Vraag
Reacties
Oplossing
LecramSredneok
Level 1

Verdachte mail bespreken

Hallo,

Ik ontving vandaag een mail van Ziggo met onderwerp "sessiefout". Onder de titel "Er is een ernstig probleem in uw account" schreeuwde deze mail geopend te worden. Dat heb ik dus niet gedaan. Zoeken op internet naar een dergelijke mail leverde niets op. De Ziggo helpdesk bood mij geen keuze vragen te stellen over verdachte mails. Zelfs lid worden van deze community ging niet zonder slag of stoot.
De mail is afkomstig van nl-contact-ID659009272@tella.se
De boodschap luidt:
"Het spijt ons u te moeten meedelen dat uw laatste sessie bij de online service van Ziggo niet correct is beëindigd.
dus voor uw veiligheid vragen we u om de sessie onmiddellijk te beëindigen.
Om te voorkomen dat uw toegang wordt afgehandeld door mensen buiten u:

Klik hier

Bedankt dat u Santander-klant bent
Hoogachtend
Ziggo.nl"
Santander is dacht ik een kredietmaatschappij.

Kortom een onsamenhangend geheel.

Iemand hier ervaring mee?
Tips?
Alvast bedankt.

Marcel
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999
Level 17
Gewoon verwijderen en niet op reageren. Dergelijke phishingmails gebruiken sites en short-URL's die over het algemeen maar enkele uren aktief zijn, dus ertegen optreden is vrijwel niet mogelijk.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Nick999
Level 17
Gewoon verwijderen en niet op reageren. Dergelijke phishingmails gebruiken sites en short-URL's die over het algemeen maar enkele uren aktief zijn, dus ertegen optreden is vrijwel niet mogelijk.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Top dat je dit met ons deelt, LecramSredneok. Welkom nog hier.

Bij twijfel niet openen 🙂 De afzenders zegt vaak al een hele hoop. In de link van Nick staan goede tips voor een eventuele volgende keer.