1
Vraag
2
Reageer en help mee
GJ&K

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbinding wordt verbroken met DecoM4 na update

Afgelopen week hebben wij de firmware van de DecoM4 ge-update. Echter hebben we sindsdien problemen met het verbinden. Regelmatig wordt het Wifi netwerk eruit gegooid en onze app van de babycam werkt sinds de update ineens niet meer. 

Uitgelicht
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Reacties
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Hoi @GJ&K 

 

Je kan eventueel even deze nakijken of deze instelling goed staan of uitzetten:

 

E73E173A-1392-4014-B4CA-9EA743988B96.jpegA2CA69CC-4D41-44DB-96F4-EE2000AF9BB0.jpeg0989C9FE-87D4-4B73-9CB3-FFEF20A252DA.jpeg

 

Foto 1: Ga naar Meer

 

Foto 2: Klik op Geavanceerd

 

Foto 3: Zet eventueel Beamforming uit:

Check of hij op Acces Point staat en niet op Router Functie

 

 

IMG_3182.PNG

 

Anders zou je nog als je de optie hebt een kabel trekken 1 vanuit je moden dan switch in de slaapkamer en daar uit weer kabel naar de andere deco of de Babycam waar je over hebt.

 

Ik heb zelf 1 UTP naar de Hoofd Deco die staat buiten op beugel aan de muur.

 

1 UTP Kabel naar  een TP-Link Switch  (Action € 9,95 ) in de Meterkast met 1 kabel naar de slaapkamer en daar zit weer een TP-Link Switch die de Deco verbind, AppleTV en TV zelf.

Andere kabel uit de TP-Link Switch meterkast gaat naar Deco 3 op Zolder rechtstreeks, gebruik ik niet maar mijn buurvrouw wel wegens slechte dekking op Zolder en mijn Signaal is door hun huis mega sterk 😂

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

 

Laat maar even weten anders horen we het graag.

 

 

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Haal het modem even 30 seconde van de stroom, en alle deco's ook of doe modem weer na 30 seconde op de stroom en herstart de Deco's via de App

 

Is de Hoofd Deco wel verbonden met UTP aan het modem.

 

1. Druk op het wereld bolletje

IMG_3017.jpg

 

2. Nu krijg je de 3 Deco's te zien. 1 Hoofd Deco en 2 losse Deco's

 

IMG_3018.jpg

 

3. Klik nu op de Hoofd Deco 

 

IMG_3019.jpg

 

4. Klik op de 3 Puntjes geel onderstreept en Herstart je Deco, die kan je met alle 3 doen, deze procedure

 

IMG_3020.jpg

 

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @GJ&K, het is wel echt noodzakelijk dat de babycam het goed doet! @Dave! heeft al wat dingen aangedragen die mogelijk kunnen leiden tot de oplossing. Heeft dit je geholpen? 

GJ&K
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Lotte en @Dave! 

 

We hebben alles opnieuw opgestart en gecontroleerd. Het wifi netwerk is nu relatief stabiel maar nog niet geweldig.

 

Het probleem met de babycam lijkt door de cam zelf veroorzaakt te zijn. Als we deze verbinden met een ander netwerk geeft deze dezelfde problemen, dit nemen we op met de fabrikant.

 

Vwb het wifi netwerk, het is wel opvallend dat alles al ruim een jaar feilloos werkt, totdat er een firmware update gedaan wordt en alles onstabiel wordt, hebben jullie hier meer klachten over gehad? 

 

Mvg GJ&K

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Hoi @GJ&K 

 

Je kan eventueel even deze nakijken of deze instelling goed staan of uitzetten:

 

E73E173A-1392-4014-B4CA-9EA743988B96.jpegA2CA69CC-4D41-44DB-96F4-EE2000AF9BB0.jpeg0989C9FE-87D4-4B73-9CB3-FFEF20A252DA.jpeg

 

Foto 1: Ga naar Meer

 

Foto 2: Klik op Geavanceerd

 

Foto 3: Zet eventueel Beamforming uit:

Check of hij op Acces Point staat en niet op Router Functie

 

 

IMG_3182.PNG

 

Anders zou je nog als je de optie hebt een kabel trekken 1 vanuit je moden dan switch in de slaapkamer en daar uit weer kabel naar de andere deco of de Babycam waar je over hebt.

 

Ik heb zelf 1 UTP naar de Hoofd Deco die staat buiten op beugel aan de muur.

 

1 UTP Kabel naar  een TP-Link Switch  (Action € 9,95 ) in de Meterkast met 1 kabel naar de slaapkamer en daar zit weer een TP-Link Switch die de Deco verbind, AppleTV en TV zelf.

Andere kabel uit de TP-Link Switch meterkast gaat naar Deco 3 op Zolder rechtstreeks, gebruik ik niet maar mijn buurvrouw wel wegens slechte dekking op Zolder en mijn Signaal is door hun huis mega sterk 😂

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

 

Laat maar even weten anders horen we het graag.

 

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@GJ&K, heb je de stappen van @Dave! al doorgelopen en geprobeerd? Hoe gaat het nu?

GJ&K
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Maud helaas nog niet, hiervoor moet ik mijn hele netwerk opnieuw aanleggen en hier heb ik helaas nog geen tijd voor gehad.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic