Vraag
Reacties
Oplossing
Feite
Level 1

Verouderd modem

Goedemorgen,

Onze wifi verbinding valt regelmatig weg. Vooral boven en onze televisie hapert wel eens bij live uitzending. Meestal is dit opgelost als ik de modem opnieuw opstart. 

Nu heb ik even gezocht wat voor modem wij hebben en volgens mij is dit een verouderde modem. Is het mogelijk om deze om te ruilen voor een nieuwere modem?

Hoor het graag, alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten,

Feite de Haan

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.
Level 20

U heeft uw modem via de versterker aangesloten. Dat is niet de bedoeling. De standaard aansluiting is: 

  • op het AOP wordt een splitter geplaatst
  • op een aansluiting de modem
  • op de andere aansluiting de tv’s, al dan niet via de versterker.

De connectoren van uw TV coaxkabels, met die plastic kapjes, kunnen echt niet meer. Die moet u vervangen door exemplaren met een betere afscherming. Instraling van o.a. 4 en 5 g signalen veroorzaken problemen.

Een splitter en bijbehorende bekabeling kunt u aanvragen bij de helpdesk. 
Overig is uw modem ook verouderd. Die kan ook door de helpdesk vervangen worden door een Connectbox.

Bekijk in context

0 Kudos
7 Reacties 7
Jan F.
Level 20

Welk modem heeft u nu? Overigens heeft het haperen van de tv niets te maken met een verouderd modem. Hoe ziet uw AOP eruit? Graag een foto met de daarop aangesloten splitter en verdere bekabeling.

0 Kudos
Feite
Level 1
Topicstarter

We hebben een ubee evw3200 modem. Weet niet hoe ik een foto naar u kan sturen. Zie nergens waar ik een bijlage kan toevoegen.

0 Kudos
Jan F.
Level 20

U kunt foto’ s sturen via het 3e icoontje van rechts, het zwarte vierkantje met 2 driehoekjes.

0 Kudos
Feite
Level 1
Topicstarter

Hierbij. Hoop dat dit wat u bedoelde.

0 Kudos
Feite
Level 1
Topicstarter

Of deze

0 Kudos
Jan F.
Level 20

U heeft uw modem via de versterker aangesloten. Dat is niet de bedoeling. De standaard aansluiting is: 

  • op het AOP wordt een splitter geplaatst
  • op een aansluiting de modem
  • op de andere aansluiting de tv’s, al dan niet via de versterker.

De connectoren van uw TV coaxkabels, met die plastic kapjes, kunnen echt niet meer. Die moet u vervangen door exemplaren met een betere afscherming. Instraling van o.a. 4 en 5 g signalen veroorzaken problemen.

Een splitter en bijbehorende bekabeling kunt u aanvragen bij de helpdesk. 
Overig is uw modem ook verouderd. Die kan ook door de helpdesk vervangen worden door een Connectbox.

0 Kudos
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Feite, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Wij denken graag met je mee hoe er weer probleemloos gebruik gemaakt kan worden van onze diensten.

@Jan F. gaf heeft het al aangegeven wat er noodzakelijk is om te doen. Ik zie dat er contact is geweest met de klantenservice en dat er een vervangend modem onderweg is. 
Laat je het ons weten als je deze heb ontvangen en aangesloten? En hoe het dan gaat? 

0 Kudos