Allereerst wil ik zeggen dat ik de ballen verstand heb van dit soort zaken.
De laatste tijd heb ik het probleem dat de verbinding ineens heel traag wordt. Ik zou 350mbps moeten hebben, maar hij zakt dan naar rond de 1mbps. Het probleem lost zich vanzelf weer op, meestal binnen een uur. Maar het is heel irritant want ik speel 's avonds graag games met vrienden en dan wordt ik van de server gegooit.
Voorheen had ik er nooit last van en was de verbinding altijd stabiel. 2 weken terug kreeg ik een mailtje van ziggo dat mijn internetsnelheid was verhoogd en toen zijn de problemen begonnen.
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Gio2903, welkom op de Ziggo Community. Zo te lezen wordt je door meerdere gebruikers al ontzettend goed geholpen. Ze hebben direct al wat conclusies gesteld, waaronder dat je AOP niet meer de nieuwste is. Bijvoorbeeld door instraling van de mobiele 4G frequentie kan je hinder ervaren.
Na een blik op de signaalwaarden van de afgelopen 14 dagen zie ik dat je modem teveel aan signaal ontvangt met een maximum van 13.98dBmV, maar er niet direct een storing speelt. Door een automatische aanpassing lag tussen 3 augustus en gisteravond 6 augustus (tot ongeveer 19:00 uur) het inkomende signaal lager, rond de 9.45dBmV, maar zie ik ontzettend veel signaalverstoringen. Hierna is het signaal weer 'hersteld', maar nu ontvang je weer te veel aan signaal. Ik ben het eens dat een monteur bij je thuis moet uitmeten waarom dit gebeurt en hij kan dan ook direct je AOP moderniseren.
Ik ben zo vrij geweest om voor komende woensdagochtend een monteur voor je in te plannen. Past de afspraak niet, wijzig deze dan zelf even online. Uitleg over de afspraak ontvang je via e-mail.
@LarsBoerefijn jij hebt dit topic gestart, maar nog geen oplossing op je vraag. Kun je de vragen van Bert hierboven beantwoorden? Dan gaan we je zo goed mogelijk helpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Ik heb vermoedelijk precies hetzelfde.
4 a 5 weken geleden bleek de snelheid al verhoogd. En was het ook sneller en stabiel.
Nu net sinds gisteren terug van vakantie en was de downloadsnelheid ook extreem laag. Net modem en router uit en weer aan gezet en toen was het goed, maar na ca. 1,5 uur is de downloadsnelheid weer 1 Mbs. In de tussentijd niet eens achter een computer gezeten.
En er zou op dit moment geen storing zijn.
Wat kan ik doen?
@MarsZeven plaatsen wat bert heeft getypt. in de meeste gevallen is een verouderd aop (hoofdaansluiting) het probleem
dat bedoel ik inderdaad. met de down-up stream waardes in het modem kunnen we zien of het signaal goed is
dat kan zeker. een modem functioneert wel op een oud aop, maar kan na een aantal weken toch problemen geven. graag de gegevens zodat indien nodig een monteur het aop gratis voor je kan vervangen 😉
Hallo Giro,
Ik hoop dat je me met onderstaande gegevens snel verder kunt helpen, want maandag moeten we beide weer vanuit huis aan de bak en hebben we een goede internetverbinding echt heel hard nodig!
Dank alvast!
Dit zijn de waardes:
Acquired Downstream Status | Completed |
Upstream Ranging Status | Completed |
Docsis DHCP Status | Completed |
Docsis TFTP Status | Completed |
Docsis TOD Status | Completed |
Security Status | Enabled / BPI+ |
Channel | Lock Status | Modulation | Frequency | Power | SNR | Microreflections |
1 | Locked | QAM256 | 826000000 Hz | 9.1 dBmV | 40.8 dB | -27 dBc |
2 | Locked | QAM256 | 794000000 Hz | 9.9 dBmV | 39.2 dB | -31 dBc |
3 | Locked | QAM256 | 802000000 Hz | 9.9 dBmV | 39.1 dB | -36 dBc |
4 | Locked | QAM256 | 810000000 Hz | 10.0 dBmV | 39.1 dB | -36 dBc |
5 | Locked | unknown | 818000000 Hz | 9.7 dBmV | 39.3 dB | -30 dBc |
6 | Locked | QAM256 | 834000000 Hz | 8.2 dBmV | 40.3 dB | -33 dBc |
7 | Locked | QAM256 | 842000000 Hz | 7.8 dBmV | 40.1 dB | -34 dBc |
8 | Locked | QAM256 | 850000000 Hz | 7.5 dBmV | 39.9 dB | -31 dBc |
Correctables | Uncorrectables |
12 | 0 |
Channel | Lock Status | US Channel Type | Symbol Rate | Frequency | Power |
1 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 38400000 Hz | 45.0 dBmV |
2 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 58800000 Hz | 44.7 dBmV |
3 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 52000000 Hz | 45.0 dBmV |
4 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 45200000 Hz | 44.7 dBmV |
T3 Timeout | 4 |
T4 Timeout | 0
|
kanaal 5 is niet gekoppeld aan een qam modulatie, dat hoort al niet en ook t3 timeouts zijn korte onderbrekingen. kun je een foto plaatsen van waar ziggo het huis binnenkomt en waar dus het modem is aangesloten? @MarsZ
@MarsZ En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Is dit zo voldoende?
ja, je aop en modem zijn verouderd. deze zullen vervangen moeten worden door een monteur
Kan dat gerealiseerd worden voor maandag a.s. 08:00 uur? 😉
Kunnen we dit even via een ander kanaal afhandelen?
@MarsZ schreef:
Kan dat gerealiseerd worden voor maandag a.s. 08:00 uur? 😉
Kunnen we dit even via een ander kanaal afhandelen?
@MarsZ Dit is een klant helpt klant forum, Ziggo moderators komen binnen in de paar dagen langs in ieder topic, soms eerder.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staat, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Hi @Gio2903, welkom op de Ziggo Community. Zo te lezen wordt je door meerdere gebruikers al ontzettend goed geholpen. Ze hebben direct al wat conclusies gesteld, waaronder dat je AOP niet meer de nieuwste is. Bijvoorbeeld door instraling van de mobiele 4G frequentie kan je hinder ervaren.
Na een blik op de signaalwaarden van de afgelopen 14 dagen zie ik dat je modem teveel aan signaal ontvangt met een maximum van 13.98dBmV, maar er niet direct een storing speelt. Door een automatische aanpassing lag tussen 3 augustus en gisteravond 6 augustus (tot ongeveer 19:00 uur) het inkomende signaal lager, rond de 9.45dBmV, maar zie ik ontzettend veel signaalverstoringen. Hierna is het signaal weer 'hersteld', maar nu ontvang je weer te veel aan signaal. Ik ben het eens dat een monteur bij je thuis moet uitmeten waarom dit gebeurt en hij kan dan ook direct je AOP moderniseren.
Ik ben zo vrij geweest om voor komende woensdagochtend een monteur voor je in te plannen. Past de afspraak niet, wijzig deze dan zelf even online. Uitleg over de afspraak ontvang je via e-mail.
@LarsBoerefijn jij hebt dit topic gestart, maar nog geen oplossing op je vraag. Kun je de vragen van Bert hierboven beantwoorden? Dan gaan we je zo goed mogelijk helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.