DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Verkeerde info bij modem configuratie

Ik heb sinds vandaag een Sagemcom MV2+ modem (bridged modus) in gebruik en werkt opzich prima. Maar er zijn twee dingen die ik niet goed begrijp, ten eerste als ik in de "Mijn Ziggo" app kijk dan staat er

 

Screenshot_20221109_180623_Mijn Ziggo.jpg

 

Terwijl het modem gewoon online is en goed werkt, waarom is dan de status onbekend?

 

En als tweede, als ik inlog op het modem, dan staat daar "Router status" terwijl het modem in "Bridged status" staat.

 

Screenshot_20221109_180736_Edge.jpg

 

Waarom krijg je niet gewoon de juiste informatie te zien, dit is toch heel verwarrend?

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @DON PAPA,

Inmiddels heb ik duidelijkheid gekregen met betrekking tot de info van de modemconfiguratie. Als je de melding 'status onbekend' ziet bij de modeminformatie in de SmartWifi app of website, kan het zijn dat je modem in bridge mode staat of dat er iets mis is. Als er wordt gemeld dat je modem offline is, volg dan de tips op Wifi of bekabeld internet doet het niet om je verbinding te herstellen.

In de toekomst volgt een wijziging waardoor duidelijk wordt wanneer het modem in bridged modus staat. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen foutieve status en bridged modus. Helaas is nog niet te zeggen wanneer deze wijziging volgt. 

Als er nog meer onduidelijkheden zijn dan ga ik graag voor jullie op zoek naar het antwoord. 

55 Reacties 55
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

 Je zou verwachten dat deze bug al vroegtijdig aan het licht is gekomen tijdens de testfase bij iedereen die het modem in bridge-mode had staan.

 

 

deze bug is al maanden bekend heeft denk ik ook niet zo'n hoge prioriteit want het beinvloed de werking niet 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@MR_CHIP klopt het beïnvloed de werking niet, maar wel de informatie naar de klant. Ik ben al twee keer een posting op het internet tegen gekomen dat klanten dachten dat Ziggo vergeten was om hun nieuwe modem (net als hun oude modem) weer in bridge mode te zetten, omdat als ze in de settings keken, daar "router status" staat. Maar achteraf bleek dus dat hij wel gewoon in "bridge status" stond. En het is natuurlijk belachelijk dat dit na maanden nog steeds niet opgelost is, je vraagt je bijna af wat zo'n testfase voor nut heeft, als je dan zulke fouten niet eens even oplost tijdens het testen....

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het feit dat deze niet wordt opgelost is omdat dit een GUI weergave probleem is en dus weinig prio krijg net zo goed als dat je geen docsis 3.1 kanaalinfo kan zien 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Geen info (docsis 3.1 kanaal) is nog altijd beter dan totaal verkeerde informatie waar het hier omgaat... 😉

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ieder zijn voorkeur qua informatie 😛

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Begrijp ik hier uit dat jij veel liever verkeerde informatie hebt dan geen info? Want anders snap ik je laatste opmerking niet?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik gebruik mijn modem.ook al router dys voor op mijzelf is de docsis 3.1 info meer van toepassing

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Paul  We zijn inmiddels alweer een paar maanden verder, en er is nog steeds niks veranderd. Is er al enig zicht op wanneer Ziggo deze twee bugs gaat aanpakken? Of denkt Ziggo, zolang we niks horen doen we er verder ook niks mee, want daar begint het nu wel een beetje op te lijken na ruim 3 maanden

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik hoorde dat het er heel spoedig aan zit te komen al dateert die info ook van vorig jaar 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe kan jij navragen wanneer we nu eindelijk eens de docsis 3 .1 info kunnen zien we zijn al enige tijd verder

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dit is en blijft inderdaad een vervelende tekortkoming. Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Cecilia geeft aan dat er nog geen update is. Wel is de mailwisseling opgevolgd en houdt Paul deze vanaf maandag verder in de gaten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hopelijk weten we spoedig meer , moeten we de reactie van Paul afwachten in dit topic?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie dat Paul eerder heeft gereageerd in dit topic en verwacht dat hij t.z.t. weer langskomt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen,

Het klopt dat hierop nog geen nieuw update is. We hebben de afdeling die hierover meer kan vertellen opnieuw benaderd middels de opvolging op de mailwisseling die hierover loopt. Zodra we hierop een reactie hebben ontvangen laten we het weten binnen dit topic. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik kijk er met smart naar uit 

zeker betreffende docsis 3.1 info 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Paul ik hoor graag of je inmiddels al meer weten vanuit de betreffende afdeling ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @DON PAPA,

Inmiddels heb ik duidelijkheid gekregen met betrekking tot de info van de modemconfiguratie. Als je de melding 'status onbekend' ziet bij de modeminformatie in de SmartWifi app of website, kan het zijn dat je modem in bridge mode staat of dat er iets mis is. Als er wordt gemeld dat je modem offline is, volg dan de tips op Wifi of bekabeld internet doet het niet om je verbinding te herstellen.

In de toekomst volgt een wijziging waardoor duidelijk wordt wanneer het modem in bridged modus staat. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen foutieve status en bridged modus. Helaas is nog niet te zeggen wanneer deze wijziging volgt. 

Als er nog meer onduidelijkheden zijn dan ga ik graag voor jullie op zoek naar het antwoord. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik wil graag voor mijzelf weten wanneer de docsis 3.1 info inzichtelijk is in de modem webinterface

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@MR_CHIP Helaas is hierover op dit moment nog niets bekend. Zodra hierover meer duidelijk is laten we het uiteraard weten. 

Uitgelicht topic