Hoi allemaal,
Ik ben helemaal nieuw op dit forum maar zit even met de handen in het haar en hoop hier wat hulp te krijgen.
Ik heb een Connectbox die in Bridge staat (groen statuslampje) en de DHCP is door een medewerker uitgeschakeld. Achter de connectbox zit een Netgear R7000 waarop DHCP staat ingeschakeld. Tot dusver geen probleem, internet werkt.
Maar..... al mijn aangesloten apparatuur (telefoons, laptops, pc's, tablets) werken alleen op internet als ik ze een statisch IP geef. De R7000 heeft een IP-range van 192.168.1.x, maar op het moment dat ik bijv. mijn iPhone met wifi wil verbinden middels een dynamisch IP dan staat er een IP van 192.168.123.x
Het bridgen en uitschakelen van de DHCP in de Connectbox zou dit volgens een Ziggo medewerker moeten oplossen, maar helaas....... geen enkel resultaat.
Het vreemde is dat in de status van de R7000 staat dat DHCP actief is via de ISP, dus die heb ik op de R7000 weer uitgeschakeld omdat ik al meermaals begrepen heb dat een dubbele DHCP sowieso tot problemen leidt.
Daarbij ook nog een Ziggo wifi booster via het stopcontact aangesloten en je raadt het al..... ook die doet het niet, net zoals met Eneco Toon thermostaat en de Philips Hue verlichting.
Wie kan mij helpen om ervoor te zorgen dat mijn router gewoon weer dynamische IP-adressen kan uitdelen en dat ik ook mijn Wifi booster eens kan gaan gebruiken?
Jullie hulp wordt enorm gewaardeerd!!!