1
Vraag
2
Reageer en help mee
Reave

Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Verbonden (partial bonding DS)) om de paar dagen

iemand die me kan helpen? is de modem niet goed of wat is er nogmeer mis?

268 Reacties 268
Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Net de monteur geweest heeft niks kunnen vinden zit nu direct op de aop aansluiting zonder splitter en het probleem is er nog steeds is een vervangend ubee modem de volgende oplossing?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de update @Reave!  

Ik lees dat de monteur geen problemen in het signaal heeft gevonden, dat is fijn! Wel naar dat het probleem nog steeds aanwezig is. Met doel om dat op te lossen heb ik net kosteloos een vervangend modem voor je aangevraagd. PostNL bezorgt dit modem zo snel mogelijk! 

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Is het wel weer een ubee modem? Dat is wel belangerijk

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

In de automatisch verstuurde bevestiging kan Connectbox staan, maar ik heb uiteraard een Ubee UBC1318ZG voor je aangevraagd.

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

dawwad.PNG

hai ik heb net dus het nieuwe modem alleen het eerste bericht was dat hij aangaf  Verbonden (partial bonding US) deze keer en ik zag dat de power bij de upstream van 44 naar 14dmv is gegaan is dit goed of slecht?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72776Posts
  • 5021Oplossingen
  • 20889Likes

En dat is niet goed, het ligt dus niet aan het modem.

Hoe is die aangesloten?

Achter de versterker of op een splitter op de wandcontactdoos?

Op naar een volgende monteur die heel diep kan kijken/meten.

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Is 14dbmv wel goed? Of ook niet? En ik zit nu strak direct op aop zonder splitter

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Reave_0-1665278770691.png

dit is met de splitter er weer in lijkt weer normaal?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72776Posts
  • 5021Oplossingen
  • 20889Likes

Dit ziet er goed uit.

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Maar wat me opvalt ookal zit de splitter er dus niet tussen heb ik nogsteeds packet loss

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

ik hoor ook dat er een nieuw modem is van ziggo die gewoon in huizen komt en niet een bedrijfs modem is zonder puma chip is die nog het proberen waard?

MR_CHIP

Level 19
  • 10639Posts
  • 123Oplossingen
  • 3736Likes

die wordt niet zomaar uitgeleverd aan bestaande klanten 

geen idee of ziggo community moderator hier een uitzondering in kunnen maken

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

oh ik zou het erg fijn vinden als daar een mogelijkheid in is zodat ik dat ook kan testen 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18450Posts
  • 1348Oplossingen
  • 6830Likes

@Reave Het is niet mogelijk om het modem zomaar weer om te ruilen. Ik zie dat je nog niet zolang geleden al een andere modem ontvangen hebt. Aangezien je nog steeds ziet dat het modem op partial bonding (US) springt i.c.m. de nodige (un)correctables lijkt het mij hier verstandiger opnieuw een monteur langs te sturen.  Ik heb een afspraak ingepland op vrijdag 14 oktober 2022 tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Mocht het op deze datum niet lukken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo.

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Sorry dat ik het zeg maar dit is dan de 100ste monteur zegmaar en elke keer word me verteld er is niks dus heb meer aan die nieuwe modem om dat maar is te proberen dan weer een monteur die niks ziet 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18450Posts
  • 1348Oplossingen
  • 6830Likes

@Reave  Uiteraard snap ik dat je hier niet om te springen staat. Als het probleem aan het modem blijkt te liggen, dan zal de monteur het modem uiteraard omruilen. Ik zie alleen op dit moment nog een probleem terug op het signaal. Een monteur kan zowel de hardware (modem/aop) als het signaal controleren en dit in een keer oplossen. 

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

als er niks te zien is hoe wil deze monteur het dan wel oplossen? wil het graag opgelost hebben sure maar ik heb meer vertrouwen in evt dus die nieuwe nieuwste modem om te proberen 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

In een eerdere reactie schreef ik al dat een ander modem, - dus ook de nieuwste, - niet een probleem in het coaxsegment kan oplossen. Dat probleem oplossen zal toch echt moeten gebeuren door een monteur.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18450Posts
  • 1348Oplossingen
  • 6830Likes

@Reave Wat expert @KBX458 aangeeft klopt, een nieuw of ander modem gaat het probleem niet oplossen zolang er nog sprake is van een probleem op het coaxsegment. Anders zul je ook met een ander modem problemen ervaren. Een monteur kan dit verder onderzoeken en de juiste oplossing aanbieden. 

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

het gaat mij meer en deels over de packet loss en dat kan volgends mij wel door de modem komen maar als jullie deze keer zeker zijn dat deze monteur het oplost vind ik het prima

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic