Fremer

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Verouderd AOP ?

 

Hallo,

 

Ik zie regelmatig berichten op de community over het vervangen van het AOP.Ondanks dat ik geen klachten heb over internetgebruik wil ik toch even checken of het AOP vervangen moet worden.

Voor de volledigheid heb ik een foto bijgevoegd van het AOP.

Tevens downstream,upstream en netwerkhistorie.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fremer
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,

 

Vanochtend is monteur van Ziggo hier geweest om AOP te vervangen.

Bijgevoegd foto van het nieuwe AOP en de eerste downstream en upstream waardes.

Het werkt allemaal prima.Wellicht kan iemand even naar de waardes kijken en aangeven hoe het er nu uitziet.

Alvast bedankt.

 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Je waarden zien er wel oke uit.

Alleen denk ik dat je in de upstream een frequentie mist , maar ook daar zijn de waarden goed.

De AOP ziet er wel verouderd uit , het opbouwrandje en het dekseltje.

Als je het dekseltje er af haalt en dan een foto maakt van het interieur dan kunnen we even mee kijken welk merk en type er in zit en op die manier bepalen of het voldoet.

 

Tegenwoordig moet het frequentie bereik tot 2000 mhz lopen , 1250 is ook goed. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je signaal is niet zo schoon als gewenst, er komt 4G en 5G signaal op je modem wat vrijwel zeker komt doordat je AOP 12 jaar of ouder is, toen was er nog geen 4G en 5G.

 

Het is nu wachten tot je wel klachten gaat ervaren en die gaan zeker komen met steeds meer 5G zenders.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Fremer
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Ronihd: bijgevoegd het binnenwerk van het AOP.

@Bert: ik wacht rustig de reactie van een moderator af.Heeft geen haast.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom terug op de Community @Fremer! Fijn dat je door @Ronihd en @Bert van advies bent voorzien! Ik stel inderdaad voor dat we het hoofdaansluitpunt vervangen voor een hedendaags exemplaar. Daarmee voorkomen we hoe dan ook instraling van buitenaf.

De monteur staat donderdag 19-01 tussen 08.00 en 13.00 uur op de stoep. Als het niet uitkomt, wijzig de monteur dan naar een ander moment via Mijn Ziggo. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Fremer  schreef:

@Ronihd: bijgevoegd het binnenwerk van het AOP.

@Bert: ik wacht rustig de reactie van een moderator af.Heeft geen haast.


Deze loopt idd maar tot 852, mhz en moet vervangen worden zeker als je giganet neemt.

Goed dat @Vincent  het al heeft geregeld.

Fremer
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Vincent: dank voor het regelen van een monteur.Heb het inmiddels een dag opgeschoven.Kwam hier beter uit.Dus komt goed.

 

Fremer
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo,

 

Vanochtend is monteur van Ziggo hier geweest om AOP te vervangen.

Bijgevoegd foto van het nieuwe AOP en de eerste downstream en upstream waardes.

Het werkt allemaal prima.Wellicht kan iemand even naar de waardes kijken en aangeven hoe het er nu uitziet.

Alvast bedankt.

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

als ik heel eerlijk ben dan kan ik de aflevering van de monteur niet netjes vinden.

een koppeling die niet nodig was geweest.

iets naar beneden met de groene kabel en het was netter geweest.

Ook de extra stekker ertussen voor jullie TV signaal had anders gekund.

Over de waarden kan ik je niks zinnigs vertellen daar hebben wij de getallen freaks voor (experts in het lezen van 123)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie vrijwel perfecte signaalwaarden.

 

Het lijkt er sterk op dat dit een dikkere groene kabel is dan de standaard, die niet in de huidige AOPen past en waar geen passende stekker op te maken is die op het AOP gedraaid moet worden, in die oude AOPen was meer ruimte en werd er geklemd.

 

Bert_0-1674207974851.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De koppeling is inderdaad wel nodig i.v.m. de C6-kabel, deze kan niet direct op dit type AOP afgemonteerd worden.

Fremer
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Klopt wat Bert en tobiastheebe zeggen.

Monteur zei ook zoiets soortgelijks.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Fremer  schreef:

Klopt wat Bert en tobiastheebe zeggen.

Monteur zei ook zoiets soortgelijks.


Gepantserde C 6 zie ik , waarschijnlijk een Bamboe uitvoering maar kan ook een SAS zijn.  

Fremer
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@puppie  In jouw reactie 2 weken geleden geef je aan dat “de extra stekker ertussen voor jullie TV signaal anders had gekund”

Zou je nog aan kunnen geven hoe het dan anders had gekund ? En wat daar voor nodig is ?

Het werkt prima maar het ziet er wat rommelig uit. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik denk dat de tweede POA-splitter (waarschijnlijk een POA-01-B) wordt bedoeld. Daar is overigens niets mis mee. Ik heb bij familie van mij hun TV's op dezelfde manier aangesloten.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

de stekker met blauwe rand had ik zelf meteen op de tv uitgang geplaatst er zit nu een verloop tussen wat niet nodig is. Ik praat dus over de nieuwe situatie.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit is geen verloop maar een splitter. Er is nog een tweede (zelfde type) stekker zichtbaar.

 

20230131-02.jpg

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@puppieen hoe gaat TS dan op de 2e tv kijken als die kabel niet aangesloten is omdat 1 vd 2 op de poa254 aangesloten is?

tis nu aop > poa254 > kabel naar modem + poa-01-b > 2 kabels naar wcd's (vermoedelijk woonkamer en slaapkamer).

 

op zowel de openingspost als de update is te zien dat ts 2 kabels gebruikt op de poa buiten de modem om

Fremer
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

De 2e splitter is inderdaad een POA-01-B. Daar zitten 2 coaxkabels aan. Een voor de tv beneden, 1 voor de tv op de slaapkamer. De 2 coaxkabel is niet goed te zien, zit dus achter de eerste coaxkabel. 
@puppie Als ik 1 tv had gehad dan had ik ‘m inderdaad rechtstreeks op de POA-254 gezet. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Duidelijk verhaal......maar persoonlijk had ik dan een splitter genomen die ik kon vast maken op de achterwand.

Maar nogmaals dat is persoonlijk.

Uitgelicht topic