Verleden jaar ben ik
geupgrade naar gigabit internet. Dit is aangesloten op mijn oude wandcontactdoos die ook nog radio heeft. IVM Corona maatregelen was het lastig om een monteur in te plannen om de wandcontactdoos te vervangen. Kan dit als nog gebeuren? Mijn UBEE modem geeft DS partial bonding aan en heeft veel errors.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Afgelopen donderdag heeft een Ziggo monteur mijn hoofdaansluiting vernieuwd. Dit heeft het probleem van de errors en de partial DS verholpen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja, dat kan zeker gebeuren en is nodig als ik je modemwaarden bekijk.
Een Ziggo moderator kan een afspraak voor je maken.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Het modem staat op max 0,5m kabellengte
Ik vermoed dat er morgen al een Ziggo moderator hier langskomt om de afspraak te maken.
Bedankt voor het starten van je topic en de geleverde informatie.
Kun je nog een controle doen op je postcode en huisnummer in je profiel? Ik kan geen klant vinden i.c.m. de gegevens die ik zie. We helpen je graag verder.
Aangepast, er miste een 1 in het huisnummer
Bedankt voor het aanpassen van de gegevens.
Ik zie inderdaad wat ruis op je modem. Wanneer kan je komende week een monteur ontvangen? Kun je meerdere opties doorgeven? Dan kijk ik wanneer ik de monteur voor je kan inplannen.
De monteurs zijn in te plannen in 2 tijdsblokken: Tussen 8-13 of tussen 12 en 18 uur kan ik hem inplannen.
p.s.: Je modem heeft een uptime van meer dan 100 dagen. Helpt het ook niet (tijdelijk) om de partial mode te verhelpen?
Net gereboot. Lost het probleem helaas niet op met de partial mode.
Woensdag 8-13, 12-18
Donderdag 8-13
@Falconxp
Bedankt voor het testen van de herstart.
Ik zie dat m'n eerstvolgende mogelijkheid op 17-3 is en dan tussen 8 en 13 uur.
Ik heb hem dan ook voor je ingepland/vastgehouden. Komt dit ook gelegen, of wil je dat ik de afspraak ga verplaatsen naar een datum in de verdere toekomst?
Is prima Serkan, bedankt.
Ik krijg een mailtje dat ik 50 euro moet betalen voor de monteur? Klopt dit?
Twee vragen:
Sinds werkzaamheden van Ziggo vorige week in de wijk ook hier problemen met de Ziggo connectbox en een partial bonding US status. Afgelopen maandagochtend heeft een hele vriendelijke monteur ons geholpen. Het modem bleef toen in Bridge modus staan en kon er niet uit gehaald worden (niet op afstand en niet door de monteur). Nieuwe box gekregen en alles deed het.
Tot een paar uur later, weer geen internet en modem die in een loop firmware bleef downloaden.
Gisteren de WiFi van de connectbox uitgezet en de Wifi via onze Airport Extreme laten draaien (bekabeld vanaf de connectbox). Tot vanmiddag geen problemen.
Derde computer gaat aan via bekabelde poort 4 uit het modem (mijn man werkt 's avond): weer geen internet.
Bij directe aansluiting van mijn computer op het modem zag ik de melding die ik vaker voorbij zag komen: zie schermafbeelding. Partial bonding US. Om gek van te worden.
1. Al dagen dit forum aan het afstruinen. Ik heb idd een splitter van Hirschmann ertussen zitten, zonder plastic kapje. Dus dat kan het probleem ook niet zijn. Hebben jullie suggesties wat te doen? Maandagochtend a.s. komt er weer een monteur, maar voor ons is dit geen werkbare situatie.
2. En ook wij krijgen van maandagochtend 50 euro in rekening gebracht, terwijl de reparatie in de randapparatuur van Ziggo zat. Hoe zit dat?
@Suus2022 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
De € 50,00 kan een Ziggo moderator inzien en de nodige stappen nemen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dank je wel Bert voor je reactie.
Hierbij de waardes en mijn profiel heb ik geüpdate.
Fijn als ik wat verder kan komen...
@Suus2022 Ik zie maar 1 kanaal richting Ziggo, dat moeten er in jou geval 6 zijn.
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Goeiemorgen Bert,
ik stopte gisteravond even na 4 dagen nachtwerk met dit gedoe even. Zat er flink doorheen.
Vanochtend weer ‘raak’. Foto’s vind je hieronder.
de WiFi op het Ziggo modem staat uit. Ik heb via een AirPort extreme TC voor kantoor met 2 kleine Airports voor de TV en werkplek van mijn zoon,
Terwijl ik nu aan het typen ben heb ik weer internet omdat ik de kabel uit het modem nu direct op m’n Mac heb gezet. De waardes stuur ik ook mee.
ik hoop dat het zo duidelijk is.
Bedankt alvast en fijne dag!
Nu weer eruit en zegt de internet status: Time of Day verkrijgen. Weer een netwerk diagnose: gedaan en nu zijn de bekabelde apparaten goed, internet en modem fouten… Dit is zo frustrerend 😞
We gaan nu met de splinters naar de Media Markt. Kijken of ze daar met een beter alternatief komen. Ik had ze juist met Ziggo certificatie gekocht: splinters en kabel,
overigens werkte ons internet en netwerk systeem al zeker 5 jaar zonder problemen…
Nieuwe splitter moet hopelijk morgen via Ziggo binnen komen. Hele dag al aan en af internet. Ik vond wel een mogelijke oplossing om bij de firewalls alleen de bovenste aan te vinken. Heb ik gedaan, maar bracht niet direct beter resultaat. Modem weer aan-en uit gezet, andere airport aangesloten en nu maar duimen dat het net stabiel blijft.
Sorry voor de tikfouten 'splinter' - m'n telefoon stond op autocorrect...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.