leg eens uit hoe het kan dat ik wel een verbinding krijg met een zwak wifispot maar als ik bij sterke wifispots en dus ook bij andere Ziggo klanten krijg ik alleen maar verificatiefout op mijn telefoon
Samsung a20e Android 9
dit was bij het oude modem geen probleem
graag een goed technische antwoord
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Hey @goofie123 . Welkom hier!
Ik geef graag een goed technisch antwoord, maar zie nog niet helemaal voor me wat er precies aan de hand is. Ik begrijp uit je bericht dat het wel lukt om met een zwakke wifispot te verbinden. Wat bedoel je precies met een zwakke wifispot? En wanneer vind je een wifispot sterk?
Je zegt ook “dit was bij het oude modem geen probleem”, en hierdoor snap ik je niet. Heb je zelf een nieuw modem? Jouw modem staat natuurlijk los van de wifispots die je buiten je eigen verbinding gebruikt.
een zwak wifispot is voor mij een signaal van 10 % of 20 % dus een verbinding met een ziggo modem van een buur en een sterk signaal 100% mijn eigen
dit was bij het oude modem geen probleem evw3200 van ziggo
maar bij het nieuwe modem van Ziggo wil het niet ( arris Connectbox)
alle draadloos wifi verbindingen willen verder prima ook met sterke signalen en zwakke signalen
deze zin snap ik dan weer niet (Jouw modem staat natuurlijk los van de wifispots die je buiten je eigen verbinding gebruikt). een modem staat tussen mij en ziggo als internet verbinding en heeft alles te maken met wifispot het is een en zelfde apparaat dus (los van ) klop hier niet
Bedoel je dat je vroeger met je eigen wifispot verbinding kon maken?
De wifispot van je eigen modem kun je tegenwoordig niet meer gebruiken vanwege de reden dat deze uitgeschakeld wordt als er een bekende telefoon, je eigen telefoon, verbinding kan maken met de eigen Wifi van het eigen modem.
Dan kun je ook niet per ongeluk verbonden zijn met de wifispot in plaats van je eigen snelle wifi verbinding.
@goofie123 . Zoals @Be rt zegt; het is niet de bedoeling dat je van je eigen wifispot gebruik maakt. Je hebt immers je gewone goede wifiverbinding met de modem. Werkt deze wel goed?
de gewone wifi werkt wel goed
ook het wifi bij mijn moeder werkt goed maar ook daar krijg ik geen wifispot ook zij heeft het zelfde ziggo modem
krijg alleen met een zwak wifi spot een verbinding dit is allemaal met de samsung a20
maar : heb het even geprobeerd met de oude telefoon een samsung a3 werk alles goed krijg ook verbinding met mijn eigen wifispot dus je bewering is van de baan
maar als het wel zo is :
vraag : hoe gaat men dat detecteren of het je eigen telefoon is of van iemand anders hoe gaan we dat bewerkstelligen
a: het kan met je mac adressen ( dan moet je dus een database maken waar je alles linkt )
b : meten van signaal sterkte (is makkelijker en is plaatselijk te regelen in je modem ) maar er onlogisch want niemand kan dan meer van wifispot gebruik maken denk maar even hier op door
Je logt op de wifispots in met een gebruikersnaam en wachtwoord dat aan een klantnummer is gekoppeld. Jouw modem is ook aan een klantnummer gekoppeld :-).
“ook het wifi bij mijn moeder werkt goed maar ook daar krijg ik geen wifispot ook zij heeft het zelfde ziggo modem “ Maar vind je de wifispot wel? Dus wel “Ziggo” zonder toevoegingen in de lijst met beschikbare wifi netwerken?
“Maar : heb het even geprobeerd met de oude telefoon een samsung a3 werk alles goed krijg ook verbinding met mijn eigen wifispot” hoe weet je dat dit je eigen wifispot is en niet die van bijvoorbeeld je buren?
“maar : heb het even geprobeerd met de oude telefoon een samsung a3 werk alles goed krijg ook verbinding met mijn eigen wifispot dus je bewering is van de baan “
Als de oude telefoon nog geen eerdere verbinding heeft gemaakt via de Wifi van het modem, dan kent het modem deze telefoon nog niet en zie je de Wifispot.
Zodra je een keer een Wifiverbinding met de telefoon hebt gemaakt met het modem, zal het, normaal gesproken, niet meer lukken om met je eigen Wifispots verbinding te maken.
Oorzaak gevonden
Je kunt niet verbinden met je eigen Wifispot. Dat komt omdat je eigen wifi-netwerk een veel sterker signaal uitzendt dan je Wifispot. Als je eigen wifi-netwerk binnen bereik is, raden we je altijd aan om daar verbinding mee te maken.
Wifispots kun je het best gebruiken bij vrienden thuis, bij een klant op kantoor of in het winkelcentrum. Echt voor buitenshuis dus.
Verbind je voor het eerst met Wifispots? Maak dan bijvoorbeeld verbinding met de Wifispot van de buren. Je hoeft maar één keer een verbinding te maken en daarna ben je automatisch verbonden met alle Wifispots van Ziggo als je in de buurt bent.
even gekopieerd van de pagina
als dit het geval is kun je nergens waar de nieuwe modems staan wifispot gebruiken want het verschil in signaal tussen wifispot en je gewoon wifi blijft bestaan ook al ga je naar je kantoor of winkel enz ook word er niet gesproken over op slag gegevens in modem
heb ook maar eens met wifi 2.4 en 5 ghz uitgezet alles geprobeerd geen resultaat
Als de oude telefoon nog geen eerdere verbinding heeft gemaakt via de Wifi van het modem, dan kent het modem deze telefoon nog niet en zie je de Wifispot.
Zodra je een keer een Wifiverbinding met de telefoon hebt gemaakt met het modem, zal het, normaal gesproken, niet meer lukken om met je eigen Wifispots verbinding te maken.
ik heb dit even getest 10x het wifi van de telefoon aan en uit gezet maar logt gewoon weer in op het sterkste ziggo signaal in huis designalen van beuren zijn twee schaaltjes lager als je bij het scannen van wifi signalen kijkt
als het modem gegevens onthoud kun je ook bij vrienden niet meer internet via wifispot
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.