1
Vraag
2
Reacties
Brada

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Verbindingsproblemen bij gebruik van Torrents i.c.m. Connectbox

Dag allen,

 

Ik zit inmiddels een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb sinds dat ik ben overgestapt op Ziggo (vanaf glasvezel met FTU naar eigen router/netwerk) verbindingsproblemen zodra ik meer internetverkeer genereer dan de gemiddelde gebruiker. Ik heb hier meermaals contact met Ziggo proberen te leggen; via telefoon en chat maar helaas kom ik niet tot een oplossing.

 

11 januari heb ik de eerste chat gehad, hierin heb ik uitgelegd wat mijn probleem is en wat ik er over heb gevonden op het forum. bijvoorbeeld: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Sinds-nieuwe-modem-stort-het-hele-netwerk-in-als-ik-ga/td-p/8... en https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Bittorrent-haalt-router-naar-beneden/td-p/5065 er is een monteur aangestuurd omdat mijn hoofdaansluiting zou zijn verouderd (wat best kan) en er geen kapje op zat. Volgende de chat medewerker zou dit voor veel storing zorgen want het kapje was erg belangrijk. De Ziggo monteur is geweest en gaf aan dat dit onzin was, het is een plastic kapje en het kapje doet niets. Desalniettemin heeft hij de aansluiting vervangen. Helaas, dit was niet de oplossing.

 

16 januari de tweede chat gestart; de medewerker was welwillend en gaf aan een ander modem voor me te gaan regelen. Dat is fijn dacht ik! De chat duurde maar een paar minuten en we kwamen snel tot een oplossing. We zijn nu alleen twee weken verder en ik heb nog steeds geen ander type modem.

 

de chat:
"Ik heb een tijdje geleden via chat contact gehad met één van jouw collega's en mijn probleem voorgelegd. Namelijk
dat als ik flink wat verkeer heb in mijn netwerk het Ziggo modem er uit knalt. Volgens de collega kon het liggen
aan mijn verouderde AOP. De monteur is net geweest en heeft het AOP vervangen maar het probleem is nogsteeds
aanwezig. De vorige keer had ik ook al wat op internet gezocht en kwam ik op het forum een aantal posts tegen van
mensen die dit probleem ook hebben. Ik zou dus graag een soortgelijke oplossing willen n.l. een ander modem, niet
zo'n witte connectbox.
Jij 13:03
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connect-box-internet-Internetgebruik-stort-in-bij-torrents/td...
Jij 13:03
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Sinds-nieuwe-modem-stort-het-hele-netwerk-in-als-ik-ga/td-p/8...
Jij 13:03"

 

"Goedemiddag xxxxxxx!
Wat een rare situatie, de meeste modems van ons kunnen een aanzienlijk aantal connecties aan
Maar als de monteur het niet goed heeft op kunnen lossen is het modem misschien een oplossing.
Uiteindelijk moet iedereen daar toch naartoe.
Ik ga kijken of ik deze bij je kan krijgen "

"Nieuwe modem is onderweg!
Komt een retourdoos voor de oude bij.
Als je het nieuwe modem aansluit kan het tot een uurtje duren voordat deze actief wordt. Time dit even goed."

 

30 januari (vandaag) maar even bellen dan, navraag over wanneer dat modem komt. Volgens de medewerker aan de telefoon was er niets over te vinden, de chat was niet in te zien en er was geen aanvraag bekend in het systeem. Volgens de medewerker kom ik niet in aanmerking voor een nieuw modem en als ze er al eentje zou kunnen sturen zou dat de zelfde zijn als dat ik nu heb. Ze ging toch een aanvraag doen via een ander systeem "en zou er een mooi verhaal van maken maar geen garanties dat het lukt" een half uur á drie kwartier later krijg ik een mailtje met een linkje naar een zelfhulp pagina voor internetproblemen. Zojuist kom ik van de chat om na te vragen hoe dat nu zit en aan te geven dat ik hier van baal. 

"Goedenavond en welkom bij de chat van VodafoneZiggo Zakelijk! Ik heb even met u mee gelezen en zie dat u graag een ander type modem wilt, dit is niet gebruikelijk aangezien de connectbox normaal is bij onze abonnementen, wanneer ik uw klanten kaart erbij pak zie ik wel dat mijn collega een half uur terug een aanvraag heeft gedaan u toch een ander type op te laten sturen."  en hierna "Ik kan helaas nu dus nog niet zeggen of dit gaat lukken of niet." 

Uiteraard snap ik niets van de opmerking omdat iemand anders mij al heeft beloofd het te regelen, dus ik vraag of ze de chat erbij kunnen pakken waarop ik het antwoord krijg:

"geen probleem ik pak deze chat er even bij, moment
21:14
Ik kan inderdaad zien dat mijn collega heeft gezegd dat er een nieuw modem zou komen. Hier is alleen niets mee gebeurt.
21:17
Maar wij kunnen ook niet zomaar een ander type modem opsturen, dit moet echt via een speciale aanvraag via de
backoffice gaan. Dit heeft mijn collega toen ook niet gedaan."

Volgens de medewerker aan de chat heeft de collega aan de telefoon zojuist nog wel een aanvraag ingevoerd maar alsnog geen garanties. Vandaag dat ik het via het forum probeer, hopende dat iemand hier iets voor me regelen kan want ik wordt inmiddels een beetje zat van dat getouwtrek..

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Brada  Er lijkt toch iets niet helemaal goed te zijn met de aanvraag van het nieuwe modem. Je had deze namelijk al binnen moeten hebben. Ik ben hier gelijk voor je achteraan gegaan en zorg ervoor dat je alsnog zo spoedig mogelijk een ander modem ontvangt. Binnen 2 a 3 dagen moet je het modem met de pakketdienst van Post NL binnen hebben. Je ontvangt kort voor levering een track and trace zodat je het pakket kunt volgen. 

Bekijk in context

Brada
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag een ander modem ontvangen, een Sagemcom? Problemen lijken niet meer te spelen ondanks de klachten van andere gebruikers over dit modem 🙂

 

Voor nu lijkt alles opgelost, bedankt dat jullie hierin een oplossing konden bieden; jammer dat het zo lang heeft moeten duren en niet via de reguliere helpdesk geregeld kon worden.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Brada  schreef:

...verbindingsproblemen zodra ik meer internetverkeer genereer dan de gemiddelde gebruiker. Ik heb hier meermaals contact met Ziggo proberen te leggen; via telefoon en chat maar helaas kom ik niet tot een oplossing...


 

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.


Het is toch wel een lang bekend probleem, dat de ConnectBox ( zowel de Arris als de Compal ) problemen hebben met veel verbinding, die o.a. torrents genereren. Bijna altijd wordt dan de CB omgeruild voor een Ubee ( UBC1318ZG ), waarop torrents veel beter werken.


Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan dit voor u oplossen, zodra uw vraag aan bod is, zal hij/zij dat hier melden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Brada en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je tot op heden nog problemen ervaart tijdens het gebruik van torrents i.c.m. het SmartWifi (Connectbox) modem. Ik heb direct even een blik geworpen op jouw verbinding en die ziet er zo op het oog keurig uit. Aan netwerkzijde zie ik dan ook geen verklaring voor de problemen die je ervaart. Nu zie ik ook dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega en er is is zo te lezen een ander modem opgestuurd. Ik stel daarom voor dat je eerst kijkt wat je bevindingen zijn met het nieuwe modem. Mocht je ook hierna nog problemen ervaren dan pakken  we via dit topic de draad met je op.

Brada
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Paul,

 

Bedankt voor het nakijken. Ik heb nog geen ander modem ontvangen maar zodra ik wat binnen heb en heb kunnen testen laat ik de resultaten hier weten!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Brada Dank voor je bericht! We wachten in dit geval dan een jouw bevindingen met het nieuw ontvangen modem af. 😉

Brada
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nog steeds geen ander modem ontvangen; enig idee hoe lang zoiets kan duren?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Brada  schreef:

Ik heb nog steeds geen ander modem ontvangen; enig idee hoe lang zoiets kan duren?


Hallo,

Normaal gesproken is een Ziggo verzending binnen 2 dagen binnen, maar blijkbaar is er wat fout gegaan. Helaas zijn er in het weekend erg weinig ( geen ? ) Ziggo moderators aanwezig, dus vrees ik dat u tot maandag moet wachten, voordat iemand kan controleren waar uw bestelling hapert.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Brada  Er lijkt toch iets niet helemaal goed te zijn met de aanvraag van het nieuwe modem. Je had deze namelijk al binnen moeten hebben. Ik ben hier gelijk voor je achteraan gegaan en zorg ervoor dat je alsnog zo spoedig mogelijk een ander modem ontvangt. Binnen 2 a 3 dagen moet je het modem met de pakketdienst van Post NL binnen hebben. Je ontvangt kort voor levering een track and trace zodat je het pakket kunt volgen. 

Brada
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag een ander modem ontvangen, een Sagemcom? Problemen lijken niet meer te spelen ondanks de klachten van andere gebruikers over dit modem 🙂

 

Voor nu lijkt alles opgelost, bedankt dat jullie hierin een oplossing konden bieden; jammer dat het zo lang heeft moeten duren en niet via de reguliere helpdesk geregeld kon worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic