We hebben op 4 juli de sleutel van onze nieuwe woning gekregen en op 1 september hebben we overdracht van de huidige woning.
Nu heb ik begrepen, dat het mogelijk is om gedurende een bepaalde periode overlap in signaal te hebben (dus zowel op oude adres als op het nieuwe adres internet actief). Maar dan moet ik wel een tweede modem hebben. Ik heb even op internet gekeken en voor rond een tientje vind ik diverse Ubee modems. Kan ik die dan zo aansluiten?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb die mogelijkheid nog nooit gezien of gehoord of gelezen bij Ziggo.
1 abonnement op 2 adressen is niet mogelijk.
Zomaar een modem aansluiten werkt sowieso niet, want het serienummer moet in je Mijn Ziggo opgenomen worden wat is gekoppeld aan je abonnement en adres.
Je zou 2 abonnementen kunnen nemen en later het oude abonnement opzeggen, maar dan ben je je huidige emailadressen na 6 maanden kwijt en die kunnen niet overgezet worden en ben je ook opnames en geplande opnames kwijt als je een Mediabox XL / Next / Next mini hebt.
Gebruik je de mogelijkheid om je abonnement te verhuizen dan gaat alles over en mee op de datum van verhuizing naar het nieuwe adres.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! In aanvulling van @Bert je kan kiezen om een maandabonnement te nemen op je nieuwe adres en deze op te zeggen zodra je weet welke datum je je huidige account mee nemen kan naar je nieuwe adres 🙂
@Jos Tot nu toe is het altijd een jaarabonnement wat je afsluit bij een nieuw abonnement of heb ik iets gemist of is er iets nieuws?
Heeft Ziggo tegenwoordig maandabonnementen?
Op de Ziggo website wordt gemeld: Je abonnement loopt minimaal 1 jaar. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen. Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna.
Op bovenstaande pakketten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Op de aanbiedingen zijn onze actievoorwaarden van toepassing.
Zo ja, maandabonnementen, waar zijn die te vinden?
Want dat zou een hele mooie mogelijkheid zijn als verhuizende klanten dit kunnen gebruiken.
Scherpe constatering en goede vraag 🙂 We kunnen altijd een nieuw abonnement activeren zonder korting/actie.
@Jos Is het dan een nieuw abonnement wat per direct maandelijks is op te zeggen en zonder 12 maanden contract?
Zo ja, is dit alleen via de moderators af te sluiten of ook via de helpdesk?
Overal; als niet van een aanbieding gebruikmaakt (zoals korting of gratis apparatuur in bruikleen) is je abonnement maandelijks opzegbaar. Zie dezelfde voorwaarden als waar je naar linkt 🙂
Zo te zien wordt op de website vaak 'een actie' geselecteerd (zoals kwijtgescholden eenmalige kosten en/of een andere welkomstaanbieding), waardoor je wel aan een contract van 12 maanden zit.
Wat zou handiger zijn?
-Het nieuwe (tijdelijke) maand-abonnement op het oude adres en het bestaande abonnement per gelijke datum verhuizen naar het nieuwe adres.
Of
Het maand abonnement op het nieuwe adres en pas later het oude abonnement verhuizen naar het nieuwe adres.
@DennyW Als je de mailadressen van Ziggo gebruikt en je hebt een berg opnames, dan is verhuizen de optie, anders ben je je emailadressen en je opnames kwijt.
Gebruik je geen emailadressen van Ziggo en je hebt geen opnames, dan is een nieuw contract op een nieuw adres en het oude opzeggen op de verhuisdatum mogelijk een handige en optie.
@AlexHelpt "Zie dezelfde voorwaarden als waar je naar linkt"
Ik kan het niet vinden, weet je toevallig waar dit staat in de voorwaarden?
'In het kort', punten 2 en 3:
(en artikel 6 lid 1 van de Algemene Voorwaarden, mocht je geïnteresseerd zijn in de juristentaal 😎)
@AlexHelpt Dank voor het opzoeken.
Dat is duidelijk en het staat ook duidelijk gecommuniceerd op de website, en is voor het eerst dat dit duidelijk naar voren komt hier op het forum.
Bij vergelijkbare gevallen en langdurige verbouwingen, met tijdelijk ergens anders wonen, is dit nooit gecommuniceerd door Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.