MariaCruz

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding valt met enige regelmaat uit

Ik november verhuisd en de Ziggo verbinding valt hier een paar keer per dag uit. Zo ook een half uurtje geleden toen de verbinding op de ipad enkele seconden uitviel; ik zit ongeveer een meter van de connectbox af.

 

Ik heb een connectbox in de huiskamer staan die via coax kabel in de muur verbonden is met een versterker in de meterkast, op aansluiting 2 (2db versterking). De versterker is zelf met een kabel van ong een meter op de AOP aangesloten. Ik zou graag voordat ik een monteur bel of een eigen router bestel erachter komen of de problemen waarschjnlijker in de wifi verbinding zitten of in de verbinding tot mijn connectbox.

 

De waarden die ik heb uitgelezen laten beperkte errors zien in de downstream, maar wel T3 timeouts in de upstream. Ook zag ik in de log dat ik elke paar dagen een T3 timeout heb. Ik kan me niet herinneren of deze T3 timeouts samenvallen met de volledige uitval van de verbinding die ik elke paar dagen wel ervaar. Ik zal dit in de gaten houden. De uitval die ik een half uur geleden had was een simpele disconnect die enkele seconden duurde, dus geen volledige uitval, maar wel vervelend.

 

wat is jullie advies?

Maria

 

 

11 Reacties 11
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

probeer aller eerst de connectbox zo dicht mogelijk op het AOP te plaatsten de plek waar ziggo binnenkomt het modem aansluiten op een versterker is niet meer de huidige standaard bij ziggo

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaats eens de volledige netwerkhistorie. Even scrollen.

MariaCruz
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zal connectbox direct op de AOP aansluiten om te testen of het dan beter gaat. Helaas heb ik geen aparte wifi modem dus dan zou ik een nieuwe moeten kopen en ik wil eerst zeker weten dat dat ook gaat helpen dan. Want het is in principe niet direct een probleem als de connectbox achter een versterker staat heb ik begrepen.

MariaCruz
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij deze de rest van de log.

 


 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De netwerkhistorie geeft een aantal meldingen die overeenkomen met jouw ervaringen.

MDD tijdelijk (aantal seconden) geen internetverkeer mogelijk, g e e n  modemuitval

T4  w e l   modemuitval met herstart.

EDIT. Foto gezien.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Is de connectbox nu rechtstreeks aangesloten op het AOP?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De connectbox heeft ingebouwde wifi. De noodzaak om zelf een wifi modem te kopen ontgaat me.

MariaCruz
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu wel, en hierbij updated screenshots. Waardes zien er beter uit...

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het lijkt me het beste dat je een gratis POA-01B splitter telefonisch of per chat aanvraagt bij de helpdesk .

Het vermogen downstream is wat aan de hoge kant en zal daardoor iets zakken.

Mochten er daarna nog problemen zijn, dan trek je in dit topic maar opnieuw aan de bel.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @MariaCruz,

Welkom op de Community!
Heel vervelend dat de verbinding zo vaak uitvalt, maar fijn dat er al met je is meegedacht om dit te fiksen.

PostNL zal de gratis splitter zo snel mogelijk bezorgen, houd ons op de hoogte 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @MariaCruz
We zijn erg nieuwsgierig naar hoe de vlag er momenteel bij hangt? Hoe gaat het nu na het aansluiten van de nieuwe splitter? We horen graag van je 🙂

Uitgelicht topic