1
Vraag
2
Reacties
JoostDB

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verouderde AOP

Goeie dag,
Voor mijn ouders regel ik via deze omweg vervanging van de AOP betreft Storingen.
*Zoon.. niet woonachtig op het adres. 

---------------------------------------
Betreft verouderde AOP aansluiting . (UMU-01)
Met regelmaat werkt de telefoon niet, Geen kiestoon of als er gebeld wordt krijgt de ander niks te horen.
Modem geeft dan ook aan Tel niet actief Kleur rood

"Met vorige modem ook last van gehad: Cisco EPC3928
Huis telefoon ook al vervangen maar blijft aanhouden"

Vermoedelijk puur doordat de AOP/Splitter verouderd is krijg de modem te hoge en/of lage waardes binnen en geeft dat storing op de vaste lijn.(Al paar keer verschenen op het forum)

Dit is trouwens al jaren een probleem op dit adres, maar nooit echt veel aandacht gegeven van niet wettende dat dit prima community forum bestaat.
Verleden wel aantal keren over gebeld maar nooit netjes te woord gestaan via 0900 en lag probleem volgens hun bij ons.

Weet vrijwel zeker dat de Ziggo - Moderator een monteur laat langskomen,
voor vervanging van AOP / Splitter / Coaxkabel naar modem.
Dit is prima en zal het door communiceren naar mijn ouders, zodat het in goede banen loopt.
**Adres gegevens zijn ingevuld voor de Moderators

IMG_20220615_112814628.jpg

sss.jpg

 

Uiteraard even extra de gegevens van het modem: (Datum 15-06-2022)

Software versie

:

CH7465LG-NCIP-6.15.32p2-NOSH

-
Gebundelde downstream-kanalen

Lees meer

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

626000000

-2

37

256qam

4

2

602000000

-2

37

256qam

1

3

610000000

-2

37

256qam

2

4

618000000

-2

37

256qam

3

5

634000000

-2

36

256qam

5

6

642000000

-2

37

256qam

6

7

658000000

-2

37

256qam

8

8

674000000

-1

37

256qam

10

9

730000000

-1

37

256qam

17

10

738000000

-2

36

256qam

18

11

746000000

-2

37

256qam

19

12

754000000

-3

36

256qam

20

13

762000000

-3

36

256qam

21

14

770000000

-3

36

256qam

22

15

778000000

-4

36

256qam

23

16

786000000

-4

36

256qam

24

17

794000000

-4

36

256qam

25

18

802000000

-4

36

256qam

26

19

810000000

-4

36

256qam

27

20

818000000

-5

36

256qam

28

21

826000000

-5

35

256qam

29

22

834000000

-6

35

256qam

30

23

842000000

-6

36

256qam

31

24

850000000

-6

35

256qam

32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Pre RS Errors

Post RS Errors

1

Goed (Locked)

37.356

13696444957

4213

2

Goed (Locked)

37.356

13693374957

4323

3

Goed (Locked)

37.636

13693376174

4405

4

Goed (Locked)

37.636

13687675746

9243

5

Goed (Locked)

36.610

13693371895

4212

6

Goed (Locked)

37.356

13693373719

4217

7

Goed (Locked)

37.636

13693376581

4358

8

Goed (Locked)

37.356

13693372244

4435

9

Goed (Locked)

37.356

13693374563

3958

10

Goed (Locked)

36.610

13693376547

3968

11

Goed (Locked)

37.636

13667459160

2811

12

Goed (Locked)

36.610

13693366927

4128

13

Goed (Locked)

36.610

13693378547

4103

14

Goed (Locked)

36.610

13693379991

4333

15

Goed (Locked)

36.387

13693380034

5238

16

Goed (Locked)

36.387

13693380035

5487

17

Goed (Locked)

36.610

13693358718

13633

18

Goed (Locked)

36.387

13693366373

9469

19

Goed (Locked)

36.610

13693373420

9355

20

Goed (Locked)

36.387

13693378583

7744

21

Goed (Locked)

35.780

13693372745

6456

22

Goed (Locked)

35.595

13693378836

8432

23

Goed (Locked)

36.387

13693372382

7515

24

Goed (Locked)

35.595

13594842621

7960

Gebundelde upstream-kanalen

 

