1
Vraag
2
Reageer en help mee
Lionman

Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Verhoging internetsnelheden

Volgens een mailtje van enkele maanden geleden en informatie op de website zouden er per 1 juli(?) internetsnelheden worden vrrhoogd. Klanten zouden een mailtje ontvangen wanneer de nieuwe snelheid beschikbaar is, om vervolgens het modem te resetten. Inmiddels is het eind juli, maar een mailtje heb ik tot nu toe niet ontvangen. En op de bonnefooi een modem te resetten, daar voel ik weinig voor.Dus, de vraag: zijn deze snelheidsverhogingen inmiddels gerealiseerd of nog niet? Met een antwoord weet ik of het zinvol is om het modem te resetten.......

12 Reacties 12
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je hoeft je modem niet te resetten alleen de stroom eraf te halen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De snelheidsverhoging is 's nachts op 7-7 (fUPC) en 9-7 (fZiggo) toegepast op de modems die bij mij in beheer zijn. Er werd een reset-opdracht verstuurd vanuit het CMTS (docsDevResetNow), waarna het modem de boot file opnieuw ophaalt met de nieuwe snelheden in de service flows.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Hier pas op de 21 juli de verhoging gekregen zo rond 3 uur in de nacht (ook een mail nadien gehad).

Overigens is juli nog niet voorbij duurt nog minimaal een week, de verhoging zou dus ook nog steeds niet doorgevoerd kunnen zijn, Ziggo zou daar de gehele maand juli voor gebruiken.

Resetten is niet nodig, meestal krijgt het modem vanuit Ziggo een reboot, heel af en toe is het even stroomloos maken van het modem nodig om de juiste config alsnog op te halen.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Een late reactie, want ik krijg weer geen e-mail notificaties.

 

Ik heb zondagavond getest (Ookla) en kreeg als vanouds de mij bekende 100 Mb down. Maandagochtend modem gereset en tot mijn stomme verbazing zit ik nu op ca. 130 Mb. Da's niet de beloofde verdubbeling (200 Mb)......

Een mailtje van Ziggo is nog steeds uitgebleven. Er is dus wèl een verhoging, maar niet de beloofde (zakelijk abo) 200 Mb.

Overigens nu een paar keer achtereen getest op verschillende servers. Kom behoorlijke verschillen tegen: van ca. 110 en ca 160. Maar geen lekkere, stabiele 200 Mb......

Wellicht wordt er nog aan gewerkt?

 

Is hier een verklaring voor?

 

Nog een "ontdekking":

Het blijkt dat de (eigen, Linksys) routers wat "problemen" hebben met WLAN/WiFi snelheden. Ongeacht de testserver schommelt het wat rond de 150, 160 Mb. Gemeten "bovenop" de router......

Wat betreft de LAN verbinding lijkt het aardig te kloppen en meet ik een redelijk stabiele 200 Mb. En als ik dan in de praktijk via WiFi zo rond de 150 Mb zit, heb ik hier best wel vrede mee.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De nieuwe snelheden zijn na de verhoging direct 100% beschikbaar.

 

Via welke site heb je getest? De speedtest-server van Ziggo geeft niet altijd betrouwbare resultaten.

 

Je kunt deze instellingen toepassen, deze hebben mogelijk een positief effect.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Dit laatste was dus bij mij blijkbaar het geval......;-)

Heb echter tot nu toe geen mailtje ontvangen. 

Joury Bink

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb onderstaande mail ontvangen:

Zelfde dag nog was de snelheid inderdaad opgehoogd.

 

Linkje van de oranje knop: https://www.ziggo.nl/campagne/meegroeien?ecmp=ZNS83102EB&phid=RX4PXR3P&cmid=7231845&BroadcastId=1454...

 

Je internetsnelheid is verhoogd
Beste meneer Bink,
Van je mediaspeler tot de lichten in huis en van je deurbel tot de thermostaat; tegenwoordig zijn steeds meer apparaten verbonden met je wifi. En dan gebruik je internet uiteraard ook nog voor bijvoorbeeld thuiswerken, videobellen, gamen, shoppen en streamen.

Eén ding is zeker: je internetgebruik groeit stevig door. Je mag erop vertrouwen dat Ziggo gewoon met je gebruik meegroeit. Daarom verhogen we ook dit jaar de capaciteit van ons krachtige GigaNet. En we hebben goed nieuws. Je internetsnelheid is zojuist verhoogd!
Fijne dag,

Marcel de Groot
Directeur Consumentenmarkt
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Ik test altijd (tot volle tevredenheid!!!) op speedtest.net. Een test via LAN gaf prima, stabiele resultaten, dus aan de kant van Ziggo lijkt alles dus dik in orde. Modem staat overigens (dus) in bridge mode.

Misschien kan ik er nog achter komen waarom mijn router(s) het bij ca 160 Mb (v.w.b. de WiFi dan) voor gezien houden, maar vermoedelijk kom ik er nooit achter. Ik vind het wel goed zo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Gezien 200 Mbps via ethernet haalbaar is op de eigen router is deze niet het probleem, blijft het AP van de router (Wi-Fi) over.

 

Welk type Linksys-router gebruik je?

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Linksys EA6900. De "oude" snelheid van 100 Mb heeft-ie altijd, zonder uitzondering, gehaald. Vreemd dat-ie dat bij die 200 niet doet...... "Bovenop" deze router kom ik tot hooguit ca. 160 Mb.....

 

Aan deze EA6900 zit ook nog een EA2700 gekoppeld als accesspoint.

Probleemloos functionerende combinatie trouwens. 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Op dit type router zou 200 Mbps via Wi-Fi zeker haalbaar moeten zijn, zeker via 802.11ac. De beperking kan ook liggen bij het apparaat waarmee getest wordt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is het apparaat met 2.4Ghz verbonden of met 5Ghz? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic