@Paul Gisteren is een monteur geweest en heeft eea nagekeken. Helaas heeft hij niet echt iets kunnen vinden en metingen zagen er volgens hem "binnen de norm" uit. Ook de binneninstallatie is doorgemeten (betreft 1 enkele COAX aansluiting naar 1 TV op dit moment) en ook daar was op dat moment geen verstoring te meten.
Een reset van het modem naar fabrieksinstellingen en opnieuw aansluiten van alle onderdelen was alles wat hij kon doen was de mededeling. Wel vond hij het erg vreemd om te zien dat ik een Ubee UBC1318ZG modem heb omdat hij die eigenlijk nergens ziet, deze eigenlijk niet meer worden uitgegeven (Alleen connectbox en connectbox giga) of alleen af en toe bij zakelijke klanten. Hij twijfelde dan ook of het modem oorzaak zou kunnen zijn en wilde deze al evt omwisselen naar "een witte". Daar ging ik niet mee akkoord aangezien "die witte" bij mij voor ellende zorgt (Zie hier... ), de reden is voor omruiling en die problemen met de Ubee verholpen zijn.
Eventueel omruilen naar een nieuwe Ubee zou ook nog kunnen maar dat moest ik maar aanvragen als de problemen aanhouden.
De monteur leek niet heel veel ervaring te hebben aangezien ikzelf op veel vlakken meer kennis leek te hebben en de monteur diverse malen vooruit moest helpen. Daarnaast was hij op diverse vlakken technisch niet echt sterk. Al met al was er dus eigenlijk niks veranderd en moest ik het maar even aankijken. Geen idee waarom, de problemen verdwijnen daarmee niet op magische wijze lijkt me.
De praktijk bevestigd ook mijn gevoel aangezien deze ochtend het modem weer dezelfde melding geeft (Verbonden (partial bonding DS)).
Iemand nog een idee?
Dit zijn de waardes zoals deze ochtend uit te lezen zijn: