@Paul: hi Paul, de monteur is zojuist langs geweest en heeft de groene kabel vanaf mijn huis tot aan de meterkast opnieuw doorgemeten. Hij liet zien dat de "upstream" terug naar Ziggo regelmatig in een 'slechte' signaalzone terecht komt waardoor de T3 en T4 timeouts ontstaan.
Ik ben met hem meegelopen naar de meterkast buiten op straat, daar bleek mijn groene kabel 30 cm te zijn verlengd met een soort ducttape constructie (zie foto).
Dit mocht ik houden als herinnering aan alle T4 timeouts 😉
De monteur kon gelukkig extra lengte halen uit wat er ondergronds opgerold als marge nog aanwezig is. De provisorische las is dus weggeknipt en mijn verbinding gaat nu vanaf de modem rechtstreeks via de kabel de meterkast in zonder tussenliggende knipsels en rare constructies.
Daarna het signaal opnieuw gemeten, en vergeleken met de vorige situatie leek het er al veel beter uit te zien.
Ik ga ervan uit dat dit de oorzaak is geweest, ik zal met een paar dagen laten weten of de verbinding stabiel is gebleven.
M.vr.grt., Peter