1
Vraag
2
Reacties
PS

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verouderd modem ubee

Ik heb een verouderd modem van ubee. Versie 320b. De laatste tijd gaat de modem regelmatig in storing. Stroom eraf en er weer op is het enige dat helpt, maar erg lastig gezien de plek waar deze modem in huis staat. Kan ik een vervangend modem krijgen.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @PS, van harte welkom hier!

 

Super vervelend dat het modem de laatste tijd het steeds moeilijker krijgt. Super goed om te zien dat je de Community hiervoor hebt gevonden om je verder te helpen. 

 

Sowieso kan het geen kwaad om een nieuw modem bij je te leveren. Het modem dat je nu hebt is verouderd. Ik heb nu dan ook een nieuw modem voor je besteld. Daar zitten verder geen kosten aan verbonden. Het nieuwe modem wordt zo snel mogelijk voor je opgestuurd!

 

Daarnaast is het heel goed dat de Community al is begonnen om de aansluitingen na te kijken. Het nieuwe modem is namelijk heel leuk, maar moet wel straks een goed signaal binnen krijgen om zijn werk goed te doen ;-). Na aanleiding van de foto's en de gegeven adviezen heb ik ook vast gratis een nieuwe splitter en 2 coax kabels naar je opgestuurd (gratis en voor niets). Op die manier kun je het nieuwe modem straks installeren met nieuwe aansluitmaterialen. 

Bekijk in context

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @PS

Ik snap dat je je afvraagt waar de rest van de aansluitmaterialen blijft. Er komt inderdaad nog een pakketje jouw kant op, deze wordt bezorgd op het moment dat je modem is aangesloten (de orders wachten op elkaar) Als je het modem alvast aansluit dan komt het pakket zo snel mogelijk jouw kant op. 

Heb je het modem al aangesloten, laat het dan gerust weten! In de administratie staat deze nog niet (volledig) actief dus dan pas ik dit voor je aan. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuw modem (Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe, voor een optimale werking van het nieuwe modem is een up-to-date installatie een vereiste:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

PS
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. Hier de afbeeldingen. Ik gebruik mijn modem overigens alleen om deze bedraad naar een andere eigen router te brengen.

7799AA93-ED0A-47ED-9B81-E13AA90CF7FB.jpeg

BD6F6A27-4305-4DDD-9199-AD20DC2F479E.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De aansluitmethode modem op versterker wordt niet meer aanbevolen. Een splitter (POA-01-B of POA 01-UPC) is nodig om het modem en de versterker op het AOP aan te sluiten. Hierbij is een ander type aansluitkabel (IEC/F) nodig.

 

Zou je een foto van het AOP (hoofdaansluiting) willen plaatsen, waarop de versterker nu aangesloten is?

PS
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

858E2838-C00F-45C8-AE7F-AD887355F5F3.jpeg

 Hier de afbeelding van de hoofdaansluiting.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dit type AOP (TRAS-1000) is verouderd maar voldoet meestal nog. Zo te zien is de groene kabel verlengd, zou je als laatste nog een foto willen plaatsen van de koppeling groen naar wit (buiten- naar binnenkabel)?

PS
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp. Maar de “groene” kabel is niet verlengd. Deze gaat rechtstreeks naar de versterker. De kabel (grijs op de laatste foto,  komt van onder mijn meterkast.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik doelde op de groene buitenkabel, sorry voor de verwarring. Ik begrijp dat de grijze kabel vanuit het AOP ook als grijze kabel uit de vloer komt. Mogelijk is deze dus verlengd in de kruipruimte. Daar is op zich niets mis mee, maar kabel voor binnenshuis kan niet tegen inwatering, wat in de kruipruimte nogal eens voorkomt.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @PS, van harte welkom hier!

 

Super vervelend dat het modem de laatste tijd het steeds moeilijker krijgt. Super goed om te zien dat je de Community hiervoor hebt gevonden om je verder te helpen. 

 

Sowieso kan het geen kwaad om een nieuw modem bij je te leveren. Het modem dat je nu hebt is verouderd. Ik heb nu dan ook een nieuw modem voor je besteld. Daar zitten verder geen kosten aan verbonden. Het nieuwe modem wordt zo snel mogelijk voor je opgestuurd!

 

Daarnaast is het heel goed dat de Community al is begonnen om de aansluitingen na te kijken. Het nieuwe modem is namelijk heel leuk, maar moet wel straks een goed signaal binnen krijgen om zijn werk goed te doen ;-). Na aanleiding van de foto's en de gegeven adviezen heb ik ook vast gratis een nieuwe splitter en 2 coax kabels naar je opgestuurd (gratis en voor niets). Op die manier kun je het nieuwe modem straks installeren met nieuwe aansluitmaterialen. 

PS
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het opsturen van het materiaal. Zodra het binnen is ga ik het installeren. Bedankt!

PS
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zaterdag een nieuw modem ontvangen. Daarnaast schrijf je een splitter en twee coax kabels op te (laten) sturen. Ik heb vandaag (maandag) 1 coax kabel gekregen via een pakketdienst. Gaat de splitter en de tweede coax-kabel  volgen met nog twee keer een bezorgdienst aan de deur of is er toch iets mis gegaan met bij het verzamelen van de toegezegde materialen? Alvast bedankt voor uw reactie.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @PS

Ik snap dat je je afvraagt waar de rest van de aansluitmaterialen blijft. Er komt inderdaad nog een pakketje jouw kant op, deze wordt bezorgd op het moment dat je modem is aangesloten (de orders wachten op elkaar) Als je het modem alvast aansluit dan komt het pakket zo snel mogelijk jouw kant op. 

Heb je het modem al aangesloten, laat het dan gerust weten! In de administratie staat deze nog niet (volledig) actief dus dan pas ik dit voor je aan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic