1
Vraag
2
Reacties
Marcel200

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verouderd modem

Hallo,

Ik zou graag een nieuw modem krijgen.
Na klachten van mijn dochter dat de Wifi regelmatig uitvalt kom ik tot de ontdekking dat ik wel een redelijk oud modem heb.

Groet Marcel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey Marcel200 . Dat is inderdaad een mooi oud beestje ;-). Als mijn informatie klopt staat deze nu dik 7 jaar bij je thuis. Ik ga gelijk een nieuwe voor je op de post doen, hoor :-). Laat je ons weten of het allemaal lukt met de nieuwe modem?

Bekijk in context

20 Reacties 20
Verwijderd account
Niet van toepassing
Marcel200

Hallo Marcel mag ik weten wat voor modem je nu hebt meestal zie je dat aan de onderkant vd modem met typenummer. Merk en typenummer zou handig zijn. Mijn ouders hadden laatstt een zeer brakkige Technicolor van alles geprobeerd kanalen veranderen 2,4 of 5ghz beide tegelijk werkt niet op Technicolor het is of of. In mijn geval werd er niet moeilijk gedaan en is er een connectbox gestuurd. Deze doet het goed wel met interne wijzigingen op kanaal en band gebied. Bel even naar de helpdesk of spreek een Ziggo mod aan op deze community. Veel succes ermee
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat klopt voor de Technicolor 7200. Niet voor de 7210.
Verwijderd account
Niet van toepassing
hanh

Klopt helemaal had even twee types moeten noemen oeps, en ja het klopt jouw info.
Marcel200
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een thomson twg870.
Die heeft z'n geld wel opgebracht.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Marcel200

Jeetje Marcel deze is nog ouder dan de Technicolor 8 tot 10 jaar oud denk ik. Die gaan ze zo omwisselen als je wel heel duidelijk problemen ervaart dan doen ze niet moeilijk.

Veel succes ermee. Mocht je de connectbox Arris/Compal geen technisch verschil en werking tussen beide nog vragen hebben voor optimale instellingen dan ben je welkom op dit forum stel ze gerust. De connectbox staat af fabriek op standaard instellingen er is vaak meer uit te halen met prima resultaten is mijn ervaring.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey Marcel200 . Dat is inderdaad een mooi oud beestje ;-). Als mijn informatie klopt staat deze nu dik 7 jaar bij je thuis. Ik ga gelijk een nieuwe voor je op de post doen, hoor :-). Laat je ons weten of het allemaal lukt met de nieuwe modem?
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Beste Lycke Ziggo,

Ons modem wordt ook een dagje ouder. Omdat we een mix hebben van apparaten op de 2.4G en de 5G band en van 802.11g, n en ac zou het geen overbodige luxe zijn om een modem te gebruiken dat gelijktijdig de 2.4G en de 5G band gebruikt. Komen wij ook in aanmerking voor vervanging van ons modem uit 2012? Het is een Cisco EPC3925.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
iMark wrote:
Beste Lycke Ziggo,

Ons modem wordt ook een dagje ouder. Omdat we een mix hebben van apparaten op de 2.4G en de 5G band en van 802.11g, n en ac zou het geen overbodige luxe zijn om een modem te gebruiken dat gelijktijdig de 2.4G en de 5G band gebruikt. Komen wij ook in aanmerking voor vervanging van ons modem uit 2012? Het is een Cisco EPC3925.

Bij voorbaat dank voor de medewerking.


Yes Mark, dit is mogelijk! Belletje naar de klantenservice of ziggo.nl/chat en ze doen er eentje op de post voor je 🙂
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
OK. Bedankt.

Ik ga erachteraan.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Net met de Klantenservice gesproken. Het nieuwe modem wordt toegezonden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het veel verschil gaat maken met huidige modem.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Na een telefoontje met de helpdesk heb ik vanavond de Connect Box aan de praat gekregen. Blijkbaar was het nieuwe apparaat nog niet geregistreerd in de systemen.

Na ruim een uur gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat dit nieuwe kabelmodem een norm verschil maakt met de oude Cisco EPC3925. Met name de WiFi is een wereld van verschil. De WiFi op mijn Mac Mini is nu net zo snel als via ethernet. Hieronder het resultaat via de WiFI (5GHz, 802.11n)

HenkHengelo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

 

Ben hier voor mijn moeder. Ze heeft nog een heeeeel oud modem UBEE EVW321B. Kan geen NPO 1,2 en 3 meer ontvangen. Ze heeft dus een nieuw modem nodig. Klantenservice gebeld en deze geven aan dat ze een nieuw abonnement moert afsluiten ?????  Ze is 88 en heeft alleen TV en telefoon nodig.  

 

Hoe nu verder.  

 

MVRGR. Henk

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@HenkHengelo Wat lief dat je dit oppakt voor je moeder! Ik snap dat ze niet meer zit te wachten op de nieuwste snufjes. Ik kijk graag even mee naar de mogelijkheden voor je moeder. Wil je haar postcode en huisnummer, tussenhaakjes, achter die van jou zetten? Dan kijk ik even mee naar de mogelijkheden. De Ubee staat opzich los van de tv verbinding. Heeft ze daar een los kastje voor? 

HenkHengelo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat fijn deze snelle reactie.  Postcode en huis nummer wat er staat is van mijn. Moeder. 

 

HenkHengelo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ze heeft een Humax mediabox toegestuurd gekregen van Ziggo

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@HenkHengelo Super, ik heb even gekeken maar het abonnement wat ze nu heeft, is enkel tv en bellen. Hiervoor betaald ze een bedrag van €52.40 per maand omdat ze ook gebruik maakt van Vollop Bellen. Om haar een nieuw modem op te kunnen sturen, heeft ze geen ander pakket nodig. Ik zie dat er een afspraak met de monteur in ons systeem staat voor de 16de. Deze gaat naar de aansluiting kijken en waar nodig ook haar modem vervangen. 

 

Ik hoop dat ik hiermee al je vragen beantwoord heb. 

HenkHengelo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Had gehoopt dat er een nieuw modem zou worden opgestuurd, dan is er geen monteur nodig.  

Hartelijk dank alvast. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@HenkHengelo Dat kan ik voor je in orde maken. Zijn alle aansluitmaterialen al vernieuwd na ontvangst van de humax? Anders adviseer ik om toch een monteur langs te laten komen. 

HenkHengelo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lotte, 

Nee, aansluitingen zijn waarschijnlijk ook verouderd.  Laat afspraak maar staan.  

 

Hartelijk dank voor snelle reactie. 

Groeten, Henk 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic