Afgelopen week hebben wij de firmware van de DecoM4 ge-update. Echter hebben we sindsdien problemen met het verbinden. Regelmatig wordt het Wifi netwerk eruit gegooid en onze app van de babycam werkt sinds de update ineens niet meer.
Hoi @GJ&K
Je kan eventueel even deze nakijken of deze instelling goed staan of uitzetten:
Foto 1: Ga naar Meer
Foto 2: Klik op Geavanceerd
Foto 3: Zet eventueel Beamforming uit:
Check of hij op Acces Point staat en niet op Router Functie
Anders zou je nog als je de optie hebt een kabel trekken 1 vanuit je moden dan switch in de slaapkamer en daar uit weer kabel naar de andere deco of de Babycam waar je over hebt.
Ik heb zelf 1 UTP naar de Hoofd Deco die staat buiten op beugel aan de muur.
1 UTP Kabel naar een TP-Link Switch (Action € 9,95 ) in de Meterkast met 1 kabel naar de slaapkamer en daar zit weer een TP-Link Switch die de Deco verbind, AppleTV en TV zelf.
Andere kabel uit de TP-Link Switch meterkast gaat naar Deco 3 op Zolder rechtstreeks, gebruik ik niet maar mijn buurvrouw wel wegens slechte dekking op Zolder en mijn Signaal is door hun huis mega sterk 😂
Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO
Laat maar even weten anders horen we het graag.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Haal het modem even 30 seconde van de stroom, en alle deco's ook of doe modem weer na 30 seconde op de stroom en herstart de Deco's via de App
Is de Hoofd Deco wel verbonden met UTP aan het modem.
1. Druk op het wereld bolletje
2. Nu krijg je de 3 Deco's te zien. 1 Hoofd Deco en 2 losse Deco's
3. Klik nu op de Hoofd Deco
4. Klik op de 3 Puntjes geel onderstreept en Herstart je Deco, die kan je met alle 3 doen, deze procedure
We hebben alles opnieuw opgestart en gecontroleerd. Het wifi netwerk is nu relatief stabiel maar nog niet geweldig.
Het probleem met de babycam lijkt door de cam zelf veroorzaakt te zijn. Als we deze verbinden met een ander netwerk geeft deze dezelfde problemen, dit nemen we op met de fabrikant.
Vwb het wifi netwerk, het is wel opvallend dat alles al ruim een jaar feilloos werkt, totdat er een firmware update gedaan wordt en alles onstabiel wordt, hebben jullie hier meer klachten over gehad?
Mvg GJ&K
Hoi @GJ&K
Je kan eventueel even deze nakijken of deze instelling goed staan of uitzetten:
Foto 1: Ga naar Meer
Foto 2: Klik op Geavanceerd
Foto 3: Zet eventueel Beamforming uit:
Check of hij op Acces Point staat en niet op Router Functie
Anders zou je nog als je de optie hebt een kabel trekken 1 vanuit je moden dan switch in de slaapkamer en daar uit weer kabel naar de andere deco of de Babycam waar je over hebt.
Ik heb zelf 1 UTP naar de Hoofd Deco die staat buiten op beugel aan de muur.
1 UTP Kabel naar een TP-Link Switch (Action € 9,95 ) in de Meterkast met 1 kabel naar de slaapkamer en daar zit weer een TP-Link Switch die de Deco verbind, AppleTV en TV zelf.
Andere kabel uit de TP-Link Switch meterkast gaat naar Deco 3 op Zolder rechtstreeks, gebruik ik niet maar mijn buurvrouw wel wegens slechte dekking op Zolder en mijn Signaal is door hun huis mega sterk 😂
Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO
Laat maar even weten anders horen we het graag.
@Maud helaas nog niet, hiervoor moet ik mijn hele netwerk opnieuw aanleggen en hier heb ik helaas nog geen tijd voor gehad.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.