agvandepol
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Verouderd Ubee EVW320B modem

Beste Ziggo,

Volgens mij heb ik een verouderd modem, de WIFI in huis wordt steeds slechter. Ik moet de modem gedurig resetten. Dit duurt dan weer 7minuten tot een half uur voordat ik weer Wifi hebt.

Kunnen jullie dit modem omruilen voor een nieuwere versie en zijn daar kosten aan verbonden?

Met vriendelijke groeten,

AG v.d. Pol

Veenendaal.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 31Oplossingen
  • 49Likes

Goed bezig @agvandepol. Ik heb zojuist een vervangende kabel voor de televisie toegestuurd, deze moet binnen enkele (werk)dagen op de mat vallen. Ik heb daarnaast ook direct maar een kabel voor het nieuwe modem meegestuurd, dezen worden niet meer standaard meegeleverd. Lijkt mij toch goed om dan alles in één keer maar te vervangen, dat voorkomt problemen op een later moment. Ze worden wel apart van elkaar verzonden, schrik dus niet als je eerst maar één kabel ontvangt. De andere is dan nog onderweg. 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4292Posts
  • 226Oplossingen
  • 1430Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuwe modemrouter (Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe, voor een optimale werking van het nieuwe modem is een up-to-date installatie een vereiste:

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 671Oplossingen
  • 1761Likes

Goedemiddag @agvandepol en een warm welkom op de Community, 

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Het modem wat je van ons hebt staan, Ubee EVW320B, is inderdaad al een verouderd type modem. Ik zorg ervoor dat je gelijk kosteloos het nieuwste type modem (Connectbox) van ons krijgt. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je dit modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude Ubee modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. 

Laat je weten wat je bevindingen zijn met het nieuwe modem? Kijk voor het optimaliseren van de draadloze verbinding ook gelijk naar deze tips. Ervaar je ook met het nieuwe modem nog problemen dan zien wij graag een foto van het aansluitpunt (meterkast/woonkamer) tegemoet zoals gevraagd door expert @tobiastheebe.

agvandepol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik hoop dat onderstaande ok is.

up- en downstreamwaarden van mijn modemup- en downstreamwaarden van mijn modemAansluitingAansluiting
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4292Posts
  • 226Oplossingen
  • 1430Likes

Zo te zien zijn AOP en splitter al voorzien van een upgrade. Wel moeten de aansluitkabels naar modem en TV/decoder vervangen worden. Wat is de lengte van de TV-kabel (zwart)?

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Op het signaal is ruis zichtbaar (uncorrectable errors, groot aantal T3 timeouts), wat waarschijnlijk kan worden verholpen door het vervangen van de TV-kabel en het verwijderen van het kapje van de splitter.

agvandepol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag,

Ik heb het kapje vd splitter verwijderd.

De lengte van de TV-kabel is 2 meter.

Met vriendelijke groeten,

AG v.d. Pol

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 31Oplossingen
  • 49Likes

Goed bezig @agvandepol. Ik heb zojuist een vervangende kabel voor de televisie toegestuurd, deze moet binnen enkele (werk)dagen op de mat vallen. Ik heb daarnaast ook direct maar een kabel voor het nieuwe modem meegestuurd, dezen worden niet meer standaard meegeleverd. Lijkt mij toch goed om dan alles in één keer maar te vervangen, dat voorkomt problemen op een later moment. Ze worden wel apart van elkaar verzonden, schrik dus niet als je eerst maar één kabel ontvangt. De andere is dan nog onderweg. 🙂

Bekijk in context

agvandepol
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag,

Hartelijk dank voor de oplossingen en service.

Ik heb de modem en de kabels ontvangen.

Het aansluiten ging voorspoedig en het werkt goed.

Voorals nog geen onderbrekingen gehad van de wifi.

Groeten AG vd Pol

Uitgelicht topic