1
Vraag
2
Reageer en help mee
Reave

Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Verbonden (partial bonding DS)) om de paar dagen

iemand die me kan helpen? is de modem niet goed of wat is er nogmeer mis?

268 Reacties 268
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72542Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20793Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoi sorry voor de laatste reactie er is een monteur geweest die heeft niks nergens kunnen vinden maar ik had nog een vraag want ik heb het gevoel dat mijn ubee modem ook niet helemaal goed is. Hoort het zo dat de ubee UBC1318ZG  alleen in bridge werkt? Want als ik hem eruit haal is er nergens bekabeld internet ik weet dat hij geen wifi heeft maar hij voert dan helemaal niks door?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72542Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20793Likes

Een Ubee kan ook in router modus.

In bridge werkt alleen 1 UTP uitgang en daar moet dan een router achter om te dienen als router en firewall.

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dan is er iets met dit modem denk ik want uit bridge mode zoals ik net vertelde werkt hij niet 😕 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72542Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20793Likes

@Reave Je kunt je modem zelf niet in en uit bridge halen.

In bridge werkt alleen UTP poort 1.

In router modus werken alles UTP poorten en de klantenservice kan je modem in router modus en bridge zetten.

Wat bedoel je precies met deze vraag?

"Want als ik hem eruit haal is er nergens bekabeld internet ik weet dat hij geen wifi heeft maar hij voert dan helemaal niks door?"

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik snap dat dat via de klanten service moet ik zeg alleen dat als ik dat doe en ik heb het geprobeerd werkt het modem niet meer de modem werkt alleen in bridge mode niks krijgt internet in router modes

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72542Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20793Likes

Ik begreep niet uit je tekst dat je het modem via de helpdesk in router modus had laten zetten.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18375Posts
  • 1349Oplossingen
  • 6775Likes

Goedemiddag @Reave,

Mij is op dit moment niet helemaal duidelijk wat precies de storingsklacht is. Als ik naar de verbinding tussen het Ubee modem en ons netwerk kijk, dan ziet deze er verder goed uit. Ik zie ook dat het modem op dit moment in bridged modus staat. Ik weet niet of dit de bedoeling is, of dat je wilt dat het modem in router modus gezet moet worden. Het Ubee modem hoort zowel in bridged als router modus gewoon te functioneren. Laat maar weten of het de switch modus van het modem aan moet passen. Indien er sprake is van een ander probleem hoor ik het natuurlijk ook graag. 

Via dit online formulier is het overigens heel makkelijk om een verzoek in te dien om het modem in bridged modus of router modus te laten zetten. 

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het probleem is dat de melding van partial bonding ds er om de zoveel dagen weer staat en dat mijn ubee modem nogmaals niet werkt in router modes ik wil niet veranderen van bridge naar router ik vraag me alleen af of er nu dan dus wat mis de met het modem is 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72542Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20793Likes

@Reave  schreef:

Het probleem is dat de melding van partial bonding ds er om de zoveel dagen weer staat en dat mijn ubee modem nogmaals niet werkt in router modes ik wil niet veranderen van bridge naar router ik vraag me alleen af of er nu dan dus wat mis de met het modem is 

Als je wil weten wat er mis is, kun je dan antwoord geven op de volgende vragen?

Dan is vrijwel zeker een oorzaak te vinden.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

dwadwa.png

dawdwadwada.png

  

20220926_150502.jpg

20220926_150430.jpg

20220926_150454.jpg

   

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

ik heb intussen mijn modem een herstart gegeven en nu is het bericht tijdelijk weg tot het er weer komt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72542Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20793Likes

Ik zie veel ruis op je modem komen door 4G 5G instraling.

Is er ergens in huis een oude wandcontactdoos of een stekker die niet afgeschermd is, want meestal wordt via die weg 4G 5G signaal op je coax netwerk gezet.

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik zou het niet snel kunnen zeggen nee er is eergister ook een monteur geweest en die zegt dat er niks was, aan welk ding kan ik zien dat er instraling is? En kan de modem ook gwn defect zijn want heb ook lag in games ect

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72542Posts
  • 5002Oplossingen
  • 20793Likes

Deze horen 0 te zijn en nu zie je daar veel niet te repareren data pakketten het modem binnenkomen en dat kan allerlei vertragingen, haperingen en storingen veroorzaken.

Bert_0-1664786166892.png

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoe is dit op te lossen en waarom zei de monteur er niks over?

Reave
Topicstarter
Level 4
  • 317Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Is een nieuwe modem de oplossing? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een nieuw modem is niet de oplossing. Wel een storingsmonteur die op zoek gaat naar de oorzaak van de ruis.

Waarom de eerdere monteur hierover niets heeft gezegd, kan komen doordat hij niet de juiste meetinstrumenten bij zich had.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 403Oplossingen
  • 974Likes

Goedemiddag @Reave, jammer om te lezen dat de problemen blijven bestaan! Zoals @KBX45 al aangeeft is een storingsmonteur de juiste vervolgstap. Ik heb de afspraak ingepland voor 5 oktober tussen 12:00-18:00 uur. Het kan heel goed zijn dat dit niet uitkomt dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic