1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rafel

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verhuizing inclusief monteur

Goedenavond,

Is er iemand die mij ergens mee op weg kan helpen, ik ga verhuizen naar een nieuwbouw woning AOP is klaar.

Verhuizing staat gepland op 14-05 en ik heb 13-05 doorgegeven aan Ziggo. Gezien het een nieuwbouw woning zou ik graag gebruik willen maken van een monteur, waarom kan deze niet ingepland worden op 13-05 wat ik heb doorgegeven? Dit blijkt nogal lastig te zijn, nu wordt er ook doodleuk gezegd dat ik dan maar even zonder TV en Internet zit!?  Als alles reeds aanwezig was zou ik zelf ook wel iets kunnen aansluiten, maar ik ben sowieso het kastje nodig die het inkomende signaal split naar TV en Data, tevens heb ik nu nog steeds de oude cisco modem en ik zou graag direct overal goede wifi willen hebben. Snap ook dat dit uiteraard een 1ste wereld probleem is maar ik snap niet zo goed waarom er geen monteur ingepland kan worden voor die dag. 

13 Reacties 13
Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

Welkom @Rafel op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Zij kunnen je gegevens inzien en mogelijk actie ondernemen. Zorg dan wel dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators. Je profielpagina vind je hier.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5039Posts
  • 517Oplossingen
  • 1966Likes

Hey @Rafel en welkom hier op de Community, 

Gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Genoeg te regelen zo te lezen 🙂 We kunnen vanaf 13 mei de monteursafspraak inplannen, doen we dit eerder dan staat de monteur bij het verkeerde adres en dat moeten we niet hebben. De monteur kan op locatie ook het modem voor je omwisselen, dat is geen enkel probleem. Ik zou je aanraden om 13 mei in de ochtend (het liefst tussen 07.00 en 08.00 uur) een chat te starten en de monteursafspraak in te plannen, om deze tijd zijn namelijk de meeste tijdsloten beschikbaar en heb je de meeste kans dat de monteur snel langs kan komen.

Rafel
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na meer dan 2 uur in de wacht te hebben gestaan geef ik het op. Op naar glasvezel.

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1420Posts
  • 235Oplossingen
  • 586Likes

Hey Rafel, irritant dat je niemand te spreken kreeg. De klantenservice is (telefonisch) trouwens open vanaf 8:00, niet vanaf 7:00. Wist ook niet dat de chatters al om 7:00 zouden beginnen zoals @Mariska aangeeft. Misschien nogmaals proberen via de chat? Jammer dat ze niet had aangeraden om de verhuizing met nog wat dagen te vervroegen, dat had mijns inziens beter kunnen werken.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 359Posts
  • 34Oplossingen
  • 120Likes

Hi @Rafel! Jammer dat het niet meer gelukt is om een monteur in te plannen! Uiteraard kan ik het alsnog voor je regelen vanaf deze kant. Ik vind alleen geen actief abonnement op het adres wat onder je gegevens staat, is die up-to-date? Ik help je alsnog graag aan een monteursbezoek! 

Rafel
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Carlien,

nadat ik afgelopen vrijdag toch iets gefrustreerd was omtrent de werkwijze van Ziggo besloot ik zaterdag nadat ik toch iets meer afgekoeld was alsnog contact te krijgen om een monteur in te plannen.

Het gesprek via de chat ging op zich voorspoedig, ik heb zelf internet wel werkend gekregen maar ik stoor me mateloos aan de diverse kabels, tevens zou ik graag de monteur ook nog een paar data kabels wil laten trekken. Dit was allemaal geen probleem, wat wel een probleem is is dat ik geen tv signaal heb, dus ook hier moet de monteur voor langskomen. Wat blijkt nu, na toch wel 3 a 4 week in voren al aan te geven dat er een verhuizing zit aan te komen, moet toch een monteur op te plannen zijn lijkt mij!? Werk zelf in de bouw en wij werken met jaar planningen. Er kan geen monteur ingepland worden want het adres is  niet bekend, dit moet eerst opgepakt worden door de afdeling 'impact management' ?? dit kan een week duren en daarna zou pas een monteur ingepland kunnen worden!? Dus tot die tijd betaal ik de volle mep maar kan maar voor 50% gebruiken maken van de diensten die ik afneem. Dus moraal van het verhaal op zijn zachtst gezegd niet echt blij met Ziggo op dit moment. Adres is gewoon te vinden op google maps en de nodige verhuiswagens rijden ook af en aan, zelfs de postbode kan het adres vinden. Zou dus mooi zijn als er iemand langs kan komen maar ik ga niet nog veel langer wachten op Ziggo. Wifi levensbehoefte nr.1 bij kinderen werkt maar we zouden toch ook graag 's avonds even op de bank willen zitten/ liggen om tv te kijken. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 359Posts
  • 34Oplossingen
  • 120Likes

Hej @Rafel! Super fijn dat je het nog een kans heb gegeven! Ik kan heel goed begrijpen dat je dan enorm gefrustreerd bent en het dan even laat rusten. 

Ik ben gaan kijken in het systeem en zie wel een actief abonnement, dus dat is niet perse wat gaande is. Het gaat er om dat het een nieuwbouwwoning is. Dan lukt het ons niet om via de 'normale' weg een monteur in te plannen. Dit is uitgezet naar een andere afdeling en zij nemen dan contact met je op wanneer er iemand langs kan komen. Wat betreft het betalen voor je abonnement, uiteraard maken we achteraf een vergoeding aan voor de periode dat je zonder hebt gezeten. Daar gaan we zeker uit komen! 

Horen we van je als de monteur is geweest en alles naar behoren werkt? 🙏

Rafel
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij deze een update....................

Nog steeds geen contact........

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

Wellicht dat er iemand binnen Ziggo een wat meer dwingende actie moet ondernemen. Dit is een klant-helpt-klant-forum, maar hier kunnen klanten niks mee. 😢

Rafel
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt helemaal Wim, ik zal er ook niet persoonlijk op aanvallen o.I.d. Ook niet op de chat, deze mensen kunnen er immers zelf niets aan doen. Blijft in ieder geval wel frustrerend, wat mij het meest dwars zit is dat ik mijn verhuizing ruim op tijd aangeef en dat op het moment suprême het e.e.a. toch niet geregeld kan worden. Alsof je dat 4 week geleden niet wist. 🙃

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

@Rafel mooi dat je zoveel geduld hebt. Ik verwacht dat een moderator dit probleem gaat oppikken en duidelijkheid schept.
Begrip wordt vrijwel altijd gekweekt door uit te leggen wat hier mis ging.

Poeh, die kan zó op een tegeltje.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12258Posts
  • 988Oplossingen
  • 3385Likes

@Rafel Ontzettend vervelend dat het allemaal zolang moet duren! Hiervoor in de eerste plaats mijn welgemeende excuses, want als ik dit zo lees is jouw geduld aardig op de proef gesteld. Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en het is mij gelukt een afspraak met een monteur in te plannen voor het installeren van onze diensten op je nieuwe adres. De afspraak staat ingepland op vrijdag 27 mei 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken.  Laat je weten hoe het gegaan is?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12258Posts
  • 988Oplossingen
  • 3385Likes

@Rafel Inmiddels is de monteur bij jou langs geweest. We zijn heel benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt. Laat je het via dit topic weten? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic