DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Verkeerde info bij modem configuratie

Ik heb sinds vandaag een Sagemcom MV2+ modem (bridged modus) in gebruik en werkt opzich prima. Maar er zijn twee dingen die ik niet goed begrijp, ten eerste als ik in de "Mijn Ziggo" app kijk dan staat er

 

Screenshot_20221109_180623_Mijn Ziggo.jpg

 

Terwijl het modem gewoon online is en goed werkt, waarom is dan de status onbekend?

 

En als tweede, als ik inlog op het modem, dan staat daar "Router status" terwijl het modem in "Bridged status" staat.

 

Screenshot_20221109_180736_Edge.jpg

 

Waarom krijg je niet gewoon de juiste informatie te zien, dit is toch heel verwarrend?

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @DON PAPA,

Inmiddels heb ik duidelijkheid gekregen met betrekking tot de info van de modemconfiguratie. Als je de melding 'status onbekend' ziet bij de modeminformatie in de SmartWifi app of website, kan het zijn dat je modem in bridge mode staat of dat er iets mis is. Als er wordt gemeld dat je modem offline is, volg dan de tips op Wifi of bekabeld internet doet het niet om je verbinding te herstellen.

In de toekomst volgt een wijziging waardoor duidelijk wordt wanneer het modem in bridged modus staat. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen foutieve status en bridged modus. Helaas is nog niet te zeggen wanneer deze wijziging volgt. 

Als er nog meer onduidelijkheden zijn dan ga ik graag voor jullie op zoek naar het antwoord. 

55 Reacties 55
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die 2de foute weergave is een reeds bekende bug 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

bij mij geeft de ziggo app wel een goede weergave 

Screenshot_2022-11-09-18-26-26-438_nl.ziggo.app.jpg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @DON PAPA .

Bij mij gaf de mijn ziggo app het ook niet goed aan, wat later wel.In de tussentijd was het modem herstart, je zou dat kunnen proberen.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Verwijderd account Heb ik al twee keer gedaan, heb hem zelfs een hard reset gegeven, maar nog steeds niks veranderd. Maar ik zal morgen nog eens kijken.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@DON PAPA,

Ik hoop dat het morgen wel werkt.Anders is misschien iets met TR069 niet goed, zie je daarover iets in het log?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gister was hier de status ook Onbekend en vandaag Online, terwijl die hier al een half jaar actief is.

De status ophalen zag ik ook al langskomen in de app.

Nog niet helemaal stabiel systeem???

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Verwijderd account Nee zie niks geks in de log verder...

 

En zolang mijn verbinding verder goed werkt, vind ik het ook niet zo erg allemaal. Het gaat mij er meer om dat deze fouten informatie tot veel verwarring kunnen leiden. Want stel je krijgt een helpdesk mederwerker aan de telefoon, die vraagt wat ziet u staan bij Internet status als u inlogt op het modem, en je geeft aan dat daar "Router status" staat, terwijl het eigenlijk "Bridged status" had moeten zijn, dan krijgt de helpdesk mederwerker dus totaal verkeerd informatie. Je zou eigenlijk verwachten dat dit soort "simpelen" fouten er wel uitgehaald zouden zijn tijdens de test periode, maar blijkbaar niet...

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

waarom zou een medewerker dat vragen de medewerker kan via smartwifiweb (care) de complete modem status inzien

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

pffff, ik geef gewoon een voorbeeldje

 

Maar ik zal het anders zeggen, waarom zou je een modem op de markt zetten, die eerst maandenlang een test periode heeft gehad, en vervolgens nog niet eens de juiste status kan weergeven? Zo beter?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het was ook niet slecht bedoelt sorry

 

ziggo had alleen weinig keuze de connectbox giga was op en dus moest dit modem opeens gepusht worden

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@MR_CHIP Schreef: ziggo had alleen weinig keuze de connectbox giga was op en dus moest dit modem opeens gepusht worden

 

Ja dat gebeurt wel vaker bij Ziggo, dat ze dingen eigenlijk te snel op de markt zetten, door verkeerd bedrijfsbeleid. Dat was ook de reden dat ik mij uit het testpanel hebt teruggetrokken toen der tijd (maar dat is een ander verhaal, waar ik verder niks over kan zeggen (NDA)).

