1
Vraag
2
Reacties
Falconxp

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Verleden jaar internet geupgrade naar Gigabit via oude wandcontactdoos, slechte verbinding

 

Screenshot 2022-03-05 170616.jpg

Verleden jaar ben ik

geupgrade naar gigabit internet. Dit is aangesloten op mijn oude wandcontactdoos die ook nog radio heeft. IVM Corona maatregelen was het lastig om een monteur in te plannen om de wandcontactdoos te vervangen. Kan dit als nog gebeuren? Mijn UBEE modem geeft DS partial bonding aan en heeft veel errors.

Oplossing
32 Reacties 32
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

@Suus2022 Goed dat jij ook via dit topic even aan de  bel trekt! Ik heb een een blik geworpen op het signaal en ik zie dat het signaal ernstig verstoord wordt op met name de upstream. Daarnaast is het signaal aan de zwakke kant. In mijn meting is ook het stuk binnenhuisinstallatie meegenomen, dus het is verstandig eerst nog even te testen met de nieuwe splitter. Mocht je ook daarna nog storing houden dan regel ik graag een afspraak met een storingsmonteur. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

@Suus2022 Ik zie dat er voor a.s. maandag 14 maart 2022 tussen 8 en 13 al een storinsgmonteur ingepland staat. Dit lijkt mij de juiste vervolgstap op het moment dat de binnenhuisinstallatie al is nagelopen. 

Suus2022

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel Paul. Inmiddels al X-tig keer per dag geen internet. Monteur staat voor maandagochtend al ingepland. We moesten een week wachten omdat deze situatie werkbaar is 😱

naast foutmeldingen ‘partial bonding US’ kwam er ook ‘US ranging’. Op het forum vond ik oplossingen die I’m ook geïmplanteerd heb, maar beste oplossing tot nu toe zou moeten zijn dat de monteur de draad uit de buitenkant er even uit moet halen en dan weer verbinden. Onze hoop is nu daarop gevestigd. Het lijkt ook wel of het vanaf de namiddag alleen maar erger wordt. Iedere 15 minuten start de box opnieuw op. We gaan het zien. Ik houd jullie op de hoogte!

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

@Suus2022 We hebben er alle vertrouwen in dat de monteur de oorzaak van de ruis achterhaald en het probleem verhelpt. We wachten jouw berichtje na het monteursbezoek even af. 

Suus2022

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Monteur vanochtend geweest. Hij heeft de ‘stoorzender’ (WiFi bijster via stopcontact) weggehaald en nieuwe splitter er tussengelegen. Kabels nagekeken en 2 coax aansluit knoppen vervangen en ons super blij gemaakt, 11 uur ging hij weg. 12.00 uur weer internet eruit en tot nu toe geen aansluiting meer. Box blijft hangen in partial bonding US. Het is ws een kabeltrein en de monteur komt woensdagochtend. 
wij hebben nu ruim een week geen telefoon. Heel soms internet en een week sneeuwbeeld TV. Zitten hele dag tot last ‘s avonds modem te resetten, opnieuw opstarten en aan de telefoon met Ziggo klantenservice zakelijk. Zijn 1x 50 euro kwijt voor nieuw modem, 1 X 45 voor werkzaamheden vanochtend en 160 euro voor netwerk specialist van buiten om ons netwerk na te kijken, mijn man kan zijn werk voor het call center van huis al een week niet doen en mijn week ligt ook al een halve week stil. Ik kan wel janken 😪 

Suus2022

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijster = booster. Geen doen om alles op je telefoon te tikken …

Suus2022

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabeltrein = kabelbreuk 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

@Suus2022 Wat onzettend verevelend allemaal zeg! Ik zie dat de monteur inderdaad is langs geweest en dat er op basis van z'n constateringen een vervolgafspraak is ingepland met een netwerkmonteur voor morgen. De kosten a € 50,- zijn onterecht en heb ik dan ook direct voor jou vergoed. De overige kosten waarover je het hebt in je bericht zie ik overigens niet terug. Ik stel voor dat we de netwerkmonteur die morgen langs komt even afwachten. Heb jij ook een Vodafone mobiel abonnement? Ik kan dan 50 GB gratis Wifi back-up voor je regelen ter overbrugging tot het monteursbezoek. Ik hoor graag of je hier gebruik van wilt maken. 

Suus2022

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel Paul. Ik hoop echt dat het na morgenochtend verholpen is. Gisteravond om 20.00 uur viel de TV ook uit. Weliswaar kort, maar voor ons echt de bekende druppel. Naar Ziggo gebeld en een aardige dame aan de telefoon gehad die voorstelde om een back up router te sturen. Daarvoor zouden we een mal met een code krijgen. Die is tot nu toe niet gekomen. En dat had fijn geweest als we hiermee de afgelopen week hadden kunnen werken, in plaats van - in de middag bijna ieder kwartier - het modem steeds op moeten starten.
Een mail met de credit hebben we wel gehad, waarvoor dank! De 50 euro die in rekening werden gebracht voor het vervangen van het modem is van vorige week dinsdagochtend, 8 maart. Hierover kreeg is 's middags een mail dat dit op de volgende rekening werd verrekend. Gisteren was dat 45 euro. 
Als alles weer werkt zoals het hoort te werken, zullen we hier bij Ziggo wel op terug komen. Want het heeft ons bedrijf ook aardig wat geld gekost. Inmiddels merken we dat we vooral 's nachts en 's morgens vroeg moeten werken, dan is het nog een beetje te doen, zodat we niet steeds opnieuw moeten starten. Ik houd jullie morgen op de hoogte. Bedankt voor jullie support!

Suus2022

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net monteur weg. De aansluiting buiten op de verdeeldoos was niet goed. De monteur vermoedt dat er een bij aantal verdeelelementen productiefouten zijn gemaakt. De problemen ontstonden bij ons na werkzaamheden van Ziggo aan de buitenkast en schijnen meer voor te komen. Dat zag ik ook op dit forum. 
De upstream gaf te hoge range aan en daardoor werden we er zo'n beetje om de 10 minuten uitgegooid. Als iemand ooit nog zegt dat deze situatie werkbaar was ... 
Gisteravond hadden we overigens pas een mail gekregen met het aanbod van een back up router, maar de code bleek nog niet geactiveerd te zijn. Ik laat het nu maar zitten. Ik hoop dat we 'm niet nodig hebben. Ik laat eind van de week weten of het internet nu wel stabiel blijft. Bedankt voor de hulp op het forum!

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

@Suus2022 Hartelijk dank voor je update! FIjn om te lezen dat je blij bent met de geboden hulp. Laten we inderdaad even kijken wat jouw bevindingen zijn tegen het eind van deze week. We houden even contact. 😉

Falconxp
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Afgelopen donderdag heeft een Ziggo monteur mijn hoofdaansluiting vernieuwd. Dit heeft het probleem van de errors en de partial DS verholpen

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20058Posts
  • 1391Oplossingen
  • 7735Likes

@Falconxp Super dat de monteur van afgelopen donderdag het probleem verholpen heeft door de hoofdaansluiting te vernieuwen! De verbinding ziet er nu ook verder prima uit! Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen? Nog een fijne & zonnige dag gewenst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic