1
Vraag
2
Reacties
Lest

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verificatiefout wifi Samsung Galaxy S6 opgelost

Hallo,

Sinds een maand of 2 heb ik problemen met de Wi-Fi. Enkel op mijn Samsung Galaxy s6. Niet op een iPhone of een laptop.

Wi-Fi bereik an sich is top, maar continu krijg ik de melding verificatiefout opgetreden. Soms heb ik een paar seconden tot minuten verbinding en dan gooit hij 'm er weer uit.

* ik heb via een op deze community genoemde site getest: heb geen IPv6
* Ik heb de truc "Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand" uitzetten herstarten aanzetten etc toegepast
* heb de cache geleegd

HELP!!! Wat kan ik nog doen om die verificatiefout nachtmerrie te laten eindigen?

Groetjes
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
CasperP

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes


voeg bij 2.4GHZ -2.4G en bij 5 -5G

als het goed is zou dit moeten werken. (met de connect box)

je moet natuurlijk wel alle apparaten opnieuw verbinden met of 2.4 ghz of 5 ghz

Succes, Casper

Bekijk in context

30 Reacties 30
Verwijderd account
Niet van toepassing
Probeer eens een ander wachtwoord, sommige apparaten hebben moeite met bepaalde vreemde tekens in wachtwoord.
Lest
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi N.N.,

Dank voor je tip.
Voorheen werkte dat wachtwoord wel om verbinding te hebben via dezelfde telefoon... dus dat lijkt me sterk? Maar ik zal het vanavond proberen.
lfa

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier exact hetzelfde probleem. Het duurt al een paar maanden. Op alle andere apparaten geen problemen met WIFI. Gewoon een goede, sterke verbinding. WIFI op Samsung s5 geeft ook geen problemen. Maar WIFI op beide Samsung s6 toestellen is een drama. Soms een paar tellen een WIFI verbinding, maar daarna is de verbinding weer verbroken. Bij opnieuw aanmelden steeds de melding verificatiefout....

Het wachtwoord is niet het probleem. Ook de sterkte van het signaal niet. Bovenstaande tips ook uitgeprobeerd, maar helaas zonder succes.

Dus ik lees mee.
Yo_Flow

Level 1
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem met haar S6 edge.

Probleem ligt bij Samsung. Kennelijk is er een update geweest welke de wijze van verbinden met een dual band netwerk heeft gewijzigd. Resultaat zijn de verificatie fouten. Internet staat er vol mee. Mogelijke oplossing is om de 2 aparte netwerken (2.4 en 5 Ghz) allebei een andere naam te geven. Verder is het afwachten wanneer er een update komt...
lfa

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En dan kiezen voor 2.4 of 5 Ghz als voorkeursnetwerk op de Samsung? Of kan dat niet? Ik heb gelezen dat de naam van het netwerk geen cijfers moet bevatten, omdat de cijfers de verificatiefout veroorzaken... We gaan het proberen.

Sinds wij het probleem hebben zijn er 2 of 3 updates geweest, maar helaas is het probleem daarmee nog niet opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Cijfers en letters zou moeten kunnen, maar geen speciale vreemde tekens:

Voorbeeld tekens in de beveiligingssleutel van je Wifi die problemen geven bij veel apparatuur:
Gebruik geen speciale symbolen [ ~ ! @ # $ % ^ & * ( ) - _ = + [ ] { } ; : , . < > / ? ]
Verwijderd account
Niet van toepassing
Misschien werkt de tip van de galaxy club, mbt de A5 werkt ie vaak wel:

https://www.galaxyclub.nl/2017/10/samsung-galaxy-a5-wi-fi-verificatiefout/
lfa

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Be rt. Er staan geen vreemde tekens in onze beveiligingssleutel. Dus dat kan het probleem niet zijn.

Dank Mguzz. Deze tip heb ik eerder ook gevonden en uitgeprobeerd. Helaas hielp het bij ons niet. Maar bedankt voor het meedenken.
Judith22

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Samsung S6. Ga zo razendsnel door mijn databundel dus ik hoop dat snel duidelijk wordt waar het aan ligt. Ik durf niet zo goed aan die instellingen van het modem te rommelen omdat alle andere apparaten in huis nu perfecte wifi hebben.
Lest
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
mguzz helaas werkt die tip niet.

Be rt bedoel je het wachtwoord vd wifi? De wifinaam bevat geen bijzondere tekens namelijk. Ik ga het proberen, to be continued.

Yo_Flow hoe werkt dat met die verschillende netwerken? Die snap ik niet. Bvd
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Voor mensen met een los modem kan dit de oplossing zijn: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
Dissley

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onze Samsung s6 gaf ook telkens wifi verificatiefout aan bij ons thuis netwerk van Ziggo.. onze connect box stond op 2.4ghz en 5ghz, nadat wij 5ghz hebben uitgeschakeld en alleen verbinding hebben met het 2.4ghz netwerk is het probleem verholpen. Tot op heden merken wij ook geen verschil met de wifi snelheid door deze verandering.
CasperP

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes


voeg bij 2.4GHZ -2.4G en bij 5 -5G

als het goed is zou dit moeten werken. (met de connect box)

je moet natuurlijk wel alle apparaten opnieuw verbinden met of 2.4 ghz of 5 ghz

Succes, Casper
Dissley

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De ziggo monteur heeft enkele maanden geleden alles zo ingesteld dat ik maar 1 wifi netwerk kon zien.. Dus als ik bovenstaande aanpas zie ik straks 2 wifi netwerken ? Kan je me vertellen welke apparatuur op welke netwerk het beste kan verbinden ?
CasperP

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
als jou apparaat alleen 2.4 Ghz ondersteunt dan zie je aleen zoals de voorbeeld hierboven. "Ziggo15AAE47-2.4G"

ondersteunt je apparaat 5 Ghz dan zal je "Ziggo15AAE47-5G" zien op je apparaat maar ook "Ziggo15AAE47-2.4G" je kan ze gewoon naar beide connecten.

Mvg Casper
Judith22

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist de update van mijn Samsung S6 geïnstalleerd. Had gehoopt dat het probleem met de wifi hiermee zou zijn opgelost, maar dat is niet het geval. Zie er tegenop aan de instellingen van het modem (en de router?) te gaan rommelen want na jaren tobben werkt het nu perfect op alle andere apparaten in huis
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Maak een back-up van je modem instellingen, staat onder Beheer Opnieuw opstarten, als het niet goed werkt kun je dan makkelijk terug.
Lest
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
CasperP DIT WERKT!
Held!
Iedereen die ditzelfde probleem heeft, volg zijn plan:smile: :smile: :smile:

DANK
CasperP

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Lest graag gedaan enjoy 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic