1
Vraag
2
Reacties
Goretex

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsset(powerline) KPN gebruiken voor internet Ziggo

Beste Ziggo gebruikers,

Ik heb gister besloten om over te stappen van KPN naar Ziggo om een aantal redenen.
Als KPN klant heb ik de powerline adapters aangeschaft om via het stroomnetwerk ethernetaansluitingen te gebruiken via het stopcontact.

Ik weet dat het bij Ziggo niet mogelijk is om via een powerline adapter televisie te kijken omdat dit via COAX gaat.

Mijn vraag is of ik deze adapters wel kan gebruiken voor internet signaal of heeft KPN deze beveiligd tegen andere netwerken?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Goretex
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het meedenken.
Contact opgenomen met KPN, die gaven aan dat de hardware niet afgeschermd is door hun en dus gewoon te gebruiken voor internet signaal van andere providers.

Bekijk in context

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
ik denk dat wel zou werken hoor die powerline adapters geven de utp verbinding gewoon door over het stroom netwerk
ik zou zeggen probeer het
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Goretex wrote:
Beste Ziggo gebruikers,

Ik heb gister besloten om over te stappen van KPN naar Ziggo om een aantal redenen.
Als KPN klant heb ik de powerline adapters aangeschaft om via het stroomnetwerk ethernetaansluitingen te gebruiken via het stopcontact.

Ik weet dat het bij Ziggo niet mogelijk is om via een powerline adapter televisie te kijken omdat dit via COAX gaat.

Mijn vraag is of ik deze adapters wel kan gebruiken voor internet signaal of heeft KPN deze beveiligd tegen andere netwerken?

Alvast bedankt voor het meedenken!



Ik denk dat het wel kan werken , gewoon via UTP aansluiten en dan de ontvangende kant in stopcontact en dan misschien wat configureren ? , beste is wel een stopcontact te gebruiken wat op dezelfde groep zit daar waar de zender ook op zit
Goretex
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het meedenken.
Contact opgenomen met KPN, die gaven aan dat de hardware niet afgeschermd is door hun en dus gewoon te gebruiken voor internet signaal van andere providers.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Goretex, welkom op onze Community! Leuk dat je je vraag hier stelt. Mooi dat je inmiddels weet dat je de apparatuur gewoon kan gebruiken. Mocht je nog ergens tegenaan lopen bij de daadwerkelijke installatie, dan staan we hier voor je klaar!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic