Vraag
Reacties
Oplossing
LarsBoerefijn
Level 1

Verbinding wordt regelmatig erg traag

Allereerst wil ik zeggen dat ik de ballen verstand heb van dit soort zaken.

 

De laatste tijd heb ik het probleem dat de verbinding ineens heel traag wordt. Ik zou 350mbps moeten hebben, maar hij zakt dan naar rond de 1mbps. Het probleem lost zich vanzelf weer op, meestal binnen een uur.  Maar het is heel irritant want ik speel 's avonds graag games met vrienden en dan wordt ik van de server gegooit. 

 

Voorheen had ik er nooit last van en was de verbinding altijd stabiel. 2 weken terug kreeg ik een mailtje van ziggo dat mijn internetsnelheid was verhoogd en toen zijn de problemen begonnen.

 

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hi @Gio2903, welkom op de Ziggo Community. Zo te lezen wordt je door meerdere gebruikers al ontzettend goed geholpen. Ze hebben direct al wat conclusies gesteld, waaronder dat je AOP niet meer de nieuwste is. Bijvoorbeeld door instraling van de mobiele 4G frequentie kan je hinder ervaren. 

Na een blik op de signaalwaarden van de afgelopen 14 dagen zie ik dat je modem teveel aan signaal ontvangt met een maximum van 13.98dBmV, maar er niet direct een storing speelt. Door een automatische aanpassing lag tussen 3 augustus en gisteravond 6 augustus (tot ongeveer 19:00 uur) het inkomende signaal lager, rond de 9.45dBmV, maar zie ik ontzettend veel signaalverstoringen. Hierna is het signaal weer 'hersteld', maar nu ontvang je weer te veel aan signaal. Ik ben het eens dat een monteur bij je thuis moet uitmeten waarom dit gebeurt en hij kan dan ook direct je AOP moderniseren. 

 

Ik ben zo vrij geweest om voor komende woensdagochtend een monteur voor je in te plannen. Past de afspraak niet, wijzig deze dan zelf even online. Uitleg over de afspraak ontvang je via e-mail.



@LarsBoerefijn jij hebt dit topic gestart, maar nog geen oplossing op je vraag. Kun je de vragen van Bert hierboven beantwoorden? Dan gaan we je zo goed mogelijk helpen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
MarsZ
Level 1

Ik heb vermoedelijk precies hetzelfde.

4 a 5 weken geleden bleek de snelheid al verhoogd. En was het ook sneller en stabiel.

Nu net sinds gisteren terug van vakantie en was de downloadsnelheid ook extreem laag. Net modem en router uit en weer aan gezet en toen was het goed, maar na ca. 1,5 uur is de downloadsnelheid weer 1 Mbs. In de tussentijd niet eens achter een computer gezeten.

En er zou op dit moment geen storing zijn.
Wat kan ik doen?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

@MarsZeven plaatsen wat bert heeft getypt. in de meeste gevallen is een verouderd aop (hoofdaansluiting) het probleem

0 Kudos
MarsZ
Level 1
  • Wat bedoel je? Dat ik de informatie moet plaatsen waar Bert het over heeft?

  • Maar dat kan het probleem toch niet zijn als de snelheid het ca 5 weken geleden zeker 2 weken probleemloos heeft gewerkt op de nieuwe snelheid?
0 Kudos
Gio2903
Level 17

dat bedoel ik inderdaad. met de down-up stream waardes in het modem kunnen we zien of het signaal goed is

dat kan zeker. een modem functioneert wel op een oud aop, maar kan na een aantal weken toch problemen geven. graag de gegevens zodat indien nodig een monteur het aop gratis voor je kan vervangen 😉

0 Kudos
MarsZ
Level 1

Hallo Giro,

 

Ik hoop dat je me met onderstaande gegevens snel verder kunt helpen, want maandag moeten we beide weer vanuit huis aan de bak en hebben we een goede internetverbinding echt heel hard nodig!

 

Dank alvast!

 

Dit zijn de waardes:

 

Basic

Docsis

This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream StatusCompleted
Upstream Ranging StatusCompleted
Docsis DHCP StatusCompleted
Docsis TFTP StatusCompleted
Docsis TOD StatusCompleted
Security StatusEnabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
ChannelLock StatusModulationFrequencyPowerSNRMicroreflections
1LockedQAM256826000000 Hz9.1 dBmV40.8 dB-27 dBc
2LockedQAM256794000000 Hz9.9 dBmV39.2 dB-31 dBc
3LockedQAM256802000000 Hz9.9 dBmV39.1 dB-36 dBc
4LockedQAM256810000000 Hz10.0 dBmV39.1 dB-36 dBc
5Lockedunknown818000000 Hz9.7 dBmV39.3 dB-30 dBc
6LockedQAM256834000000 Hz8.2 dBmV40.3 dB-33 dBc
7LockedQAM256842000000 Hz7.8 dBmV40.1 dB-34 dBc
8LockedQAM256850000000 Hz7.5 dBmV39.9 dB-31 dBc

CorrectablesUncorrectables
120


Upstream Bonded Channels
ChannelLock StatusUS Channel TypeSymbol RateFrequencyPower
1LockedATDMA5120 Ksym/sec38400000 Hz45.0 dBmV
2LockedATDMA5120 Ksym/sec58800000 Hz44.7 dBmV
3LockedATDMA5120 Ksym/sec52000000 Hz45.0 dBmV
4LockedATDMA5120 Ksym/sec45200000 Hz44.7 dBmV

Counter
T3 Timeout4
T4 Timeout

0

 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

kanaal 5 is niet gekoppeld aan een qam modulatie, dat hoort al niet en ook t3 timeouts zijn korte onderbrekingen. kun je een foto plaatsen van waar ziggo het huis binnenkomt en waar dus het modem is aangesloten? @MarsZ 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@MarsZ En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
MarsZ
Level 1

Aansluiting MarsZ.jpg

 

Is dit zo voldoende?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

ja, je aop en modem zijn verouderd. deze zullen vervangen moeten worden door een monteur

0 Kudos
MarsZ
Level 1

Kan dat gerealiseerd worden voor maandag a.s. 08:00 uur? 😉

Kunnen we dit even via een ander kanaal afhandelen?

 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

monteurs werken niet op zondag, dus ergens na het weekend zal er pas een monteur langs kunnen komen om de boel te vervangen. @Bert kan jij een moderator een seintje geven om een monteursafspraak in te plannen voor @MarsZ komende week?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@MarsZ  schreef:

Kan dat gerealiseerd worden voor maandag a.s. 08:00 uur? 😉

Kunnen we dit even via een ander kanaal afhandelen?


@MarsZ Dit is een klant helpt klant forum, Ziggo moderators komen binnen in de paar dagen langs in ieder topic, soms eerder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staat, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

0 Kudos
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hi @Gio2903, welkom op de Ziggo Community. Zo te lezen wordt je door meerdere gebruikers al ontzettend goed geholpen. Ze hebben direct al wat conclusies gesteld, waaronder dat je AOP niet meer de nieuwste is. Bijvoorbeeld door instraling van de mobiele 4G frequentie kan je hinder ervaren. 

Na een blik op de signaalwaarden van de afgelopen 14 dagen zie ik dat je modem teveel aan signaal ontvangt met een maximum van 13.98dBmV, maar er niet direct een storing speelt. Door een automatische aanpassing lag tussen 3 augustus en gisteravond 6 augustus (tot ongeveer 19:00 uur) het inkomende signaal lager, rond de 9.45dBmV, maar zie ik ontzettend veel signaalverstoringen. Hierna is het signaal weer 'hersteld', maar nu ontvang je weer te veel aan signaal. Ik ben het eens dat een monteur bij je thuis moet uitmeten waarom dit gebeurt en hij kan dan ook direct je AOP moderniseren. 

 

Ik ben zo vrij geweest om voor komende woensdagochtend een monteur voor je in te plannen. Past de afspraak niet, wijzig deze dan zelf even online. Uitleg over de afspraak ontvang je via e-mail.



@LarsBoerefijn jij hebt dit topic gestart, maar nog geen oplossing op je vraag. Kun je de vragen van Bert hierboven beantwoorden? Dan gaan we je zo goed mogelijk helpen.

Gio2903
Level 17

@MarsZik werd getagt door @Folkert , maar als het goed is heb jij bericht gekregen voor een monteursafspraak 😉

0 Kudos