lijkt het ook al goed te gaan.
😁

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat is een hoopvol begin 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic