LA46

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbonden maar geen internet (deco)

Tp link deco systeen geïnstalleerd. Weken goed gewerkt. Sinds afgelopen donderdag verbonden maar geen internet. Systeem opnieuw geïnstalleerd, weer hetzelfde probleem.

Wifi connectbox staat uit, deco op access mode. Wat doe ik verkeerd. Soms werkt het internet wel even, dan ineens openen apps en websites niet meer. Signaal is goed. Wel internet is ook meteen maximale snelheid. Wat zou er aande hand kunnen zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @LA46,

Heb je door de tips die hier gegeven, het kunnnen oplossen met de verbinding van de TP link?

Bekijk in context

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

werkt het internet via een utp kabel rechtstreeks op de connectbox wel?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

 

 

Deco M4 installatie in combinatie met Ziggo

Om gebruik te maken van uw Ziggo modem in combinatie met de Deco M4 kunt u de volgende procedure uitvoeren:
 
Stap 1: Installeer de Deco app via de Google Playstore of de Appstore

Stap 2: Zet uw WiFi netwerk uit van uw Ziggo modem. Hoe dit moet kunt u terug vinden via www.ziggo.nl/wifi-uit, deze blijft na de installatie uitgeschakeld.

Stap 3: Schakel uw Bluetooth en locatie voorziening in op uw smart toestel

Stap 4: Open de Deco app en registreer een TP-Link ID

Stap 5: Gebruik uw TP-Link ID om in te loggen in de Deco app

Stap 6: Sluit Deco 1 aan op de netspanning en de meegeleverde netwerk kabel aan uw Ziggo modem

Stap 7: Druk op “Laten we beginnen” en loop de installatie door (tijdens de installatie moet u voor  Soort verbinding “Dynamisch IP” kiezen)

Stap 8: Op het einde van de installatie krijg u de optie “Voeg nog een Deco toe”, sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1 op de netspanning en wacht tot de LED van Deco 2 blauw pulseert. Kies dan voor “Voeg nog een Deco toe” en loop de installatie door

Stap 9: Voer Stap 7 uit op Deco 3 en op het einde van de installatie kiest u  “Ik ben voor nu klaar”

Stap 10: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Snelle roaming” en schakel deze in

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bedrijfsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

Stap 12: Indien u achteraf nog een Deco wil toevoegen dan kunt in rechts boven in het hoofd scherm van de Deco APP op het  "+" icon drukken.

Stap 13: Mocht u de Decos achteraf willen bekabelen dan kan dit op 2 manieren (sluit niet meerdere Decos op uw Ziggo modem-router).

 

Dave-_0-1613530655023.png

 



Stap 14: U kunt het volgende FAQ bezichtigen voor tips omtrent het plaatsing van uw
Decos: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1446/


Stap 15: Geniet van uw Deco netwerk

Let op! Uw hoofd Deco moet ten alle tijden bekabeld aangesloten blijven aan uw Ziggo modem

Deco M4 Leds uitzetten
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1463/

 

Lukt dit niet dan kan gebruiker @Pasi  je alles over de Deco's vertellen.

 

Zet wel je modem wifi uit bij gebruik van de Deco's als de Deco's het doen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

Geven de Deco's een kleur, Rood houd in dat de afstand niet goed, en zoals @anoniemforum  aangeeft rechtstreeks werkt het wel.

 

Andere vraag staat modem in Bridge.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @LA46,

Heb je door de tips die hier gegeven, het kunnnen oplossen met de verbinding van de TP link?

Uitgelicht topic