1
Vraag
2
Reacties
HaFe

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Verkeer tussen 2 Ziggo IP-adressen werken niet meer

Lijkt er op dat intern in het ziggo netwerk sommige ip4 adressen niet bereikbaar zijn.

Ik heb een probleem dat verkeer van het ene ip ziggo adres naar het andere ziggo ip adres sinds enige tijd structureel niet te benaderen is.

 

Een traceroute verdwijnt in het niets. Er kunnen geen verbindingen worden opgezet tussen de twee. Andere adressen zijn prima te benaderen.

 

Het gaat bijvoorbeeld om bron adres: 95.96.20.116 naar doel adres: 95.97.247.82

Een traceroute geeft het volgende pad aan:

Selected device wlan0, address 192.168.0.136, port 51982 for outgoing packets
Tracing the path to shelob.nl (95.97.247.82) on TCP port 80 (http), 30 hops max
1 192.168.0.1 5.447 ms 2.680 ms 4.121 ms
2 95.96.20.1 20.446 ms 14.502 ms 12.397 ms
3 95.96.20.1 13.489 ms 14.460 ms 15.366 ms
4 212.142.52.1 17.233 ms 12.684 ms 15.359 ms
5 212.142.52.206 14.329 ms 15.913 ms 16.403 ms
6 10.161.207.0 27.864 ms 27.109 ms 30.791 ms
7 * * *
8 * * *
9 * * *
10 * * *

Dit gaat door totdat de max hop count bereikt is.


Terwijl bijvoorbeeld nu.nl het volgende beeld geeft:

$ tcptraceroute -n nu.nl 80
Selected device wlan0, address 192.168.0.136, port 43824 for outgoing packets
Tracing the path to nu.nl (99.86.122.39) on TCP port 80 (http), 30 hops max
1 192.168.0.1 48.869 ms 4.264 ms 2.282 ms
2 95.96.20.1 122.621 ms 17.371 ms 126.467 ms
3 95.96.20.1 14.471 ms 10.597 ms 13.381 ms
4 212.142.51.1 23.876 ms 10.681 ms 18.917 ms
5 213.51.7.92 19.874 ms 14.188 ms 17.940 ms
6 * 84.116.130.34 35.454 ms 36.241 ms
7 84.116.134.38 37.349 ms 34.501 ms 34.711 ms
8 99.82.176.230 52.797 ms 33.688 ms 37.161 ms
9 52.93.100.173 34.399 ms 37.977 ms 38.988 ms
10 52.93.101.135 38.935 ms 31.678 ms 32.671 ms
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 99.86.122.39 [open] 35.160 ms 37.386 ms 34.153 ms

Beide adressen zijn onderdeel van het Ziggo netwerk.

Melding gemaakt bij de helpdesk, maar die hebben me hier naar toe gestuurd. 

 

Enfin, is niet iets wat aan de gebruiker kant kan worden opgelost.

 

En ja, modem is al eens uitgezet en na een tijdje weer aan. Heeft niet geholpen.

 

Ik lees diverse berichten op dit forum die betrekking hebben op hetzelfde fenomeen. En allemaal sinds kort ontstaan. Er is een netwerk onderhoud geweest, wellicht is er een verband.

 

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HaFe
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bleek een scan defense setting in mijn lokale firewall te zijn. Na het uitzetten van port scan detectie werkte het. Via de diagnose tool van de WAN Router kwam ik er achter dat het bron adres werd geblockt door een van de DoS Defense settings. Na ze een voor een uit en weer aan gezet te hebben werkte het weer toen  ik de port scan detectie had uitgezet.

 

Nu nog uitzoeken waarom die dit bron adres om die reden blokkeert. Uiteindelijk wil ik die setting weer kunnen activeren.

 

Enfin, bedankt voor de reacties.

 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Hallo @HaFe ,

 

vreemd, vanuit hier werkt wel:

gusto@fx8150:~$ tcptraceroute shelob.nl 80
Selected device enp4s0f0, address 192.168.88.249, port 51423 for outgoing packets
Tracing the path to shelob.nl (95.97.247.82) on TCP port 80 (http), 30 hops max
 1  192.168.88.1  0.347 ms  0.250 ms  0.299 ms
 2  j73001.upc-j.chello.nl (24.132.73.1)  13.493 ms  16.756 ms  27.279 ms
 3  j73001.upc-j.chello.nl (24.132.73.1)  8.409 ms  7.837 ms  22.494 ms
 4  212.142.52.25  10.116 ms  9.151 ms  9.809 ms
 5  212.142.52.206  12.601 ms  12.835 ms  10.340 ms
 6  10.161.207.0  17.503 ms  31.585 ms  21.620 ms
 7  095-097-247-082.static.chello.nl (95.97.247.82) [open]  19.856 ms  23.137 ms  18.656 ms

 

Groet, Gusto

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik zie in je profiel dat je een mediabox XL hebt. Is deze soms met een utp kabel verbonden met internet?

Dit levert namelijk problemen op, omdat de box dan zelf ook IP adressen uitdeelt en gaat conflicteren met andere apparatuur.

HaFe
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bleek een scan defense setting in mijn lokale firewall te zijn. Na het uitzetten van port scan detectie werkte het. Via de diagnose tool van de WAN Router kwam ik er achter dat het bron adres werd geblockt door een van de DoS Defense settings. Na ze een voor een uit en weer aan gezet te hebben werkte het weer toen  ik de port scan detectie had uitgezet.

 

Nu nog uitzoeken waarom die dit bron adres om die reden blokkeert. Uiteindelijk wil ik die setting weer kunnen activeren.

 

Enfin, bedankt voor de reacties.

 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mooi dat de puzzle weer compleet is en bedankt voor de feedback.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic