w_dB
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding wifi valt weg en is vaak traag.

Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn wifi. Verbinding valt steeds weg en/of snelheid wordt dramatisch laag. Opnieuw opstarten van het modem helpt eventjes,maar al snel daarna beginnen de problemen weer. Het modem staat op een goede plek en het probleem speelt ook vlak naast het modem. Het modem is al oud: Ubee EVW3200. Is het mogelijk om een nieuw modem te ontvangen?

9 Reacties 9
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 44990Reacties
  • 2667Oplossingen
  • 9715Likes

Zeker te weten.

Dan is vrijwel zeker ook aansluitmateriaal niet meer hedendaags, Ziggo kan je één en ander gratis toesturen samen met het modem.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

Dan kunnen de juiste materialen toegezonden worden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

w_dB
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

Bedankt voor je reactie.

Bijgaand een foto van aansluitpunt, splitter (UMU-1006) en modem.DSC_0234.jpg

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 44990Reacties
  • 2667Oplossingen
  • 9715Likes

Er is sowieso een POA-01 splitter nodig die in je TV uitgang kan van je wandcontactdoos met een nieuwe kabel naar je nieuwe modem.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5326Reacties
  • 363Oplossingen
  • 868Likes

het aop zelf is ook verouderd is een twee gaat met FM 

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 89Reacties
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

@w_dB Ik heb in dit geval een monteursafspraak voor je ingepland op dinsdag 27 juli tussen 12:00 en 18:00. Mocht deze tijd niet uitkomen kan je het altijd verplaatsen via Mijn Ziggo. De monteur kan ter plekke een nieuw modem voor je plaatsen en je aansluitpunt vervangen. Hopelijk krijgen we je verbinding dan in één klap een stuk sneller en stabieler! 

w_dB
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Marijn-Ik heb een naar mijn mening nogal onduidelijke mail gekregen voor de monteurafspraak die lijkt te suggereren dat me dit 50 euro gaat kosten. Als dat zo is vind ik dat niet oke.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 44990Reacties
  • 2667Oplossingen
  • 9715Likes

@w_dB In de mail staat waarschijnlijk:

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

Aangezien dit het eerste aansluitpunt is in huis en de apparatuur van Ziggo is, die je van Ziggo leent, zijn er geen kosten voor jou.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 4972Reacties
  • 1091Oplossingen
  • 1461Likes

Hoi @w_dB
Logisch dat dit even rauw op je dak komt vallen! Gelukkig was @Bert! snel paraat om je wat meer informatie hierover te geven. De monteur rekent enkel en alleen kosten voor zijn bezoek als er problemen veroorzaakt worden door de binnenhuisinstallatie of eigen hardware. Het vervangen van het AOP en een nieuw modem valt onder ons domein en daar betaal je dus niets voor 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 4972Reacties
  • 1091Oplossingen
  • 1461Likes

Hi @w_dB
Als het goed is heb je gisteren bezoek gehad van de monteur. Hoe is de afspraak gegaan? 🙂

Uitgelicht topic