Niemand van Ziggo kan je helpen met de software van F-Secure.
Ziggo geeft daar geen ondersteuning op.
Als iets in quarantaine is gezet, dan werkt dat niet meer.
Hoe bestanden verdwenen zijn zal door een computer specialist uitgezocht moeten worden, er zijn tig mogelijke oorzaken, zelfs een defect geraakte harde schijf kan een oorzaak zijn.
Ook zijn verdwenen bestanden mogelijk terug te vinden met de juiste software die diep 1tjes en 0letjes weer aan elkaar kunnen knopen tot een bestand, maar daar zijn meestal nogal wat kosten aan verbonden vanwege de tijd die dit vergt, de harde schijf wordt dan gescand aan een computer die de data weer op een andere harde schijf zet.
Of je moet dit zelf kunnen uitvoeren.
Wil je de juiste software willen weten, dan kan ik je daarin wel adviseren.
Daarom maak ik met regelmaat een backup, ooit 3 dagen werk kwijtgeraakt met een volledig gecrashte harde schijf en niet meer terug te halen, 1,5 dag nodig gehad om het weer in orde te krijgen.
Als antivirus gebruik ik Defender wat standaard in Windows zit sinds 2006, eerder onder andere Microsoft security namen uitgebracht (onderliggende software MpCmdRun.exe), en geen problemen meer gehad zoals andere antivirussen met regelmaat laten zien.