Lees meer

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

45200000

45

5.120

64qam

15

2

38400000

45

5.120

64qam

16

3

58800000

45

5.120

64qam

13

4

52000000

45

5.120

64qam

14

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

2.0

0

0

0

0

2

2.0

0

0

1

0

3

2.0

0

0

3

0

4

2.0

0

0

0

0

 

Netwerk historie

 

Lees meer

Netwerk historie

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

15-06-2022 11:36:05

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=203.208.39.226 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-06-2022 11:32:51

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.100];CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-06-2022 11:31:10

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=204.79.197.222 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-06-2022 00:23:18

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

15-06-2022 00:23:01

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=31.13.77.61 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-06-2022 08:02:58

error

DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-06-2022 07:14:19

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=118.182.119.156 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-06-2022 06:52:22

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14-06-2022 06:50:54

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=5.9.19.146 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

13-06-2022 06:28:45

notice

IP Flood - src=94.232.44.125 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

13-06-2022 06:10:14

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=212.26.132.129 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

11-06-2022 00:18:22

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 22:59:38

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=89.248.165.199 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 21:19:03

notice

GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.46];CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 21:18:54

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=172.217.163.46 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 20:01:44

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.46];CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 20:00:51

notice

TR069 start;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 20:00:50

notice

TR069 unexpected exit;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 20:00:47

notice

TR069 stop ;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

10-06-2022 20:00:46

notice

TR069 start;CM-MAC=90:5C:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 512Posts
  • 66Oplossingen
  • 197Likes

Ah kijk, doen we dat! Ik heb de afspraak gepland, morgen op 23-06 tussen 12:00 en 18:00 uur. Ze krijgen een bevestiging in de mail. Komt dit moment niet lekker uit? Verander het dan wel vandaag nog, dit kan tot max 1 dag van te voren 😄 veranderen kan natuurlijk ook via mij hier in het topic! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1983Posts
  • 75Oplossingen
  • 912Likes

@JoostDB 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Goed dat je deze community hebt gevonden en alvast informatie hebt gestuurd.

Een moderator zal op korte termijn passende maatregelen nemen zoals bijvoorbeeld in overleg een afspraak inplannen zodat een monteur het AOP kan vervangen.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10884Posts
  • 650Oplossingen
  • 4057Likes

AOP (TRAS-1000 of DIO-01), aftakelement (UMU-01) en F/F-kabel naar het modem zijn verouderd. Er is in elk geval een nieuwe splitter (POA-01-B) nodig met IEC/F-kabel voor het modem.

 

Door de hoge demping (10 dB) van de data tap op de UMU-01 is het downstream-vermogen aan de lage kant. Gezien de hoeveelheden correctable RS errors (kolom 'Post RS Errors') is er ook wat achtergrondruis aanwezig. De kolom 'Pre RS Errors' kan bij het Compal-modem genegeerd worden, dit zijn unerrored codewords.

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 512Posts
  • 66Oplossingen
  • 197Likes

Hi @JoostDB

Wat jammer dat je er telefonisch nooit uitgekomen bent voor je ouders zeg! Balen 😞 

Ik plan graag een monteur om dit AOP te vervangen. Kun je met je ouders bespreken welke dagdelen zij beschikbaar zijn voor een afspraak?
 

JoostDB
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

U kunt (indien mogelijk) de eerst/snelst mogelijk inplannen welke beschikbaar is.
Ze zijn met pensioen ofwel voldoende tijd 🙂

Mocht het niet lukken zal ik hem aanpassen via mijn Ziggo, ofwel gaat helemaal goed komen.

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 512Posts
  • 66Oplossingen
  • 197Likes

Ah kijk, doen we dat! Ik heb de afspraak gepland, morgen op 23-06 tussen 12:00 en 18:00 uur. Ze krijgen een bevestiging in de mail. Komt dit moment niet lekker uit? Verander het dan wel vandaag nog, dit kan tot max 1 dag van te voren 😄 veranderen kan natuurlijk ook via mij hier in het topic! 

JoostDB
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal prima, en tevens lekker snel.
Zijn aanwezig en op de hoogte, en mocht het nodig zijn ben ik er binnen no time (Woon 2 straten verderop)
Bedankt voor het inplannen

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 512Posts
  • 66Oplossingen
  • 197Likes

Yes, des te eerder hebben zij weer een goed functionerend AOP 😄 

Geen dank, trek maar aan de bel als we kunnen helpen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.