Vraag
Reacties
Oplossing
Bo
Level 2

Verouderd modem

Goedemorgen Ziggo, 

De laatste weken hebben wij veel last van een instabiele internetverbinding - via kabel en wifi. Onze modem is al best wel oud en ik vroeg mij af of we een nieuwe modem zouden kunnen ontvangen?

Onze huidige modem is van Technicolor, model TC7200.U. 

alvast bedankt, 

groetjes, 

Bo

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Bo,

Fijn dat het modem binnen is! 
Wel spijtig dat het modem niet meteen werkt, al zie ik dat het modem nu gelukkig wel online staat.

Voor de zekerheid heb ik nog wel een gratis splitter naar je toegestuurd.
Ook lijkt mij een monteur om de hoofdaansluiting te vervangen verstandig.

Een monteur kan dit kosteloos doen, daarom heb ik een afspraak gemaakt voor komende maandagochtend.
Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je deze afspraak via Mijn Ziggo wijzigen 🙂

Laat je weten hoe het daarna gaat met de internetverbinding? 

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
Jan F.
Level 20

Bel de helpdesk en vraag een dual band modem, waarmee u tegelijkertijd op de 2.4 en 5 GHz band kan werken. U krijgt dan een Connectbox toegestuurd.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

gezien je een oud modem hebt is de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) waarschijnlijk ook verouderd kun je daar eens een foto van maken

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Bo
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Allereerst mijn excuses dat je door de verhuizing van onze Community langer op een bericht hebt moeten wachten. Zoals hier al is aangegeven is het type modem wat je gebruikt verouderd. Ik ben daarom zo vrij geweest om gelijk een nieuw modem voor je op de post te doen. Deze ontvang je binnen enkele dagen kosteloos thuisbezorgd door Post NL. 

Doordat het modem al wat een ouder beestje is, is de kans groot dat ook de aansluiting wellicht toe is aan een update. Deel hier gerust foto's van jouw AOP en aansluiting richting het modem. We kijken dan graag mee en kunnen indien nodig ook nieuwe materialen jouw kant opsturen. 

0 Kudos
Bo
Level 2
Topicstarter

Hi,

Alvast bedankt voor het opsturen van de nieuwe modem! 

hierbij nog een foto van de huidige aansluiting. 

Ben benieuwd of we daar ook nog wat moeten

2B822437-5061-46EC-BD0D-05EBB0BB2A57.jpeg

veranderen.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de splitter moet vervangen woorden door een poa-01-b 

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b + modemkabel opsturen

ook lijkt het erop of het aop los hangt en mogelijk is die aan vervanging toe dus lijkt het mijn verstandig als een monteur die komt vervangen

kun je eens een foto van het aop maken zonder de splitter

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

0 Kudos
Bo
Level 2
Topicstarter

De nieuwe modem inmiddels aangesloten echter werkt deze niet.  Hopelijk kan Ziggo een nieuwe aop sturen zodat dit probleem opgelost kan worden. 

hierbij ook nog een foto. Het lijkt of het loshangt, echter is dit niet het geval. Een Ziggo monteur heeft dit zo bevestigd 5 jaar geleden. 

alvast bedankt 

12A06FF2-1E94-4046-A7CF-19B5932F742A.jpeg

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

een aop zal ziggo niet opsturen het is namelijk niet toegestaan om zelf aan de aop en groene kabel te sleutelen alleen een ziggo monteur mag dat 

het aop dient wel vervangen te woorden een moderator kan voor jou een monteur inplannen die het aop vervangen en een poa-01-b + kabel voor het modem aansluit 

een moderator zou jou wel alvast een poa-01-b + modem kabel kunnen opsturen zodat je voor de monteur

komt wel alvast gebruik kunt maken van het internet

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Bo,

Fijn dat het modem binnen is! 
Wel spijtig dat het modem niet meteen werkt, al zie ik dat het modem nu gelukkig wel online staat.

Voor de zekerheid heb ik nog wel een gratis splitter naar je toegestuurd.
Ook lijkt mij een monteur om de hoofdaansluiting te vervangen verstandig.

Een monteur kan dit kosteloos doen, daarom heb ik een afspraak gemaakt voor komende maandagochtend.
Als dat onverhoopt niet schikt, dan kun je deze afspraak via Mijn Ziggo wijzigen 🙂

Laat je weten hoe het daarna gaat met de internetverbinding? 

0 Kudos