Peter013

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verdacht IP-adres toegewezen gekregen

Hi!

Sinds vanochtend gebeuren er veel rare dingen.
Ik krijg bij bijna elke website de leuke captcha te zien die ik mag invullen om tijdelijk toegang te krijgen. Ook kan ik op mijn ps4 spel ( server ) niet meer inloggen, terwijl als ik de ps4 met mijn mobile hotspot van mijn telefoon verbind er geen problemen zijn.
Na wat speurwerk lijkt de oorzaak van het probleem te liggen aan een verdacht toegewezen ip adres vanuit ziggo ( heel mijn pc's gescand, geen malware) Dus dan bellen we de klantenservice even die lossen dit vast wel op, niet dus!
Als ik een statisch ip wil moet ik in het bezit zijn van een groot mkb bedrijf anders is het niet mogelijk. Dus met andere woorden ziggo kan ik niets aan veranderen en ook geen lease vernieuwen. Modem al een tijd uitgehad maar zonder succes ip adres blijft hetzelfde.
Nu is mijn allerlaatste optie een VPN account maar ik las ook iets over de router van ziggo in bridge mode zetten en er zelf een router achten hangen en zo zelf een ip adres creëren.

Kan iemand mij helpen of dit idd mogelijk is en hoe dit er dan uit zou zien? ik ben helaas een leek als het aankomt op zulke dingen.

Mvg Peter
7 Reacties 7
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51193Posts
  • 3213Oplossingen
  • 11664Likes

Mogelijk is dit topic een richting in de goede weg:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/recaptcha-security-check-39161
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51193Posts
  • 3213Oplossingen
  • 11664Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Peter013
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke dat is duidelijk. Nog een vraagje, waarom krijg ik sommige websites als html uitvoering/layout en staan er bij de afbeeldingen vraagtekens?

mvg Peter
efok
Expert
Expert
  • 3283Posts
  • 179Oplossingen
  • 1102Likes

welke browser is dat? Heb je een screenshotje?
Mathijs Schalkw

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

als je 100% zeker bent dat het probleem zit in een slecht aangeschreven ip adress en je hebt niet de mogelijkheid dit op te lossen kun je altijd je modem een uur uitschakelen.
9 van de 10 keer krijg je een ander ip-adress :wink:

dit is niet echt een oplossing maar meer een dirty work arround
Nick999
Expert
Expert
  • 3913Posts
  • 225Oplossingen
  • 1073Likes

Met een ander IP adres zadel je de volgende weer op met het probleem net zoals je dit probleem waarschijnlijk ook hebt omdat een ander deze workaround gebruikt heeft.
Steefb
Expert
Expert
  • 10483Posts
  • 1955Oplossingen
  • 3403Likes

Mathijs Schalkwijk wrote:
kun je altijd je modem een uur uitschakelen. 9 van de 10 keer krijg je een ander ip-adress.



Ik denk dat je meer in de richting van een week moet gaan,en dan nog is niks gegarandeerd.

Uitgelicht topic