@Reave Ik heb vooral even opvolging gegeven aan wat er als laatste besproken was, maar heb nu 'even' het topic van begin tot einde doorgelezen. Het probleem heeft wat verschillende fases gehad begrijp ik. Partial Bonding zie ik in ieder geval niet meer genoemd en ook niet meer terug in de modemgeschiedenis. Volledige uitval is begrijp ik ook geen sprake meer van.
Het gaat nog puur om packetloss. Waar je vooral last van hebt tijdens het gamen maar ook op andere manieren meetbaar is.
Tijdstippen blijven handig, ik snap dat je er aardig flauw van bent, maar mocht je nog een moment tegenkomen en het gelegen zijn, noteer het. Mochten we wel iets specifieks terug kunnen vinden is op dat moment is het zeker de moeite waard.
Gezien je om andere dingen vraagt ook nog het volgende:
- In het verleden waren er ook MTR/pingplotter sessies met pingloss naar de lokale router. Dit is nu nooit meer het geval?
- Verder gebruik je nu de modem in router-mode, niet meer in bridge-mode. Dat is, gezien de aangepaste netwerknaam ;), wel bekend. Wil je uPNP en ook de firewall (eventueel tijdelijk als dat je voorkeur heeft) eens uitzetten in de modem en kijken of je verschil merkt.
Verder lees ik in de melding van de monteur nog wat terug over de down/uploadsnelheid. Maar zie ik hier verder geen opmerkingen over. Je haalt wel altijd de volledige up en down snelheid?