1
Vraag
2
Reacties
WMaas

Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Verbonden (partial bonding US&DS)

Vraag: mijn internet is traag, kan ik hier zelf iets aan doen / moet er een monteur langskomen?

 

Details.

Abonnement: 150Mb down/15Mb up

Internet verbinding hikt tussen "Verbonden (partial bonding US)" en "Verbonden (partial bonding US&DS)", zie foto:

WMaas_1-1628764790486.png

Gevolg: Download snelheid zakt vaak tot ~20Mb/s.

 

Connectbox informatie.

WMaas_6-1628765308805.png

 

 

Logs.

Gebundelde downstream-kanalen:

WMaas_2-1628764975322.pngWMaas_3-1628764999456.png

Gebundelde upstream kanalen:

WMaas_4-1628765039177.png

AOP.

TV + RADIO in. Tratec MCP-03 UPC Woonkamersplitter.

WMaas_5-1628765174671.png

 

Graag hoor ik of, en zo ja hoe, ik dit kan oplossen.

 

 
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het modem is afgeschermd, dus daar krijg je geen 4G / 5G door naar binnen, het gaat om de wandcontactdoos die waarschijnlijk van voor 2012 is, dus voor 4G / 5G en toen werd alles, vrijwel niet of in het geheel niet afgeschermd.

 

Ik vermoed dat een gratis Ziggo monteur de oplossing moet komen brengen door de wandcontactdoos te vervangen.

Bekijk in context

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De storingsmonteur is zojuist langsgeweest. Het probleem lag inderdaad bij het kastje aan de muur: de laatste keer dat deze vervangen was, was ergens tussen '91 en '93: ver voor het draadloos internet tijdperk. Er is een nieuwe aansluiting geplaatst.

 

Kort voor vertrek haalden we inderdaad de verwachtte 150 Mb/s. Zojuist mat ik nog een tweede maal en kom nu uit op 80 Mb/s. De monteur vertelde dat er een instelling in het modem nog fout staat en daarom voor de halve snelheid zou kunnen zorgen. Over drie dagen zal het modem uit zichzelf herstarten en de volle snelheid bereiken.

 

Ondanks dat ik vermoed dat dit probleem (over drie dagen) is opgelost, stel ik voor nog even te wachten met het sluiten van deze ticket. Ik kom hier zaterdag op terug!

 

Bekijk in context

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Gelukkig, de 80Mbps was een foutje van mijzelf: een van mijn UTP-kabels is kapot, waardoor duplex niet gebruikt kan worden en dus de snelheid wordt gehalveerd. Het probleem is bij deze opgelost.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Gegevens zijn ingevuld. Ik wacht rustig af.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hoi @WMaas en welkom op de Community! Goed dat je hier je vraag stelt, we denken graag mee. 

Na het lezen van je bericht ben ik in je modem gedoken. Het binnenkomende signaal lijkt in orde maar ik zie wel een flinke dosis ruis terug. Vermoedelijk is de MCP-03 splitter de boosdoener, dit is namelijk een verouderd model en daarom gevoeliger voor ruis. Ik stuur je daarom sowieso (kosteloos) een nieuw model splitter + bijbehorende coax-kabel voor je modem toe. 

 

Ik ben benieuwd hoe het na het vervangen hiervan gaat. Laat je het onder dit topic weten?

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Super, ik wacht rustig af en laat daarna horen of het werkt 🙂

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Monicavandaag heb ik de nieuwe connector + kabel ontvangen, aangesloten en de connectbox herstart. Helaas lijkt dit niet de oplossing te zijn: de connect box status blijft hikken tussen "Verbonden (partial bonding US)", "Verbonden (partial bonding DS)" en "Verbonden (partial bonding US&DS)". Ook blijft de download snelheid rond de ~20Mb hangen.

 

Maar misschien dat je hier iets aan kunt zien, dus nog wat informatie foto's:

WMaas_0-1628952946169.pngWMaas_1-1628952954676.pngWMaas_2-1628952970977.png

In je vorige bericht had je het over "ruis". Kun je misschien uitleggen waar dat vandaan kan komen / voorbeelden geven van wat ruis vaak veroorzaakt? Dan kan ik kijken of er misschien iets aan mijn opstelling is die het probleem veroorzaakt.

 

Graag hoor ik van je!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ruis is instraling van 4G 5G Digitenne en andere zenders.

Dat kan komen door niet afgeschermde coax stekkers of kabels.

Maar ik vermoed in dit geval een oude wandcontactdoos.

 

Maart voor de zekerheid, is die wandcontactdoos op de foto de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Of is er in de meterkast of ergens anders nog een 1e aansluiting van Ziggo.

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hi! Bedankt voor je snelle reactie.

 

Ik woon naast een kerk waar (voor zover we weten) een 4G en/of 5G zendmast staat die direct op ons huis staat gemikt.

 

Ik verplaatste zojuist het modem van achter het raam vandaan naar de vloer (met een betonnen muur tussen het modem en de zendmast) en even werkte het perfect. Ondertussen zijn we weer terug bij af.

 

Op de foto staat inderdaad het kastje waar het internet het huis binnenkomt. We wonen in een jaren 50/60 huis, dus coax is buitenom het huis getrokken (zit wel een metalen behuizing omheen)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het modem is afgeschermd, dus daar krijg je geen 4G / 5G door naar binnen, het gaat om de wandcontactdoos die waarschijnlijk van voor 2012 is, dus voor 4G / 5G en toen werd alles, vrijwel niet of in het geheel niet afgeschermd.

 

Ik vermoed dat een gratis Ziggo monteur de oplossing moet komen brengen door de wandcontactdoos te vervangen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor het delen van je bevindingen @WMaas! Ik deel het vermoeden van Bert dat de hoofdaansluiting vervangen moet worden. Het vervangen van de hoofdaansluiting valt onder onze verantwoordelijkheid. 

Ik ben direct maar overgegaan tot het plannen van een monteur. Deze staat nu in de agenda voor aanstaande woensdag (18-08) tussen 12.00 en 18.00 uur, je ontvangt hier per mail nog een bevestiging van. Past het niet? Dan wijzig je via MijnZiggo gemakkelijk de afspraak, je kunt dit ook doen via de link in de bevestigingsmail. 

 

Houd je ons op de hoogte? 

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Yes, ik houd je op de hoogte!

WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De storingsmonteur is zojuist langsgeweest. Het probleem lag inderdaad bij het kastje aan de muur: de laatste keer dat deze vervangen was, was ergens tussen '91 en '93: ver voor het draadloos internet tijdperk. Er is een nieuwe aansluiting geplaatst.

 

Kort voor vertrek haalden we inderdaad de verwachtte 150 Mb/s. Zojuist mat ik nog een tweede maal en kom nu uit op 80 Mb/s. De monteur vertelde dat er een instelling in het modem nog fout staat en daarom voor de halve snelheid zou kunnen zorgen. Over drie dagen zal het modem uit zichzelf herstarten en de volle snelheid bereiken.

 

Ondanks dat ik vermoed dat dit probleem (over drie dagen) is opgelost, stel ik voor nog even te wachten met het sluiten van deze ticket. Ik kom hier zaterdag op terug!

 
WMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Gelukkig, de 80Mbps was een foutje van mijzelf: een van mijn UTP-kabels is kapot, waardoor duplex niet gebruikt kan worden en dus de snelheid wordt gehalveerd. Het probleem is bij deze opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@WMaas Gelukkig de oorzaak gevonden, veel internetsucces gewenst verder.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic