1
Vraag
2
Reacties
Operations

Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Verhuizing ziggo niet werkend

Mijn zusje is verhuisd naar een nieuwbouw flat. De Ziggo verhuizing is aangevraagd en verwerkt, het probleem is van technische aard.

 

In deze flat hebben ze alle appartementen een meterkast op de overloop gegeven. In deze meterkast zit het AOP (en FTU). Vanaf deze flat is het ongeveer 7 meter naar het appartement van mijn zusje. De gebruikte kabel is Koka 9 en de connector op het AOP is een hirschmann. (Allemaal gedaan door woningcorporatie

 

Zodra de coax kabel het appartement binnenkomt wordt die via een DFC-2104 splitter naar 2 kamers uitgesplitst.

 (Allemaal gedaan door woningcorporatie)

 

Nu komt het probleem, op het AOP werkt de connectbox in het appartement helaas niet. Zowel voor als na de splitter niet.

 

Zou een versterker direct na het AOP dit probleem oplossen of zie jullie andere opties? En als een versterker de beste optie is, dan voor een FRA752X gaan?

 

P.S. uiteraard is er contact gezocht met woningcorporatie, helaas gaat dit allemaal niet zo snel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Erg bijzonder, werkt nu ineens en zelfs via de wall socket. Misschien toch de verhuizing technisch (nog) niet gedaan of nier goed gedaan. Weet het anders ook niet.

Bekijk in context

8 Reacties 8
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Weer zo'n rare constructie welke architect heeft dat bedacht.

Lopen er ook netwerk kabels naar de woningen? Het mooiste zou zijn de modem/router in de meterkast en van daaruit met netwerkkabels verder. De coax in de woning kan dan voor het TV signaal worden gebruikt.

 

Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Ja er loopt 1 UTP kabel vanuit die berging naar de woning (is bedoeld voor glas verbinding). Maar die wordt dan weer niet gesplitst. (Dus maar in 1 kamer) Enne het nog gekker, wat ik nog even vergeten was er is geen stroom in de meterkast op dit moment. Dat gaat er wel komen. Een mediaconverter voor een glas verbinding kan namelijk niet zonder stroom. Ook dit hadden ze even verkeerd gedaan.

 

Maar jij vindt mijn idee met de versterker wel een goede optie?

 

Ik zie dit soort constructies overigens wel vaker. Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed of slecht is, maar het gebeurt vaker.

 

Modem in meterkast betekent wel dat WiFi vanuit modem het niet haalt. Maar dat los ik wel met accespoint op dan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Operations Het kan ook nog zijn dat de coax kabel nog niet is aangesloten in de "straatkast".

 

Het AOP zit in de meterkast, in de woning zijn het wandcontactdozen.

Meestal heb je in dit soort appartementen geen versterker nodig, omdat met de versterking al rekening is gehouden dat er veel kabel en een splitter achter zit.

Bij mijn moeder in een dergelijk appartement, heb ik destijds op 20 meter van de meterkast een modem aangesloten en dat heeft jaren prima gewerkt.

Probeer het eerst uit voordat je met een versterker begint, want mogelijk heb je die niet nodig.

 

Je hebt sowieso installatie garantie, dus als er een versterker nodig is, dan zal de gratis monteur die mogelijk gratis of tegen kostprijs installeren.

 

Monteursafspraak (ziggo.nl)

 

Ben je nieuw bij Ziggo? Of ben je al klant en ben je verhuisd? Onze installatiemonteur komt alles graag bij je installeren. Een bezoek van de installatiemonteur is gratis tot 8 weken na ontvangst van je pakket of verhuizing.

Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

@Bert direct op het AOP werkt het wel. Afspraak staat inmiddels gepland. Maar ik wilde even klankborden op dit forum 🙂 

 

(Staat foutje in startpost, maar dat kan ik niet meer aanpassen. AOP zit NIET in het appartement)

 

Klopt inderdaad, AOP in meterkast op overloop en in de kamers wall sockets.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoewel het wel mogelijk is om een modem aan te sluiten op een coax kabel langer dan 1,5 meter en ook prima kan werken wordt het officieel niet ondersteund,

 

aanbevolen is om het modem aan te sluiten op het aop met een coax kabel niet langer dan 1,5 meter 

mocht je wel een langere kabel willen gebruiken houd dan de down en upstream in de gaten

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Heel soms wil een monteur nog wel eens om de standaard heen werken, als het een vrijwel onmogelijke situatie is vanwege een zeer onhandige bouw van een appartementencomplex.

Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

We hebben niet zoveel keus 🙂 of hij gaat om de situatie heen werken of ik ga het zelf moeten doen.

Operations
Topicstarter
Level 7
  • 166Posts
  • 5Oplossingen
  • 29Likes

Erg bijzonder, werkt nu ineens en zelfs via de wall socket. Misschien toch de verhuizing technisch (nog) niet gedaan of nier goed gedaan. Weet het anders ook niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic