1
Vraag
2
Reacties
astridmeulendij

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verouderd modem Ubee EVW3200

Beste Ziggo,

Volgens mij heb ik een verouderd modem, de WIFI in huis wordt steeds slechter. Kunnen jullie dit modem omruilen voor een nieuwere versie en zijn daar kosten aan verbonden?

 

Ik hoor het graag!

Groet,

Astrid Meulendijk

Hoofddorp

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @astridmeulendijk 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Jouw vermoeden klopt. De Ubee320B is inderdaad al een ouder beestje en heeft jou ook al vele jaren van dienst mogen zijn. In geval van problemen ruilen wij dit modem dan ook altijd voor je om. Ik heb nu dan ook direct een nieuw modem per post laten toesturen. Deze ontvang je gratis binnen enkele werkdagen via Post NL. Het oude modem mag je afgeven bij de milieustraat. 

Het nieuwe modem betreft een Connectbox en deze is dualband. Het nieuwe modem kan dus de wifi-verbinding op 2 frequenties (2.4 en 5.0 Ghz) tegelijkertijd uitzenden. Je huidige modem had deze mogelijkheid niet. 

Aangezien het modem al een ouder beestje is kan het zijn dat ook de aansluiting toe is aan een update. Wil je hier eens foto's delen van de aansluiting? Dan kijken we graag met je mee en kunnen we indien nodig ook direct nieuwe aansluitmaterialen kosteloos jouw kant op sturen. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welk type modem heb je kun je daar eens een foto van maken

kun je ook een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

astridmeulendij
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij een foto van het type modem, heb je hier voldoende aan?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
astridmeulendijk wrote:

Hierbij een foto van het type modem, heb je hier voldoende aan?

is idd al een oud modem

kun je ook een foto van de hoofdaansluiting maken waar de groene coax kabel het huis binnen komt die hoofdaansluiting kan ook al best oud zijn

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @astridmeulendijk 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Jouw vermoeden klopt. De Ubee320B is inderdaad al een ouder beestje en heeft jou ook al vele jaren van dienst mogen zijn. In geval van problemen ruilen wij dit modem dan ook altijd voor je om. Ik heb nu dan ook direct een nieuw modem per post laten toesturen. Deze ontvang je gratis binnen enkele werkdagen via Post NL. Het oude modem mag je afgeven bij de milieustraat. 

Het nieuwe modem betreft een Connectbox en deze is dualband. Het nieuwe modem kan dus de wifi-verbinding op 2 frequenties (2.4 en 5.0 Ghz) tegelijkertijd uitzenden. Je huidige modem had deze mogelijkheid niet. 

Aangezien het modem al een ouder beestje is kan het zijn dat ook de aansluiting toe is aan een update. Wil je hier eens foto's delen van de aansluiting? Dan kijken we graag met je mee en kunnen we indien nodig ook direct nieuwe aansluitmaterialen kosteloos jouw kant op sturen. 

astridmeulendij
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je duidelijke uitleg en snelle actie! Hieronder de foto’s die ik denk dat je bedoeld! Fijn weekend!

Astrid Meulendijk

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @astridmeulendijk 
Yes, dit waren precies de foto's die ik bedoelde! Super. Je hebt nu op je hoofdaansluiting een versterker aangesloten en daarop zit dan ook weer het modem aangesloten. We adviseren om het modem niet op een versterker aan te sluiten, omdat dit toch voor diverse problemen kan zorgen (zelfs als het modem is aangesloten op de 0 dB poort). Ik heb daarom ook direct een POA-01 splitter voor je besteld en een nieuwe kabel om het modem aan te sluiten. 

Hoe komt de aansluiting er dan uit te zien? De POA-01 bevestig je direct op het AOP en vanaf de POA-01 sluit je het modem aan met de bijgeleverde nieuwe kabel. Op de andere uitgang van de POA-01 kan je dan de televisie aansluiten. Heb je meerdere televisie aansluitingen? Dan kun je jouw versterker op deze uitgang van de POA-01 aansluiten en vanaf de versterker sluit je dan alle televisie aansluitingen aan. 

astridmeulendij
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat een service! Ik denk dat ik er iemand bij ga halen om mij daarbij te helpen! En gelukkig maar 1 televisie! Als ik de modem aansluit heeft het waarschijnlijk weer een nieuwe naam en een nieuw wachtwoord. Zit dat er straks bij? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
astridmeulendijk wrote:

Wat een service! Ik denk dat ik er iemand bij ga halen om mij daarbij te helpen! En gelukkig maar 1 televisie! Als ik de modem aansluit heeft het waarschijnlijk weer een nieuwe naam en een nieuw wachtwoord. Zit dat er straks bij? 

de aansluiting met rode cirkel erom zit een connector op zonder kabel deze dient vervangen te woorden door een afsluitweerstand ook de aansluiting waar de modem kabel op zit dient een afsluitweerstand op te komen

https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/505/coax-splitter-afsluitweerstand.html?gclid=EAIaIQobCh...

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
astridmeulendijk wrote:

Wat een service! Ik denk dat ik er iemand bij ga halen om mij daarbij te helpen! En gelukkig maar 1 televisie! Als ik de modem aansluit heeft het waarschijnlijk weer een nieuwe naam en een nieuw wachtwoord. Zit dat er straks bij? 

Het wachtwoord om in het modem configuratie aanpassingen te doen zit in een kaartje dat onder in het modem gestoken is.

Het is “handig” om de SSID van je WiFi en het wachtwoord van het nu aanwezige, oude modem in het nieuwe modem te zetten. Dit is makkelijker dan allemaal mobiele apparaten aanpassen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic