Beste community,
Op aanraden van de helpdesk maak ik hier een topic aan in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Situatie is als volgt:
Sinds ongeveer een paar weken kan de VPN op mijn werklaptop 9 van de 10 keer geen verbinding meer maken met mijn WiFi. Volgens Ziggo is de verbinding goed en staat het signaal op IPV4 en volgens de IT op mijn werk zijn daar ook geen problemen. Inmiddels aan de 3e werklaptop, alles opnieuw geïnstalleerd en de laptop pakt wel andere WiFi netwerken en mobile hotspots. Zou het toch iets kunnen zijn in de instellingen van de modem, of wat anders?
Modem is een Technicolor TC7210
Wifi versterkers TP-Link Deco M5 (ook met deze maakt laptop geen verbinding)
VPN service is Cisco AnyConnect (aan de instellingen van de laptops zijn geen wijzigingen aan te brengen dit is volledig afgeschermd en beveiligd).
Hoor graag of iemand de oplossing heeft of meer informatie nodig heeft. Dank alvast!
Gr Jelle
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Inmiddels weer even verder, bij IT gechecked maar ze blokkeren geen IP adressen. Verbinding heeft het nu weekje goed gedaan maar sinds maandag weer terug bij af en geen VPN meer.. weer nieuwe laptop en profiel reset, drivers opnieuw geïnstalleerd en pakt alle Wifi punten behalve de Ziggo thuis.
wie o wie heeft een oplossing?
Hoi @Jelle1990,
Het is wel een hardnekkig iets, zeg! Zou je toch eens je postcode en huisnummer willen invullen in je profiel? Dan check ik ook nog even e.e.a. vanaf hier. Stuur je hier een berichtje zodra je het ingevuld hebt?
Hoi @Rikst, ja inderdaad hardnekkig probleem. Vanmorgen even succes maar nu helaas ook niet meer. Postcode en huisnummer van aansluitadres zijn aangevuld.
Ik heb een verzoek gedaan om toch nogmaals je profiel op IPv4 Only te zetten, want dit leek niet helemaal goed te staan. Dat moet binnen 24 uur opgepakt zijn. Laat je morgen weten of dit voor jou de oplossing biedt?
Bedankt! Ik ga het testen en laat het weten.
Inmiddels lijkt het allemaal wat soepeler te gaan. Gisteren en vandaag geen issues.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.