1
Vraag
2
Reageer en help mee
jstruijk

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Verbonden (partial bonding DS)

Onlangs merkte ik dat een aantal apparaten in mijn netwerk melding maakte van wegvallende internetverbinding (oa deurbel). Toen ik vervolgens in mijn meterkast keek om te zien wat er mis kon zijn viel mijn oog op het modem (Ubee UBC1318ZG), het leek er namelijk op dat de ledjes anders gekleurd waren dan ik mij kon herinneren.

Vervolgens heb ik ingelogd in de modem (staat in bridge) en viel met direct op dat er stond: " Verbonden (partial bonding DS".

Nou lees ik hier dat het te maken kan hebben met het signaal. Is er iemand in de gelegenheid hier eens naar te kijken?

83 Reacties 83
jstruijk
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist was de internetverbinding weg gevallen. Aan de lampjes van het modem niks geks te zien, maar geen verbinding meer.

Connection waardes waren ineens absurd opgelopen, behalve het OFDM upstream kanaal. Ik heb het modem een reset gegeven, nu lijkt het weer in orde. Tijdens het booten leek het erop alsof hij niet online wilde komen en dat hij een extra reset heeft gedaan. Hierbij knipperde flink wat lampjes. Firmware lijkt nog gelijk maar zeker ben ik er niet van, dus een update lijkt het niet te zijn (12.5.8011.S15.ZIGGO)

En weer klote.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15995Posts
  • 1255Oplossingen
  • 5329Likes

Goedemiddag @jstruijk,

Goed dat je nog even opnieuw aan de bel trekt! Ik heb n.a.v. je melding nog eens even een blik geworpen op de verbinding. En zo op het oog ziet de verbinding er goed uit en zie ik geen ongeregeldheden terug. Ik stel voor dat we het signaal even nauwkeuriger gaan monitoren. Hiervoor heb ik zojuist een meting gestart. Wil jij de komdende 2 a 3 dagen bijhouden of je problemen ervaart met de internetverbinding (of andere diensten) en de data+  tijdstippen waarop dit gebeurd noteren. Aan de hand v.d. uitkomst kunnen we de dan de vervolgstappen bepalen. 

jstruijk
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Paul Hoi Paul. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen nog niet echt problemen ervaren heb. Afgelopen vrijdag is de meterkast vervangen en maandag is onze huisaansluiting verzwaard naar 3 fase, deze 2 dagen is er dus verstoring binnenshuis geweest en is alles spanningsloos geweest.

Gisteren viel me wel weer op dat het modem alweer in partial bonding DS staat.

Partial Bonding DS of US is iets wat ik de laatste weken best vaak zie gebeuren. Moeten we daar iets mee? Ik heb hier eerder gelezen dat het mogelijk iets cosmetisch is...

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5654Posts
  • 595Oplossingen
  • 3022Likes

@jstruijk Laten we allereerst vooral focussen op mogelijke uitval die je ervaart dan gaan we over een aantal dagen de data naast elkaar leggen en checken of er signaalproblemen boven komen drijven. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic