Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
iemand die me kan helpen? is de modem niet goed of wat is er nogmeer mis?
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hoi sorry voor de laatste reactie er is een monteur geweest die heeft niks nergens kunnen vinden maar ik had nog een vraag want ik heb het gevoel dat mijn ubee modem ook niet helemaal goed is. Hoort het zo dat de ubee UBC1318ZG alleen in bridge werkt? Want als ik hem eruit haal is er nergens bekabeld internet ik weet dat hij geen wifi heeft maar hij voert dan helemaal niks door?
Een Ubee kan ook in router modus.
In bridge werkt alleen 1 UTP uitgang en daar moet dan een router achter om te dienen als router en firewall.
Dan is er iets met dit modem denk ik want uit bridge mode zoals ik net vertelde werkt hij niet 😕
@Reave Je kunt je modem zelf niet in en uit bridge halen.
In bridge werkt alleen UTP poort 1.
In router modus werken alles UTP poorten en de klantenservice kan je modem in router modus en bridge zetten.
Wat bedoel je precies met deze vraag?
"Want als ik hem eruit haal is er nergens bekabeld internet ik weet dat hij geen wifi heeft maar hij voert dan helemaal niks door?"
Ik snap dat dat via de klanten service moet ik zeg alleen dat als ik dat doe en ik heb het geprobeerd werkt het modem niet meer de modem werkt alleen in bridge mode niks krijgt internet in router modes
Ik begreep niet uit je tekst dat je het modem via de helpdesk in router modus had laten zetten.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
Goedemiddag @Reave,
Mij is op dit moment niet helemaal duidelijk wat precies de storingsklacht is. Als ik naar de verbinding tussen het Ubee modem en ons netwerk kijk, dan ziet deze er verder goed uit. Ik zie ook dat het modem op dit moment in bridged modus staat. Ik weet niet of dit de bedoeling is, of dat je wilt dat het modem in router modus gezet moet worden. Het Ubee modem hoort zowel in bridged als router modus gewoon te functioneren. Laat maar weten of het de switch modus van het modem aan moet passen. Indien er sprake is van een ander probleem hoor ik het natuurlijk ook graag.
Via dit online formulier is het overigens heel makkelijk om een verzoek in te dien om het modem in bridged modus of router modus te laten zetten.
Het probleem is dat de melding van partial bonding ds er om de zoveel dagen weer staat en dat mijn ubee modem nogmaals niet werkt in router modes ik wil niet veranderen van bridge naar router ik vraag me alleen af of er nu dan dus wat mis de met het modem is
@Reave schreef:
Het probleem is dat de melding van partial bonding ds er om de zoveel dagen weer staat en dat mijn ubee modem nogmaals niet werkt in router modes ik wil niet veranderen van bridge naar router ik vraag me alleen af of er nu dan dus wat mis de met het modem is
Als je wil weten wat er mis is, kun je dan antwoord geven op de volgende vragen?
Dan is vrijwel zeker een oorzaak te vinden.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
ik heb intussen mijn modem een herstart gegeven en nu is het bericht tijdelijk weg tot het er weer komt
Ik zie veel ruis op je modem komen door 4G 5G instraling.
Is er ergens in huis een oude wandcontactdoos of een stekker die niet afgeschermd is, want meestal wordt via die weg 4G 5G signaal op je coax netwerk gezet.
Ik zou het niet snel kunnen zeggen nee er is eergister ook een monteur geweest en die zegt dat er niks was, aan welk ding kan ik zien dat er instraling is? En kan de modem ook gwn defect zijn want heb ook lag in games ect
Deze horen 0 te zijn en nu zie je daar veel niet te repareren data pakketten het modem binnenkomen en dat kan allerlei vertragingen, haperingen en storingen veroorzaken.
Hoe is dit op te lossen en waarom zei de monteur er niks over?
Is een nieuwe modem de oplossing?
Een nieuw modem is niet de oplossing. Wel een storingsmonteur die op zoek gaat naar de oorzaak van de ruis.
Waarom de eerdere monteur hierover niets heeft gezegd, kan komen doordat hij niet de juiste meetinstrumenten bij zich had.
Goedemiddag @Reave, jammer om te lezen dat de problemen blijven bestaan! Zoals @KBX45 al aangeeft is een storingsmonteur de juiste vervolgstap. Ik heb de afspraak ingepland voor 5 oktober tussen 12:00-18:00 uur. Het kan heel goed zijn dat dit niet uitkomt dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...