 

Maar buiten dat, ik vraag mij dan af, zal dit nou echt een bug zijn die zo moeilijk oplosbaar is dat hij er in al die maanden niet uitgehaald kon worden? Ik heb geen verstand van modem software, maar volgens mij zou dit geen maanden hoeven te duren. Maar wie weet kan/wil Ziggo opheldering geven waarom deze bug er nog steeds inzit?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hij zit nog volop in een test fase hoor

ik heb het modem ook sinds mei ongeveer en draai nog steeds op test firmware ookal is hij met een andere retail firmware uitgebracht voor de consument

 

 

maarja ik mag ook niet teveel zeggen want ik val ook onder nda 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat dit modem wel of niet in een testfase zit doet er in mijn ogen niet veel toe. Het gaat om de link met de app, dat zal naar ik verwacht ook met bestaande modem/routers problemen geven.

 

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Inmiddels zijn we 4 weken verder en nog geen één reactie vanuit Ziggo, maar de twee fouten informatie die ik in de begin posting heb gemeld, is hier nog steeds aanwezig in het modem en de "Mijn Ziggo" app. Blijkbaar vind Ziggo het wel best, want anders zou je op zijn minst wel even een reactie kunnen geven in 4 weken tijd 😞

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @DON PAPA,
 

Sorry voor de late reactie! Het lijkt ero dat dit topic tussen wal in schip is beland. Het antwoord op de vragen die je in dit topic stelt moet ik jou op dit moment even schuldig blijven, maar ik het het wel even neergelegd bij de collega's van de afdeling die hier meer over kunnen zeggen. 
Ik laat het weten als ik antwoord voor je heb. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@DON PAPA Inmiddels heb ik ook een terugkoppeling op je vragen:

Ik heb sinds vandaag een Sagemcom MV2+ modem (bridged modus) in gebruik en werkt opzich prima. Maar er zijn twee dingen die ik niet goed begrijp, ten eerste als ik in de "Mijn Ziggo" app kijk dan staat er

 

Screenshot_20221109_180623_Mijn Ziggo.jpg

 

Terwijl het modem gewoon online is en goed werkt, waarom is dan de status onbekend?

Als het modem in bridged modus staat kan de app de status van het modem niet ophalen. We zien hetzelfde op o.a. de SmartWifi (Connectbox / Compal). Ik de feedback gedeeld zodat hier in toekomstige update (Mijn Ziggo / App) naar gekeken wordt. 


En als tweede, als ik inlog op het modem, dan staat daar "Router status" terwijl het modem in "Bridged status" staat.

 

Screenshot_20221109_180736_Edge.jpg

Waarom krijg je niet gewoon de juiste informatie te zien, dit is toch heel verwarrend?

Dit probleem is bij ons bekend en zal in een nieuwere software release opgelost worden.

DON PAPA
Topicstarter
Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Paul Bedankt voor je antwoord, maar dat deze twee fouten reeds bekend waren, had ik ook al een beetje begrepen uit de antwoorden van de andere gebruikers. Ik was meer benieuwd wanneer Ziggo deze is gaat oplossen. Want ik heb begrepen dat het modem al een geruime tijd in testfase is geweest, en nu alweer een tijdje naar de klanten wordt uitgerold, maar nog steeds geeft het modem dus verkeerde informatie aan de klant als je inlogt op het modem. Je zou verwachten dat deze bug al vroegtijdig aan het licht is gekomen tijdens de testfase bij iedereen die het modem in bridge-mode had staan. Dus ik verbaas mij er gewoon over dat deze bug nu nog steeds aanwezig is, maar we gaan afwachten hoeveel tijd het nog gaat duren voor ze deze bug eruit gaan halen...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@DON PAPA Wanneer dit opgelost wordt is op dit moment nog niet  bekend. Maar we laten het uiteraard weten zodra hierover meer te zeggen valt. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@DON PAPA door het in bridge zetten zal ook de TR069 functie uit staan dus kan de app terecht de status niet uitlezen. In mijn ogen dus zoals het hoort. Ik zou het kwalijker vinden als die status wel toegankelijk zou zijn.

Uitgelicht topic