1
Vraag
2
Reacties
BvdSchootb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verdwenen email

Sinds vanmiddag is m’n hele inbox leeg op 3 e-mails na…zowel op m’n telefoon als webmail

De klantenservice vertelde mij het stappenplan te volgen om de pop instellingen die ik blijkbaar op mn telefoon nog had aan te passen naar imap en dan zouden de verdwenen e-mails ook terug komen. Er is nog geen enkele e-mail terug, en verdere hulp van de persoon aan de telefoon kon ik ook niet verwachten.

Ik moest mn probleem hier melden en dan zou er iemand kunnen helpen??

Waar zijn die emails gebleven, het kan toch niet zo zijn dat die ineens zonder reden allemaal weg zijn en dat je het dan zelf maar uit moet zoeken? Ik las iets over gehackte account maar dat lijkt mij sterk dat dit bij iedereen met dezelfde problemen van een lege ziggo inbox door hackers komt.

Er stonden belangrijke e-mails in…

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

met pop worden de mails van de server naar jouw pc/laptop/mobiel gebracht en is de webmail leeg.

Met Imap blijft er een mail achter in de webmail en wordt er een zgn kopietje naar jouw pc/laptop/tablet/mobiel gebracht.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

"Ik las iets over gehackte account maar dat lijkt mij sterk dat dit bij iedereen met dezelfde problemen van een lege ziggo inbox door hackers komt."

 

Dit komt al jaren, ieder jaar heel vaak in de zomermaanden en rond en in de decembermaand voor.

Na onderzoek blijkt dan dat het in vrijwel alle gevallen hackers zijn die de mailboxen leeghalen.

Wijzig voor de zekerheid, in ieder geval je Mijn Ziggo wachtwoord en daarna in Mijn Ziggo het wachtwoord van je E-mailadres.

 

Maak van alle belangrijke bestanden altijd een backup buiten je apparaten, ooit gaat er iets mis met de mail, Ziggo maakt geen persoonlijke backups, ooit gaat je PC of laptop of telefoon kapot.

Bekijk in context

5 Reacties 5
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

je zegt pop, had je dat ingesteld op jouw telefoon, ja en die ben je nu kwijt op jouw telefoon.

Al toevallig in de prullenbak gekeken.

Heb je al in de webmail gekeken of daar nog mails staan.

staan ze daar allemaal niet meer dan heb jij pech en ben jij ze kwijt, of jij moet nog een backup hebben gemaakt van jouw mails. Ziggo doet dat in ieder geval niet.

BvdSchootb
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

uiteraard heb ik in de prullenbak gekeken

Daar staat niets anders was het probleem snel opgelost

op geen enkele locatie zijn e-mails terug te vinden. 
Ik vind het vreemd dat ik dan blijkbaar aan de telefoon ook verkeerd geïnformeerd wordt want er werd duidelijk gezegd dat als ik de instellingen zou aanpassen dat dan de e-mails ook weer terug zouden komen.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

met pop worden de mails van de server naar jouw pc/laptop/mobiel gebracht en is de webmail leeg.

Met Imap blijft er een mail achter in de webmail en wordt er een zgn kopietje naar jouw pc/laptop/tablet/mobiel gebracht.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

maar misschien heeft @Bert nog een oplossing?

Die zal hier een reactie plaatsen als hij dit leest.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

 

"Ik las iets over gehackte account maar dat lijkt mij sterk dat dit bij iedereen met dezelfde problemen van een lege ziggo inbox door hackers komt."

 

Dit komt al jaren, ieder jaar heel vaak in de zomermaanden en rond en in de decembermaand voor.

Na onderzoek blijkt dan dat het in vrijwel alle gevallen hackers zijn die de mailboxen leeghalen.

Wijzig voor de zekerheid, in ieder geval je Mijn Ziggo wachtwoord en daarna in Mijn Ziggo het wachtwoord van je E-mailadres.

 

Maak van alle belangrijke bestanden altijd een backup buiten je apparaten, ooit gaat er iets mis met de mail, Ziggo maakt geen persoonlijke backups, ooit gaat je PC of laptop of telefoon kapot.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic